NIEUW: Stedelijk leven

Stel hier je vragen, geef tips en uitleg over het uitbreidingspakket: Stedelijk Leven (City Living).
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lindavanorsouw »

Een filmpje zou makkelijk zijn inderdaad. Ik zag wel wat filmpjes van jou op YouTube staan maar niks van stedelijk leven koppelen. En nee ik zie geen poweriso bestandje, daarom download ik hem nu opnieuw en heb ik poweriso opnieuw geinstalleerd. Ik kreeg net een hele winrar map met verschillende EP en een mapje met installer en game
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef:Een filmpje zou makkelijk zijn inderdaad. Ik zag wel wat filmpjes van jou op YouTube staan maar niks van stedelijk leven koppelen. En nee ik zie geen poweriso bestandje, daarom download ik hem nu opnieuw en heb ik poweriso opnieuw geinstalleerd. Ik kreeg net een hele winrar map met verschillende EP en een mapje met installer en game

FILMPJE hoe te installeren
En als Winrar bij jou staat ingesteld om ISO te openen, dan zie je nooit een poweriso bestand.
Ik zal wel weer een filmpje maken over hoe Winrar in te stellen.
zie FILMPJE onderaan die pagina
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lindavanorsouw »

Helaas.. Het icoontje poweriso verschijnt niet in beeld als ik op de rechtermuis knop druk. Dus kan ik hem ook niet koppelen.. Heb alles gedaan in je filmpje mbt winrar maar nee. Dat icoontje komt maar niet tevoorschijn. Ook de app aangevinkt: Altijd poweriso gebruiken..
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lindavanorsouw »

HET IS GELUKT!!! Echt op een hele andere manier dan in jouw filmpje maar wel gelukt. OMG BEN ZO BLIJ. tarac bedankt !!!!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door BanaanZombie »

Zou je die manier die jij hebt gedaan met ons willen delen? Kan handig zijn!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Zou je die manier die jij hebt gedaan met ons willen delen? Kan handig zijn!
Ik denk via Winrar omdat ze geen Poweriso icoontje zag bij het rechtsklikken
EmOrly
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2015, 14:51
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door EmOrly »

Hoewel het al een paar keer gezegd is, dankjewel Tarac voor al het werk dat je erin steekt!

Ik ben hem nu aan't downloaden en kan niet wachten om te beginnen spelen :)
Gebruikersavatar
meisjelief91
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 dec 2014, 01:22
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door meisjelief91 »

Super bedankt tarac voor de download. Ik ben er echt super blij mee dank je.

zag het wel ergens voorbij komen maar klopt het dat als je het basis spel hebt je nu ook weer op de galerij kunt en zo ja hoe moest dat ook alweer?
Gebruikersavatar
meisjelief91
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 dec 2014, 01:22
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door meisjelief91 »

hij is op de helft nog 13 min wachten :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door tarac »

meisjelief91 schreef:Super bedankt tarac voor de download. Ik ben er echt super blij mee dank je.

zag het wel ergens voorbij komen maar klopt het dat als je het basis spel hebt je nu ook weer op de galerij kunt en zo ja hoe moest dat ook alweer?
Wanneer je het basisspel origineel hebt dan kun je daar mee op de Galerij komen.
Je gedownloade spel (incl. basis) moet in een ander mapje geinstalleerd worden.
Beide spellen gebruiken hetzelfde mapje de Sims 4 in Mijn Documenten - Electronic Arts.

Probleem: Zodra Origin weer met een update komt en je laat het originele spel bijwerken, dan gaan de versies weer verschillen en krijg je de foutmelding als je de gedownloade versie start "Spel kan niet geladen worden omdat het met een vorige versie ....., opdate via Origin" - dat moet je dan niet doen !
Ga dan naar de installatiemap van het originele spel, Game - Bin en kopieer het bestand Default over naarr dezelfde lokatie in je installatiemap van je gedownloade spel.
Gebruikersavatar
meisjelief91
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 dec 2014, 01:22
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door meisjelief91 »

tarac schreef:
meisjelief91 schreef:Super bedankt tarac voor de download. Ik ben er echt super blij mee dank je.

zag het wel ergens voorbij komen maar klopt het dat als je het basis spel hebt je nu ook weer op de galerij kunt en zo ja hoe moest dat ook alweer?
Wanneer je het basisspel origineel hebt dan kun je daar mee op de Galerij komen.
Je gedownloade spel (incl. basis) moet in een ander mapje geinstalleerd worden.
Beide spellen gebruiken hetzelfde mapje de Sims 4 in Mijn Documenten - Electronic Arts.

Probleem: Zodra Origin weer met een update komt en je laat het originele spel bijwerken, dan gaan de versies weer verschillen en krijg je de foutmelding als je de gedownloade versie start "Spel kan niet geladen worden omdat het met een vorige versie ....., opdate via Origin" - dat moet je dan niet doen !
Ga dan naar de installatiemap van het originele spel, Game - Bin en kopieer het bestand Default over naarr dezelfde lokatie in je installatiemap van je gedownloade spel.
oke dus als ik het goed begrijp moet ik dus eigenlijk me originele spel nog en keer op mijn pc zetten maar dan enkel zonder de downloads erbij want heb nu een gezamenlijke map zeg maar dus het originele spel met de uitbereidingen gedownload. en nee heb update via origin uit staan dus dat doet hij niet automatische
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door tarac »

meisjelief91 schreef:
oke dus als ik het goed begrijp moet ik dus eigenlijk me originele spel nog en keer op mijn pc zetten maar dan enkel zonder de downloads erbij want heb nu een gezamenlijke map zeg maar dus het originele spel met de uitbereidingen gedownload. en nee heb update via origin uit staan dus dat doet hij niet automatische
Dat wordt gevaarlijk want waarschijnlijk staat alles nu in C;\program files(x86)\Origin Games\The Sims 4.
Als dat zo is en je laadt Origin opnieuw dan worden je downloads "onschadelijk gemaakt".
Wanneer Stadsleven gelukt is en alles werkt prima, kopieer (niet verplaats) de huidige map The Sims 4 uit origin games naar b.v. Program Files(x86) zelf (Program Files (x86)\The Sims 4) en maak dan daarvan een snelkoppeling van het bestand TS4 of TS4_x64 op je bureaublad en geef die de naam Sims-4 download

Daarna mag je Origin loslaten op je originele spel.

zie ook DEZE PAGINA
Gebruikersavatar
meisjelief91
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 dec 2014, 01:22
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door meisjelief91 »

tarac schreef:
meisjelief91 schreef:
oke dus als ik het goed begrijp moet ik dus eigenlijk me originele spel nog en keer op mijn pc zetten maar dan enkel zonder de downloads erbij want heb nu een gezamenlijke map zeg maar dus het originele spel met de uitbereidingen gedownload. en nee heb update via origin uit staan dus dat doet hij niet automatische
Dat wordt gevaarlijk want waarschijnlijk staat alles nu in C;\program files(x86)\Origin Games\The Sims 4.
Als dat zo is en je laadt Origin opnieuw dan worden je downloads "onschadelijk gemaakt".
Wanneer Stadsleven gelukt is en alles werkt prima, kopieer (niet verplaats) de huidige map The Sims 4 uit origin games naar b.v. Program Files(x86) zelf (Program Files (x86)\The Sims 4) en maak dan daarvan een snelkoppeling van het bestand TS4 of TS4_x64 op je bureaublad en geef die de naam Sims-4 download

Daarna mag je Origin loslaten op je originele spel.

zie ook DEZE PAGINA
mijn sims staat niet in origin games ik heb altijd alles op mijn externe harde schrijf gezet. maar ik snap wel wat je bedoelt dus ik ga het proberen dan je wel voor je uitleg en hulp.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lindavanorsouw »

BanaanZombie schreef:Zou je die manier die jij hebt gedaan met ons willen delen? Kan handig zijn!
Sorry zie het bericht nu pas. Ik heb alles gekopieerd uit Taracs download, vervolgens geplakt. Dus alles zonder poweriso. Dit stond ook in de beschrijving van Tarac, maar hij had het over poweriso en dat was niet nodig, daarna dezelfde snelkoppeling aanklikken en je spel start op.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef:
BanaanZombie schreef:Zou je die manier die jij hebt gedaan met ons willen delen? Kan handig zijn!
Sorry zie het bericht nu pas. Ik heb alles gekopieerd uit Taracs download, vervolgens geplakt. Dus alles zonder poweriso. Dit stond ook in de beschrijving van Tarac, maar hij had het over poweriso en dat was niet nodig, daarna dezelfde snelkoppeling aanklikken en je spel start op.
Dit is misschien dan de reden dat je bestanden niet goed doorgekomen zijn en je nu kale mensen in ondergoed ziet! :lol:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef:
Lindavanorsouw schreef:
BanaanZombie schreef:Zou je die manier die jij hebt gedaan met ons willen delen? Kan handig zijn!
Sorry zie het bericht nu pas. Ik heb alles gekopieerd uit Taracs download, vervolgens geplakt. Dus alles zonder poweriso. Dit stond ook in de beschrijving van Tarac, maar hij had het over poweriso en dat was niet nodig, daarna dezelfde snelkoppeling aanklikken en je spel start op.
Dit is misschien dan de reden dat je bestanden niet goed doorgekomen zijn en je nu kale mensen in ondergoed ziet! :lol:
HAHAHAHA meen je dit!? Wat gek! Hoe kan dat dan? Voor de rest doet het spel het prima, behalve dat ik soms ineens een sociaal evenement heb zonder doelen die random tevoorschijn komt
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef: HAHAHAHA meen je dit!? Wat gek! Hoe kan dat dan? Voor de rest doet het spel het prima, behalve dat ik soms ineens een sociaal evenement heb zonder doelen die random tevoorschijn komt
Hahaha ... ik heb geen idee! Maar toch lijkt het me dat je een Poweriso bestand moet openen met Poweriso. Misschien dat als je het gewoon knipt en plakt vanuit de verkenner dat sommige bestanden dan beschadigd zijn?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lindavanorsouw »

Ik had poweriso wel geïnstalleerd maar uiteindelijk niks mee gedaan omdat het icoontje van poweriso niet in de lijst stond om het uiteindelijk te kunnen koppelen. Dat hele gedeelte heb ik overgeslagen
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Bee »

Hier vind je een goede handleiding van hoe je Poweriso op de goede manier installeert:
http://tarac.nl/Algemeen/Hulp%20Program ... erIso.html

Ik had er nl eerst ook problemen mee maar als je het precies zo doet zoals daar staat, dan gaat het goed!
Waar zijn we zonder onze 'Eindbaas' tenslotte ... 8-)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lindavanorsouw »

Haha grapjas. Het is sowieso een eindbaas. Eerst snapte ik er helemaal niks van en door al zijn uitleg en jullie begrip en geduld kan ik het spel normaal afspelen zonder dat het steeds uitvalt of traag loopt enz. Het is vet geniaal.
Gebruikersavatar
simsprincessx
Gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2016, 13:54
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door simsprincessx »

Stedelijk leven is ZO leuk! Dankjewel Tarac voor alle moeite! :schrik:
Één klein probleempje nog, soms als ik sims opstart dan ineens na 5 minuten dan stopt hij ermee en krijg ik een melding 'Sims 4 werkt niet meer' Of blijft hij gewoon hangen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn want soms doet hij het wel, en dan ook gewoon een paar uur achter elkaar..
Love and gratitude
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door tarac »

simsprincessx schreef:Stedelijk leven is ZO leuk! Dankjewel Tarac voor alle moeite! :schrik:
Één klein probleempje nog, soms als ik sims opstart dan ineens na 5 minuten dan stopt hij ermee en krijg ik een melding 'Sims 4 werkt niet meer' Of blijft hij gewoon hangen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn want soms doet hij het wel, en dan ook gewoon een paar uur achter elkaar..
Met elke uitbreiding wordt het spel "zwaarder".
We hebben dat bij de Sims 3 al kunnen constateren. Reden waarom ze destijds met update 1.69 aankwamen om diverse uitbreidingen (tijdelijk) uit te kunnen schakelen.

Ook kunnen mods en hacks een rol spelen en natuurlijk ook het aantal programma's dat, al dan niet op de achtergrond, actief is tijdens het spelen van de Sims
Lunasaur
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2015, 20:01
Contacteer:

Re: NIEUW: Stedelijk leven

Bericht door Lunasaur »

Dit had ik inderdaad ook bij het spelen van de sims 3 op mijn vorige laptop (alle uitbreidingen), maar nu met de sims 4 op mijn nieuwe laptop heb ik er nooit last van. Je moet ook denken dat als je op een wat oudere pc speelt dat die niet altijd alle huidige vernieuwingen aankunnen. Ik zou je aanbevelen om een mastercontroller mod (zoals die van nraas voor sims 3) te installeren. Die zorgt ervoor dat bepaalde dingen verwijderd worden tijdens het spelen (zoals bv. sims die niets doen in je buurt maar wel 'actief' zijn). Mij hielp het enorm voor de sims 3.
De Sims 3 met alle uitbreidingen is 22,6 GB groot en heeft 31441 bestanden.
De Sims 4 (met alle gedownloade uitbreidingen t/m Stadsleven) is 19,4 GB en telt slechts 1081 bestanden
Mijn Sims 4 - via Origin - zonder accessoirepakketen maar met Vampiers en kleuters is 19,7 GB en heeft maar 385 bestanden
Plaats reactie

Terug naar “Stedelijk Leven”