Sims familie ideeën

Hier kan je algemene vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roosxvester
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:29
Contacteer:

Sims familie ideeën

Bericht door roosxvester »

Hey !

Ik ben opzoek naar een leuke verhaallijn/familie voor mijn sims!
Ik heb alle uitbreidingspakketten, maar ben een beetje inspiratieloos...
Plaats hier dus al je leuke ideeën :) xx
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door Margot »

Als je je snel verveelt tijdens de Sims spelen, kan je altijd een challenge doen. Meer uitleg daarover vind je hier. Maar er bestaan nog veel meer uitdagingen dan deze, hier vind je er nog meer, of als je er nog meer wil, kan je nog altijd googlen. Je kan dan bijvoorbeeld 'sims 3 uitdagingen' of 'sims 3 chalange' of iets soortgelijk googlen.
Veel plezier!
Afbeelding
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door garapoes »

-Noem de kinderen in alfabetische volgorde per generatie. Dus generatie 1 A, de kinderen daarvan B etc etc
-Start met 2 sims, de een met die dominante genen (donker haar, donkere ogen en donkere huid) en de ander met rood haar en grijze ogen (recessief). Kijk hoelang het duurt totdat je geen grijze ogen en rood haar meer in de familie hebt.
-De eerste generatie is 1 kind, de tweede 2 kinderen en de derde 3 kinderen etc.
-Degene die de legacy is gestart moet zo lang mogelijk in leven blijven dmv ambrosia etc. Aging moet aan staan.
-Alleen vrouwen mogen de legacy doorgaan, of juist alleen de mannen. Dus die blijven op je startkavel wonen en mogen kinderen krijgen en de rest niet.
-degene die de legacy start heeft bv felroze haar en neon-groene ogen, probeer dit zo lang mogelijk in de familie te houden.
-begin met een hele lelijke sim en probeer hem zo mooi mogelijk te maken (heb ik geprobeerd, je krijgt echt hilarische kinderen)
-Rainbow legacy, elke generatie moet een kleur voorstellen dmv haar of kleding.
-Random legacy, voor alle keuzes maak je een random keuze dmv een dobbelsteen, dus hoeveel kinderen ze krijgen, welke baan etc.
-je moet de eerste persoon trouwen die je tegenkomt
-Elk monster moet aanwezig zijn in je stamboom en dit kan bv per generatie. Generatie 1 vampiers, 2 weerwolven etc.
-Noem kinderen naar de opa/oma zodat straks iedereen (ongeveer) dezelfde naam heeft.
-(volgens mij heb je niet echt carrierebeloningen in sims 3? dan is dit meer sims 2) verzamel alle carrièrebeloningen in 1 gezin zonder cheats
xxmexx
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2015, 13:05
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door xxmexx »

- Ik vind het altijd leuk als een van de kinderen (of gewoon een ouder) een depressie krijgt en bijv. heel veel gaat eten waardoor hij/zij heel dik wordt om vervolgens het roer om te gooien heel veel te sporten en weer af te vallen en een leuk leven te lijden
- Of dat een vader de moeder mishandeld en de moeder plotseling zwanger raakt en besluit om weg te lopen om goed voor het kind te zorgen maar dat zij dus wel bindingsproblemen heeft
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door tiktokchick »

Probeer eens een keer een historische legacy/familie te beginnen.
Dat houd in:
-Een kwartaal is 2/3 generaties
-Je mag alleen dingen bouwen/maken/kopen/doen die in dat tijdperk horen.
-Na elk kwartaal geef je je buurt een make-over. (je mag ook kavels deels vernietigen, Bijv: muren weghalen, overal stenen plaatsen, nieuw gebouw naast een deels afgebroken oud gebouw bouwen)
-Je sims moeten goede bijpassende kleren dragen.
-Af en toe moeten er wat sims doodgaan.
-Maak af en toe wat nieuwe sims aan om 'inbreeding' te voorkomen. (je kan ook uitzonderingen maken. Denk aan oud Egypte :kots: )

Voorbeeld:
Eerste kwartaal is het stenen tijdperk.
Tweede kwartaal is de tijd van de grieken/romeinen
Derde kwartaal is de vroege middeleeuwen.
Vierde kwartaal is de hoge/late middeleeuwen.
------------

Na een tijdje kom je in het moderne/toekomstige tijdperk aan en als het goed is dan is je simsspel door de generaties flink verandert.
Het is een leuk en vaak ook wel een leerzaam project en je ziet je stamboom steeds groter worden. Wie weet vormt er zelfs een soort van verhaal...
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
MissMonotone
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door MissMonotone »

Ik gebruikte dit als ik even niet meer wist wat ik moest doen. De generator kun je overigens hier vinden.
Afbeelding
Idon'treallycare
Gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2015, 22:51
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door Idon'treallycare »

zowiezo even paar challenges checken en uitproberen maar dan op sims 4 haha :D
Thomasdef03
Gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jun 2015, 16:49
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door Thomasdef03 »

Ik heb nog wel een paar leuke ideeën.
Je hoeft je voorlopig niet meer te vervelen!

Idee 1:
Laat je Sim met de werk(st)er trouwen of vreemd gaan.

Idee 2:
Begin met een jonge moeder en peuter die een leeg kavel, maar geen geld hebben, omdat de ouwe rijke man van de jonge vrouw geen zin hand voor hun kind te zorgen. Probeer om een mooi huis te hebben zodra je peuter jongvolwassen wordt.

Idee 3:
sims mogen alleen eigenschappen die hun ouders ook hebben krijgen.

Idee 4:
De vriend/man van je (stiefd)ochter wilde graag een grote famillie dus hadden jullie een kindje geadopteerd en de man had de vrouw zwanger gemaakt. Toen kwam de man plotseling te overlijden. De (stief)ouder van die vrouw biedt aan samen te wonen om haar te ondersteunen bij de opvoeding van die kinderen.

Idee 5:
Je sim heeft de wens om de top van een bepaalde carrière te bereiken. Het grote probleem is, is dat zijn/haar ex en tevens aartsvijand de baas is geworden. Zo wordt het wel heel moeilijk om die top te bereiken...
Je moet weer vrienden worden óf je koopt het werkgebouw uit zodat je hem / haar kunt ontslaan.
Wybertje
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2015, 22:47
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door Wybertje »

Ik heb een nieuwe buurt gemaakt waarin ik alle huizen/sims/openbare kavels zelf maak. Dan bedenk ik bij elke familie een verhaal en laat ik ze onderling relaties aangaan. Ik speel dus eigenlijk met heel veel families tegelijk. Ben al bij generatie 3 :)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door Bee »

Wybertje schreef:Ik heb een nieuwe buurt gemaakt waarin ik alle huizen/sims/openbare kavels zelf maak. Dan bedenk ik bij elke familie een verhaal en laat ik ze onderling relaties aangaan. Ik speel dus eigenlijk met heel veel families tegelijk. Ben al bij generatie 3 :)
Leuk idee!! Wel heel veel werk! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Wybertje
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2015, 22:47
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door Wybertje »

^ Ja dat klopt! Maar 1 familie gaat zo snel vervelen hihi
sims3hola
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2015, 18:17
Contacteer:

Re: Sims familie ideeën

Bericht door sims3hola »

Ik ben zelf bezig met een verhaallijn van twee nichtjes, die samen naar de universiteit zijn geweest en nu succesvolle carierevrouwen zijn. Ik wil graag zien hoever het relatiepaneel aangeeft of sims familie zijn. zie je dat ook nog bij achternichten? het idee is dus om twee gezinnen in één huishouden te houden totdat de kinderen komen. misschien vind je zoiets ook interessant.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Algemeen”