ElvisFannetjeh's Sims 2 CC shopje

Hier kun je aanvragen plaatsen voor custom-content
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

ElvisFannetjeh's Sims 2 CC shopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

Dit is mijn shopje om bestellingen te plaatsen voor Sims 2.
Hieronder vind je telkens een spoiler met informatie die ik nodig heb voor de verschillende dingen die ik kan maken voor Sims 2.
Ik zal mijn best doen om alles in het Nederlands te houden, want ik ben al enkele jaren bezig met het maken van CC, maar dan hoofdzakelijk in het Engels.

Tijdsmod (meerdere)
Spoiler: Open
Leeftijd
Hoeveel dagen:
Baby:
Kleuter:
Kind:
Tiener:
Volwassene:
Oudere: minimum/maximum

Universiteit
Aantal dagen per semester:

Leeftijd dieren
Hoeveel dagen
Kleine hond pup:
Kleine hond volwassene:
Kleine hond oudere:

Grote hond pup:
Grote hond volwassene:
Grote hond oudere:

Kat kitten:
Kat volwassene:
Kat oudere:

Zwangerschap
Hoeveel dagen
Eerste trimester:
Eerste + tweede trimester:
Eerste + tweede + derde trimester:

Seizoenen
Hoeveel dagen
Winter:
Lente:
Zomer:
Herfst:

Vaardigheden
Hoeveel uren ongeveer voor 1 punt (dit is niet exact):
Carrière
Spoiler: Open
Voor een carrière en zeker voor de kanskaarten heb ik heel veel informatie nodig. Dit kan ik niet op het forum zelf vragen om te posten omdat één bericht dan zo groot wordt, dat er bijna geen overzicht meer is voor niemand. :schrik:
Het is ook heel veel om uit te leggen en het moet juist zijn natuurlijk of ik kan er niets mee.
Daarom heb ik een excelbestand gemaakt voor de carrière en één voor de kanskaarten. Je hoeft niet met excel te kunnen werken en je moet ook niet de hoogste versie hebben.
Je hoeft enkel de cellen in te vullen die je kan invullen. De andere cellen kan je niet selecteren. (Maar lees ze a.u.b. wel).
Als je geen office hebt, laat me dit dan weten in een PB en dan help ik je zo wel verder.

Hieronder vind je nog wat extra informatie, maar in het excelbestand vind je ook het minimum aan nodige informatie.
Het excelbestand kan je hier vinden: http://bit.ly/ShopjeCarrieres
(Niet op het forum zelf omdat de bestanden zo groot zijn)

Extra info
PTO
Per hoeveel gewerkte dagen, krijgt je sim 1 betaalde vakantiedag.
Standaard staat dit op 7. Dus na 7 gewerkte dagen, krijgt je sim één betaalde vakantiedag.
Ik heb al carrières waar dit op 3 staat of op 5. Dan bouw je zeer snel vakantiedagen op.
Standaard maak ik 3 versies: standaardversie, PTO3 en PTO5

Mogelijke beloningen, outfit en carpool
Deze staan in het Engels want anders weet ik niet over welke het gaat in SimPE.

Kanskaarten
Standaard maak ik zes versies. 3 verschillende versies PTO en telkens eens zonder en met (algemene) kanskaarten.
Als je zelf kanskaarten wil toevoegen, dan kan dat ook. Dan moet je het tweede excelbestand (voorlopig in het Engels) ook invullen.
Gelieve mij dan ook te contacteren (PB) zodat ik wat meer uitleg kan geven als er iets niet duidelijk is.

Soorten carrières
Tiener en oudere carrières hebben drie levels
Volwassen carrières tien levels
Dieren carrières vier levels
Boek
Spoiler: Open
Ik heb enkel een plaatje nodig van de voorkant en de achterkant van het boek.
Klok
Spoiler: Open
Kleur van de rand van de klok (uitbreiding vrije tijd nodig):
Een plaatje voor op de klok:
Als je Vrije Tijd niet hebt, dan kan ik de klok ook maken zonder rand.
Kalender
Spoiler: Open
Een onderwerp voor de kalender (bv Twilight). Ik zoek dan de 12 plaatjes bij elkaar. Als je een specifiek plaatje wil, laat mij dit dan wel weten. Het plaatje moet wel een verhouding hebben van 4:3 of er zo dicht mogelijk bij aanleunen om duidelijk te zijn in het spel. Dat is bijvoorbeeld 1024x768. Het plaatje zal verkleind worden tot 200x150 in het spel.
De kalender verandert elke simdag om middernacht van maand. (Dit kan je instellen als je dit niet wilt).
P.S.: Er komen nog kalenders van o.a. Twilight, The Simpsons, Harry Potter en enkele andere populaire dingen op mijn site.
Andere
Spoiler: Open
Je weet maar nooit of ik het toch misschien kan maken en het niet in deze lijst staat.
Vragen staat vrij!
Vragen mag je mij altijd via een PB stellen!
Ik heb liever dat je iets stom of iets te veel of dubbel vraagt dan dat je tijd verliest door te sukkelen of het misschien zelfs opgeeft (ik heb het dan vooral over de carrières).


P.S.: Het bestand voor de kanskaarten moet ik nog vertalen naar het Nederlands. Het is er voorlopig wel in het Engels. (Maar anders kon het nog even duren eer ik het shopje kon openen en nu kan je toch al iets aanvragen).
P.S.2: Voor Sims 3 en Sims 4 open ik misschien ooit ook een shopje hier, maar dat zal niet voor de zeer nabije toekomst zijn.
Laatst gewijzigd door ElvisFannetjeh op 30 dec 2014, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: ElvisFannetjeh's Sims 2 CC shopje

Bericht door tarac »

Waarom heb je spoiler gebruikt voor tekst ?
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: ElvisFannetjeh's Sims 2 CC shopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

tarac schreef:Waarom heb je spoiler gebruikt voor tekst ?
Omdat het heel veel tekst is (bij carrières vooral) en het anders niet zo duidelijk is. Nu is het mooi gestructureerd en heb je meteen een mooi overzicht van wat ik kan maken.
Mocht dat niet? Moet ik het aanpassen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: ElvisFannetjeh's Sims 2 CC shopje

Bericht door tarac »

ElvisFannetjeh schreef:Omdat het heel veel tekst is (bij carrières vooral) en het anders niet zo duidelijk is. Nu is het mooi gestructureerd en heb je meteen een mooi overzicht van wat ik kan maken.
Mocht dat niet? Moet ik het aanpassen?
Natuurlijk mag dat, ik vroeg me alleen af wat het nut was.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: ElvisFannetjeh's Sims 2 CC shopje

Bericht door tiktokchick »

Hoi, ik wil wel een leeftijdsmod bestellen.

Nickname: tiktokchick

Leeftijdsmod:
Spoiler: Open
Hoeveel dagen:
Baby: 3
Kleuter: 7
Kind:15
Tiener: 20
Volwassene: 35
Oudere: minimum: 25 maximum: 45
Veel succes.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Levering leeftijdsmod tiktokchick

Bericht door ElvisFannetjeh »

tiktokchick schreef:Hoi, ik wil wel een leeftijdsmod bestellen.

Nickname: tiktokchick

Leeftijdsmod:
Spoiler: Open
Hoeveel dagen:
Baby: 3
Kleuter: 7
Kind:15
Tiener: 20
Volwassene: 35
Oudere: minimum: 25 maximum: 45
Veel succes.
Bedankt voor het bestellen!
Sorry dat het een week geduurd heeft. Ik heb het in de week nogal druk met werk enz.
Hier kan je de mod downloaden: http://bit.ly/AgeTikTokChick

Ik had het nog niet eerder in de eerste post gezet, maar je kan ook een vaardigheidsmod, zwangerschapsmod,... bestellen. Ik zeg het maar voor als je er één wil die bij deze past. (Je mag er ook meerdere tegelijkertijd bestellen.)
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: ElvisFannetjeh's Sims 2 CC shopje

Bericht door tiktokchick »

Heel erg bedankt voor de mod!
Ik denk dat mijn sims veel meer chaos (kinderen) in hun leven krijgen :boosaardig:
ik heb niks gezegd :?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Plaats reactie

Terug naar “Simsshop”