Tuinieren, locaties planten

Hier kan je tips en cheats delen met andere leden.
Plaats reactie
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Tuinieren, locaties planten

Bericht door Nowella »

Hoi, ik ben bezig met tuinieren en heb voor sommige kruisingen bijvoorbeeld kers en peer nodig. Ik heb op google de locaties gezocht waar ik deze planten kan vinden maar als ik daar naartoe ga staan ze er dus niet. Ik ben al twee dagen bezig met alles zoeken maar ik vind gewoon niet wat ik nodig heb.. Is er ergens misschien een specifieke lijst of plattegrond?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Bee »

Nowella schreef:Hoi, ik ben bezig met tuinieren en heb voor sommige kruisingen bijvoorbeeld kers en peer nodig. Ik heb op google de locaties gezocht waar ik deze planten kan vinden maar als ik daar naartoe ga staan ze er dus niet. Ik ben al twee dagen bezig met alles zoeken maar ik vind gewoon niet wat ik nodig heb.. Is er ergens misschien een specifieke lijst of plattegrond?
Hoi Nowella,
Ik heb even voor je gegoogled en heb dit gevonden:
Op deze site vind je een mooi overzicht waar alles vandaan komt en hoe je eraan komt:
https://www.simsnieuws.nl/de-sims-4/col ... tuinieren/

Kers: In Oasis Springs achter de kavel Affluista Villa.

Peer: In het moestuintje in Willow Creek achter de kavel Beschutte Villa en rechts langs het park Magnoliabloesem.

Had je daar al gekeken? Het kan ook zijn dat je je tuiniervaardigheid nog verder moet verbeteren voordat je de goede items vindt. Ik weet niet of dat bij Sims 4 ook van toepassing is maar bij de Sims 3 liep ik hier meermalen tegenaan met verzamelbare items.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Nowella »

Top, deze lijst klopt wel! Alleen de planten staan er wel maar zijn niet volgroeid dus ik kan ze niet oogsten. Komt dat nog wel..?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Bee »

Nowella schreef:Top, deze lijst klopt wel! Alleen de planten staan er wel maar zijn niet volgroeid dus ik kan ze niet oogsten. Komt dat nog wel..?
Jazeker. Af en toe even checken :normalelach:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Nowella »

Bee schreef:
Nowella schreef:Top, deze lijst klopt wel! Alleen de planten staan er wel maar zijn niet volgroeid dus ik kan ze niet oogsten. Komt dat nog wel..?
Jazeker. Af en toe even checken :normalelach:
Er zit echt geen beweging in, kan het een fout in mijn spel zijn? Lijkt me sterk dat het zo lang duurt toch (mijn sim is al van jongvolwassen naar oudere gegaan) heb het nu maar via debug gedaan
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door BanaanZombie »

Van jong volwassen naar oudere?! Dat zijn wat.. 60 sim dagen? En in al die tijd is dat niet gegroeid?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Nowella »

BanaanZombie schreef:Van jong volwassen naar oudere?! Dat zijn wat.. 60 sim dagen? En in al die tijd is dat niet gegroeid?
Nee, de planten blijven gewoon op dezelfde grootte staan, bij sommige kon ik gelukkig een stekje afknippen maar bij de meesten niet

Ik heb de leeftijd van mijn sims op lang zijn dus het is zelfs langer dan 60 simdagen denk ik!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Bee »

Nowella schreef:
BanaanZombie schreef:Van jong volwassen naar oudere?! Dat zijn wat.. 60 sim dagen? En in al die tijd is dat niet gegroeid?
Nee, de planten blijven gewoon op dezelfde grootte staan, bij sommige kon ik gelukkig een stekje afknippen maar bij de meesten niet

Ik heb de leeftijd van mijn sims op lang zijn dus het is zelfs langer dan 60 simdagen denk ik!
Dat lijkt me toch niet kloppen.
Misschien kun je eens proberen dat kavel op te slaan en opnieuw te plaatsen? Planten die niet groeien heb je niet zoveel aan. Groeien de andere planten buiten je eigen kavel wel? Ik zal het binnenkort ook eens testen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Nowella »

Bee schreef:
Nowella schreef:
BanaanZombie schreef:Van jong volwassen naar oudere?! Dat zijn wat.. 60 sim dagen? En in al die tijd is dat niet gegroeid?
Nee, de planten blijven gewoon op dezelfde grootte staan, bij sommige kon ik gelukkig een stekje afknippen maar bij de meesten niet

Ik heb de leeftijd van mijn sims op lang zijn dus het is zelfs langer dan 60 simdagen denk ik!
Dat lijkt me toch niet kloppen.
Misschien kun je eens proberen dat kavel op te slaan en opnieuw te plaatsen? Planten die niet groeien heb je niet zoveel aan. Groeien de andere planten buiten je eigen kavel wel? Ik zal het binnenkort ook eens testen.
Op mijn eigen kavel groeien ze gewoon maar de planten die in het park staan bijvoorbeeld niet. Fus ik kan die gewoon niet oogsten
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Bee »

Ik heb net wel ergens lelies geoogst, kersenboom en perenboom gevonden. Moeten nog groeien. Veel planten kun je alleen 'bekijken', andere staat ook de optie 'oogsten' in het grijs omdat er nog niets aan zit. Mijn sim heeft de tuiniervaardigheid ook nog niet genoeg ontwikkeld.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door garapoes »

Misschien groeit het pas als je actief op die kavel bent. Kan het niet zo zijn dat de 'wereldtijd' alleen loopt op de kavel/buurt waar je actief bent? Stel je zou er wonen, dat ze dan wel groeien.
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Nowella »

garapoes schreef:Misschien groeit het pas als je actief op die kavel bent. Kan het niet zo zijn dat de 'wereldtijd' alleen loopt op de kavel/buurt waar je actief bent? Stel je zou er wonen, dat ze dan wel groeien.
Dat zou ik niet weren of dat zo is..
Bee schreef:Ik heb net wel ergens lelies geoogst, kersenboom en perenboom gevonden. Moeten nog groeien. Veel planten kun je alleen 'bekijken', andere staat ook de optie 'oogsten' in het grijs omdat er nog niets aan zit. Mijn sim heeft de tuiniervaardigheid ook nog niet genoeg ontwikkeld.
Dat heb ik dus ook inderdaad en daar blijft het dan bij.. mijn tuinieren is wel maximaal!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Bee »

Wat me wel opvalt is dat de planten inderdaad gegroeid zijn als je iets later weer terugkomt. Diverse bomen waren eerst klein en later groot. Oogsten is mij ook nog niet gelukt, ws duurt dit gewoon langer? Kan er ook niets over vinden op internet. Ik vraag me toch af of het iets te maken zou kunnen hebben met de verzamelaarsskill
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Nowella »

Bee schreef:Wat me wel opvalt is dat de planten inderdaad gegroeid zijn als je iets later weer terugkomt. Diverse bomen waren eerst klein en later groot. Oogsten is mij ook nog niet gelukt, ws duurt dit gewoon langer? Kan er ook niets over vinden op internet. Ik vraag me toch af of het iets te maken zou kunnen hebben met de verzamelaarsskill
Ja vreemd he? Vervelend ook

Hoe bedoel je verzamelaarsskill? Dat is niet echt een skill toch?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Tuinieren, locaties planten

Bericht door Bee »

Nowella schreef: Ja vreemd he? Vervelend ook

Hoe bedoel je verzamelaarsskill? Dat is niet echt een skill toch?
In sims 3 wel, daar vind je pas bijzondere items als je meer verzameld hebt. Zou niets met tuinieren te maken moeten hebben maar ik weet het niet. Kan ook zijn dat die kavels steeds weer resetten. Zeer zeker vervelend, niet leuk als je alleen via debug die items kunt krijgen! Vind ik dus echt wel een bug.

EDIT: Ik vond ook nog een Guide van Carl: http://www.carls-sims-4-guide.com/skills/gardening/
Daar staat ook nog eens in dat je echt in de buurt moet blijven om te zorgen dat de wilde planten groeien (ergens halverwege). Dus het moet wél kunnen.. :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Tips en cheats”