Uitleg filmpjes van Tarac

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Femke schreef:Die items uit de store hè, dat zijn gewoon items gemaakt door EA toch?
Ja, waren te kopen met simpoints
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Hoe kan ik die nu het beste downloaden dan? Om te voorkomen dat ik allemaal dubbele bestanden heb?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Femke schreef:Hoe kan ik die nu het beste downloaden dan? Om te voorkomen dat ik allemaal dubbele bestanden heb?
Ik ben nu bezig een "all-in-one" winrar-bestand te maken voor de.package files.
Volgens mij heb je dan alle dingen die ooit in de store verschenen zijn.
Uitpakken met Winrar en dan de 5 jaarfiles plaatsen in mapje Mods / Packages.
Ik weet niet of je de fix nodig hebt, maar die heb ik voor alle zekerheid maar bijgesloten in de all-in-one.

Toekomstige bestandsnaam: Sims 3 Store-all-in-one packages.rar
Edit: Hij staat er nu op
store all.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Lees deze informatie als je gebruik wilt maken van de Gecombineerde Packagefiles.

Je installeert dus eerst alle werelden die je wilt hebben apart (die zitten NIET in de packagefiles)
Dan plaats je de laatste fix in je mapje Mods/Packages
Dan plaats je de laatste ccmerged in je mapje Mods/Overrides EN in je map DCBackup
Dan plaats je de 5 jaarbestanden in je mapje Mods/Packages

In deze 5 jaarbestanden zitten alle items van de store BEHALVE de werelden en de lokaties. Wil je ook die lokaties dan moet je APART de packagefiles van die lokaties (zie bovenstaande link helemaal onderaan) toevoegen aan je map Sims3/library.

Het is niet moeilijk, maar je moet het even goed lezen.

NB: De laatste lokatie: Brunch bij de Oude Molen zit er niet bij (Rachel stopte haar uploads vóór die tijd) - Wil je dus ook de Oude Molen dan moet je die, de Molen én de lokatie (allebei!) apart downloaden en installeren als sims3packs. Je vindt ze beiden op deze pagina.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Bedankt beide! Ik zal er straks eens even voor gaan zitten en dan laat ik weten of het gelukt is!
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Ik heb net alle werelden geïnstalleerd, en vervolgens de vijf jaarbestanden uitgepakt. Nu heb ik dus die vijf bestanden en de fix, ik heb alle zes de bestandjes in mijn mapje ''Mods'' -> ''Packages'' gezet. Maar waar kan ik een ccmerged vinden?

EDIT.
Ik heb 'm al gevonden! :clown:
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Femke schreef:Ik heb net alle werelden geïnstalleerd, en vervolgens de vijf jaarbestanden uitgepakt. Nu heb ik dus die vijf bestanden en de fix, ik heb alle zes de bestandjes in mijn mapje ''Mods'' -> ''Packages'' gezet. Maar waar kan ik een ccmerged vinden?

EDIT.
Ik heb 'm al gevonden! :clown:
Ook nog even kijken welke lokaties je in je spel wilt. De items hiervan zitten in de 5 jaarbestanden maar de lokaties zelf moet je toevoegen als packagefiles in je map sims3/Library. Deze packagefiles vind je helemaal onderaan op de link hierboven van sims3store. Sommige zijn al aanwezig als je de wereld geïnstalleerd hebt als sims3pack maar dan staat het aangegeven ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Femke schreef:Ik heb net alle werelden geïnstalleerd, en vervolgens de vijf jaarbestanden uitgepakt. Nu heb ik dus die vijf bestanden en de fix, ik heb alle zes de bestandjes in mijn mapje ''Mods'' -> ''Packages'' gezet. Maar waar kan ik een ccmerged vinden?

EDIT.
Ik heb 'm al gevonden! :clown:
Oh, was jij weer aan het downloaden ?
Het lijkt er op dat jij tot nu toe de enige bent die FTP "ontdekt" heeft.

Moet er nog wat veranderd worden volgens jou ?
Store-items is nog een beetje een "rommeltje", veel dubbel en misschien niet helemaal overzichtelijk ?

Elk commentaar is van harte welkom.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Ik vind het heel fijn werken, maar inderdaad het lijkt bij de store items alsof je alles dubbel hebt en dat is niet heel handig. Vooral als je niet weet wat alles is. Ik had wel gewoon weer de hele map versleept, en kwam er later achter dat ik enkel die vijf jaarfiles nodig had. Ik heb dat bestand vervolgens uitgepakt, en ik mijn packages mapje gezet. Tot nu toe zie ik veel CC verschijnen in mijn spel dus volgens mij is het allemaal goed gegaan. Verder zou ik echt niets kunnen bedenken wat beter kan, makkelijker kan namelijk niet!

Oh en Bee, ik had de locaties al apart geïnstalleerd voordat ik die jaarfiles had gebruikt dus dat zit volgens mij ook goed.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Femke schreef:
Oh en Bee, ik had de locaties al apart geïnstalleerd voordat ik die jaarfiles had gebruikt dus dat zit volgens mij ook goed.
Dat is dan ook precies de reden dat je dingen dubbel hebt in je spel.
Lees nog even die pagina Gecombineerde Packagefiles als je dit niet wilt.

In de jaarfiles zitten alle items, ook die van de lokaties, alleen de lokaties zelf moet je toevoegen als packagefiles.
Zit je er niet mee dat het dubbel is dan kun je het zo laten, alhoewel dat wel je spel zwaarder maakt want sims3packs maken het langzamer.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Ik heb geen items dubbel in mijn game, maar ik bedoelde de bestandjes die je download van tarac. Want je hebt en losse mapjes, en .rar bestandjes en volgens mij zijn die hetzelfde.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Femke schreef:Ik heb geen items dubbel in mijn game, maar ik bedoelde de bestandjes die je download van tarac. Want je hebt en losse mapjes, en .rar bestandjes en volgens mij zijn die hetzelfde.
De losse jaar-mapjes zijn intussen verwijderd maar nu loop ik weer tegen het probleem aan dat als je de .rar jaarmappen uitpakt er daar weer extra .rar bestanden in zitten die je dan ook weer apart moet uitpakken.
Dus waarschijnlijk zijn ook die aparte jaarmappen weer overbodig omdat het weer zit in de store-all-in-one.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Femke »

Het werkt allemaal goed, maar je moet wel een nauwkeurige handleiding hebben zodat je precies weet wat je uit moet pakken, en welk bestand je waar moet plaatsen etc. Nou wist ik dit sowieso niet omdat ik nog nooit CC voor Sims 3 gebruikt had maar misschien is een filmpje ook handig? :clown:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Femke schreef:Het werkt allemaal goed, maar je moet wel een nauwkeurige handleiding hebben zodat je precies weet wat je uit moet pakken, en welk bestand je waar moet plaatsen etc. Nou wist ik dit sowieso niet omdat ik nog nooit CC voor Sims 3 gebruikt had maar misschien is een filmpje ook handig? :clown:
Ik denk dat ik de 5 pakketten uit elkaar moet trekken, Werelden en Gebouwen/kavels apart zetten in een nieuw bestand (dat is er al gedeeltelijk)
Maar ter voorkoming van dubbele downloads.
Heb zelf nog nooit met CC gewerkt, dus het zal even puzzelen worden.

Even terzijde: de hele Sims map, dus met alles er in voor Sims 1,2,3,4, verhalen, middeleeuwen, overig haal ik via FTP in 6 uur binnen.
Ik heb natuurlijk wel een internet abbo van 120MBs.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Nee, die jaarpakketten moet je niet uit elkaar trekken. Daar zitten geen kavels gebouwen etc. in, tenzij jij ze daarin hebt gezet in je zipfiles.
Op de sims3store site zie je ook de maandpackages en de gebouwen en werelden apart staan.
De jaarpackages zijn samengevoegde maandpackages ...
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Bee schreef:Nee, die jaarpakketten moet je niet uit elkaar trekken. Daar zitten geen kavels gebouwen etc. in, tenzij jij ze daarin hebt gezet in je zipfiles.
Op de sims3store site zie je ook de maandpackages en de gebouwen en werelden apart staan.
De jaarpackages zijn samengevoegde maandpackages ...
Nee, ik heb er niks extra's aan toegevoegd, simpelweg alleen de 5 pakketten samengebundeld tot 1 .rar bestand.
Dan is er volgens mij geen probleem meer.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Als ik me niet vergis bevat de map Sims 3 Store (package and decrapified sims3pack files) eigenlijk alles wat we nodig hebben:
Gebouwen
Werelden
Jaargangen 2009 t/m 2014
alle updates
de 5 .package files van alle updates
de fix

alle andere mapjes zouden dus verwijderd kunnen worden ??????
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door Bee »

Ik mis nog de laatste ccmerged. Zonder die werkt het NIET.
Doe de rest maar weg, mocht er nog iets ontbreken dan voeg ik dat later eventueel weer toe.

Er moet ook vooral een goede uitleg file bij komen te staan.
Nogmaals, die info staat op de link die ik al een paar keer heb gegeven. (Pagina sims3store: Gecombineerde Packagefiles)

Ik heb er deze week geen tijd voor om het uit te zoeken, me erin te verdiepen, Tarac. (Zie al mijn eerdere pbtjes)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Uitleg filmpjes van Tarac

Bericht door tarac »

Ik heb summier uitleg gegeven over mapje Mods, laatste fix en CCmerged.
De rest moeten ze maar op jouw site uitvogelen.
Ik heb wachtwoord-versleuteling verwijderd.
Plaats reactie

Terug naar “Praten”