Reactietopic- Wereld maken

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Reactietopic- Wereld maken

Bericht door tiktokchick »

Bee schreef:
tiktokchick schreef:Een grote save veroorzaakt normaal gesproken geen problemen in sims-games, Dat is meer een Skyrim ding.
Als je een groot sims3pack hebt dan betekent het meestal dat er veel objecten zijn of dat het een groot kavel is.

Trouwens, als je een stad wil bouwen dan raad ik je aan om CAW (Create A World) te downloaden.
Ja Tiktok ... we wachten nog op (het vervolg van) jouw handleiding ... :normalelach:
Het moeilijke van die handleiding is dat er zoveel functies zijn van CAW dat je het het beste kan uitleggen met een filmpje, microfoon en al.
Maar ja, helaas heb ik geen microfoon, en ik kan dus alleen maar fiks wat screenshots nemen en flink wat bewerken.

Ik moet echt eens een keer Skyrim met rust laten en weer verder gaan met handleidingen. (Ik moet ook nog 2/3 delen maken voor een Engelse handleiding over converten *slik*)

Trouwens, Wat zouden jullie vinden van een (sims 2) handleiding over objecten maken?

EDIT: Ik ben even verder gegaan met de CAW handleiding.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Reactietopic- Wereld maken

Bericht door Bee »

tiktokchick schreef: EDIT: Ik ben even verder gegaan met de CAW handleiding.
Het lijkt me ook echt een onuitputtelijk iets om daar een heel complete handleiding voor te schrijven. Ieder onderdeel kan weer helemaal uitgeplozen worden en toegespitst op bijzonderheden. Ik wil me ook al vanaf het begin gaan verdiepen in CAW dus vind het hartstikke leuk dat je hier een handleiding voor schrijft! Zelf heb ik nog steeds geen goed werkende CAW op mijn PC dus weet ook niet of mijn PC het aankan.

Ik zou me een beetje op de hoofdpunten richten van CAW, zodat je de basistechnieken zoveel mogelijk behandelt. Een soort van 'geraamte' hoe je het best kunt beginnen. De ondergrond/terrein, het plaatsen van wegen, water, gebouwen, woningen, etc. Anders wordt het voor jou ook ondoenlijk. Ik vind het erg leuk!

(EDIT: berichtjes verplaatst)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Reactietopic- Wereld maken

Bericht door tiktokchick »

Plaats hier alle vragen, reacties, tips of andere dingen die over de handleiding of CAW gaan.

http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=51&t=893
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Reactietopic- Wereld maken

Bericht door ellemich1 »

Als ik het land wil vormgeven en een zee wil maken wordt het water niet blauw maar blijft het groene gras er onder liggen het land blijft gewoon vierkant
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

CAW water

Bericht door ellemich1 »

Telkens bij het maken van een wereld als ik een rivier of zee wil maken gebeurt er dit en wordt het water niet blauw en het land blijft gewoon vierkant
wat doe ik fout?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: CAW water

Bericht door Bee »

ellemich1 schreef:Telkens bij het maken van een wereld als ik een rivier of zee wil maken gebeurt er dit en wordt het water niet blauw en het land blijft gewoon vierkant
wat doe ik fout?
Ik heb je berichtje even verplaatst naar het goede topic ..
Er zijn maar weinig mensen die bezig zijn met CAW op het forum, dus het kan zijn dat er niet heel snel een antwoord komt op je vraag.
Ik heb even gegoogled en dan vind je wel van allerlei handleidingen zoals hier bv
En op YouTube zijn ook veel filmpjes bv deze: https://www.youtube.com/watch?v=1A0ZU47Esrs

Ik denk dat het te maken heeft met je levels van land en zee, maar ik heb zelf nog nooit iets met CAW gedaan.
Kijk even of je eruit komt en laat het nog even weten hoe het moet?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Reactietopic- Wereld maken

Bericht door ellemich1 »

Ik heb het uitgevonden. Ik kwam een blog tegen over het maken van een wereld en daar zag ik dat ze in dit blogpost: http://krrank.blogspot.nl/2012/04/chapt ... uting.html hetzelfde als ik hier boven heb laten zien ook had en toen heb ik haar volgende blogpost ook gelezen http://krrank.blogspot.nl/2012/01/chapt ... -game.html daar is ze in het spel bezig. Toen dacht ik laat is eens bewerken in spel aanklikken heb ik gedaan en daar was het water gewoon normaal net als anders toen heb ik weer afgesloten en nu is het water in CAW ook normaal veranderd en niet meer zoals hier boven.

Toch nog bedankt voor de moeite!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Reactietopic- Wereld maken

Bericht door Bee »

ellemich1 schreef:Ik heb het uitgevonden. Ik kwam een blog tegen over het maken van een wereld en daar zag ik dat ze in dit blogpost: http://krrank.blogspot.nl/2012/04/chapt ... uting.html hetzelfde als ik hier boven heb laten zien ook had en toen heb ik haar volgende blogpost ook gelezen http://krrank.blogspot.nl/2012/01/chapt ... -game.html daar is ze in het spel bezig. Toen dacht ik laat is eens bewerken in spel aanklikken heb ik gedaan en daar was het water gewoon normaal net als anders toen heb ik weer afgesloten en nu is het water in CAW ook normaal veranderd en niet meer zoals hier boven.

Toch nog bedankt voor de moeite!
Jij ook heel erg bedankt voor je links en berichtje!
Zoals je ziet kunnen we alle info over CAW heel goed gebruiken op ons forum want we hebben er zelf helaas heel weinig van.
Dus heel graag je info en vorderingen, wij zijn er benieuwd naar! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Eslimoni
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2015, 11:12
Contacteer:

Re: Reactietopic- Wereld maken

Bericht door Eslimoni »

Hallo iedereen,
Ik ben een hele tijd bezig geweest in CAW om Riverview een beetje op te pimpen naar mijn smaak. Mochten er vragen zijn over CAW, ik heb inmiddels (na veel frustratie haha) aardig wat ervaring er mee opgedaan en weet er al redelijk wat van af. Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Reactietopic- Wereld maken

Bericht door RyaNne »

hoi ik heb een vraagje over CAW.
een aantal jaren terug heeft iemand voor mij een begin gemaakt van een wereld, maar is eigenlijk nooit helemaal af gemaakt.
Ik heb nu (in de grote stad in mijn wereld) dat er beton (kleur) ligt.

Hoe krijg ik dit weer normaal (in de standaard gras kleur)? Kan ik het gummen? ik kan de standaard gras soort waarmee je begint niet vinden tussen de verschillende verfsoorten.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Handleidingen & FAQ's”