ZL Origin crasht

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

Hoi allemaal,

Na even rond gezocht te hebben op het forum kwam ik helaas niet tot een antwoord voor mijn probleem. Daarom maar even een nieuw topic.
Sinds vandaag krijg ik steeds de melding bij ZL Origin dat het programma gecrasht is en dat er een crashrapportage is. Vervolgens kan ik kiezen tussen het opnieuw opstarten van Origin of het programma afsluiten. Ik heb zowel Client als Origin al opnieuw geïnstalleerd met Windows Defender uit (zelfs het hele rar bestand opnieuw gedownload en daarvoor alle sporen van Origin etc verwijdert). Maar helaas werkt tot nu toe niets. Ik heb Windows 10 en wat mij opvalt is dat ik voorheen altijd een pop up melding rechts onderin mijn scherm kreeg als ik 'connected' was. Nu krijg ik dit alleen als ik 'disconnected' ben. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zat net weer helemaal in de Sims sfeer :frons:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door tarac »

Je moet ZLOrigin verwijderen via de map van ZLOrigin in Program Files en dan unins0000.exe gebruiken.
Daarna ZLOrigin opnieuw installeren via Zl-systeem mapje ZLOrigin.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

tarac schreef:Je moet ZLOrigin verwijderen via de map van ZLOrigin in Program Files en dan unins0000.exe gebruiken.
Daarna ZLOrigin opnieuw installeren via Zl-systeem mapje ZLOrigin.
Geprobeerd. Helaas is het resultaat hetzelfde als ik in het begin beschreven had.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door tarac »

nachomother schreef:
tarac schreef:Je moet ZLOrigin verwijderen via de map van ZLOrigin in Program Files en dan unins0000.exe gebruiken.
Daarna ZLOrigin opnieuw installeren via Zl-systeem mapje ZLOrigin.
Geprobeerd. Helaas is het resultaat hetzelfde als ik in het begin beschreven had.
Download met mapje Game_cracked
Pak het uit met Winrar
Plaats het in je installatiemap van de Sims 4. Je hebt nu dus zowel een mapje Game als Game_cracked
Start het spel vanuit de folder Game_crashed.

Nog steeds problemen ?
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

tarac schreef:
nachomother schreef:
tarac schreef:Je moet ZLOrigin verwijderen via de map van ZLOrigin in Program Files en dan unins0000.exe gebruiken.
Daarna ZLOrigin opnieuw installeren via Zl-systeem mapje ZLOrigin.
Geprobeerd. Helaas is het resultaat hetzelfde als ik in het begin beschreven had.
Download met mapje Game_cracked
Pak het uit met Winrar
Plaats het in je installatiemap van de Sims 4. Je hebt nu dus zowel een mapje Game als Game_cracked
Start het spel vanuit de folder Game_crashed.

Nog steeds problemen ?
Ik denk dat dat lastig wordt. Er is geen installatie map omdat het dus via ZL Origin gaat (als het goed is). Ik heb ook al even in mijn verkenner gezocht. Ik vond wel een mapje over de sims 4 maar die was leeg. Ergens ben ik bang dat dat gebeurt is toen ik ZL Origin en ZLClient heb verwijdert met behulp van Revo Uninstaller.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door tarac »

Natuurlijk heb je een installatiemap van de sims 4, OOK wanneer het spel via ZLOrigin geinstalleerd is.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

Na even te gesproken hebben met BanaanZombie, wil ik nog even het volgende melden: In Program Files (x86) zit zowel het Origin Games mapje als ZLOrigin. Origin Games is leeg. ZLOrigin bevat wel verschillende mapjes maar ik zie niks dat direct gerelateerd is aan de Sims. Wel EA. Mocht je nog verdere foto's willen zien van de inhoud laat het mij maar even weten. Verder sprak ik ook met haar over de mensen die problemen hebben sinds de nieuwe update (Cats and dogs) die meteen daarna niet meer konden spelen. Dit is bij mij niet het geval. Ik heb nog meerdere keren de sims kunnen spelen na de update.

Zelf denk ik dat het probleem bij mijn Windows Defender ligt. Eergisteren begon hij opeens steeds een melding te geven van een virus en/of trojaans paard. Ik ging bij de eigenschappen van dit virus kijken en zag dat hij soms (niet altijd dus) gelinkt was aan een dll van ZClient. In de geschiedenis zag ik dat mijn laptop voorheen hem steeds heeft verwijdert. Nu was ik bang dat als ik hem nu zelf zou verwijderen ik problemen kon krijgen met het programma. Dus heb ik hem eerst op 'toegestaan' gezet. Hierdoor kon ik weer vrolijk verder spelen, want door die melding kon het eerst steeds niet. Daarna heb ik origin opgestart en kreeg ik een melding dat hij het spel ging bijwerken. Nadat dit klaar was had ik geen zin meer om te spelen en heb ik origin afgesloten. Later die dag of de dag daarop wilde ik weer gaan spelen alleen begon al het gedoe. Verder heb ik intussen die virus nog verwijdert omdat ik er toch niet helemaal comfortabel mee was en ik dacht dat het niet erg zou zijn vanwege die geschiedenis. Het is mij ook opgevallen dat het pictogram van de snelkoppeling van de sims op mijn bureaublad is verandert. Zie bijlagen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door tarac »

De .dll bestanden van Zclient bevatten geen virussen, ook al zegt je anti-virus programma van wel.
De betreffende .dll's moeten wijzigingen in je computer aanbrengen om de echte Origin te omzeilen en dergelijke handelingen worden door de meeste anti-virus programma's als een virus gezien.

Wanneer je het "virus" verwijdert of niet toestaat, dan zal Zclient - en dus ook ZLOrigin - niet werken.

De map Origin bevat geen specifieke gegevens over de Sims: Dat is normaal.
Hetzelfde geldt voor de map ZLOrigin.

Je installatiemap kan je vinden via ZLOrigin.
Klik links boven op het woordje Origin
Kies Toepassingsinstellingen
Kies Geavanceerd

Bovenaan zie je staan:
De games worden geinstalleerd op de volgende locatie:
In de grijze balk daaronder zie je het pad, b.v. C:\Program Files (x86)\ZLOigin Games\
In dat geval zit je map The Sims 4 dus IN de map ZLOrigin Games.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

tarac schreef:De .dll bestanden van Zclient bevatten geen virussen, ook al zegt je anti-virus programma van wel.
De betreffende .dll's moeten wijzigingen in je computer aanbrengen om de echte Origin te omzeilen en dergelijke handelingen worden door de meeste anti-virus programma's als een virus gezien.

Wanneer je het "virus" verwijdert of niet toestaat, dan zal Zclient - en dus ook ZLOrigin - niet werken.

De map Origin bevat geen specifieke gegevens over de Sims: Dat is normaal.
Hetzelfde geldt voor de map ZLOrigin.

Je installatiemap kan je vinden via ZLOrigin.
Klik links boven op het woordje Origin
Kies Toepassingsinstellingen
Kies Geavanceerd

Bovenaan zie je staan:
De games worden geinstalleerd op de volgende locatie:
In de grijze balk daaronder zie je het pad, b.v. C:\Program Files (x86)\ZLOigin Games\
In dat geval zit je map The Sims 4 dus IN de map ZLOrigin Games.
Bedankt voor je reactie. Helaas kan ik die 'virussen' niet meer terugzetten. Tot nu toe zijn ze ook nog niet meer terug gekomen. De laatste keer toen ik een melding had gekregen van dit virus was op 18 november, de dag waarop alles verkeerd ging.
Omdat ik ZLOrigin niet kan opstarten kan ik nu voor in mijn geval de specifieke route niet zien. Heb je een suggestie voor wat ik nu het beste kan doen om er voor te zorgen dat ZLOrigin weer normaal gaat werken?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door tarac »

Verwijder ZLOrigin door in de map op unins0000.exe te klikken.
Open ZClient
In ZClient open de map ZLOrigin en installeer ZLOrigin opnieuw
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

Ik heb via de setup die gegeven is in de ZLOrigin map van zl-systeem ZLOrigin opnieuw geinstalleerd en opgestart. Opnieuw krijg ik een crash rapport.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door Bee »

Je moet het ook eerst grondig verwijderen zoals Tarac aangeeft, via unins0000.exe
Doe je dat niet dat blijven er registeritems over waardoor het niet lukt om opnieuw te installeren.
Je zou het ook nog even met Revo-Uninstaller kunnen doen en daarna je PC opnieuw opstarten.

Pas als alles van je PC af is kun je opnieuw installeren.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door BanaanZombie »

Dat is iets wat ze allemaal al gedaan heeft. Je mag van haar echt uit gaan dat ze elk stapje volgt, en revo gebruikt ze ook. Opnieuw opstarten heeft ze ook gedaan
(We kennen elkaar, ik heb dr ook al geprobeert te helpen maar ik weet t ook niet. Vandaar dat de vraag nu op t forum staat)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

Bee schreef:Je moet het ook eerst grondig verwijderen zoals Tarac aangeeft, via unins0000.exe
Doe je dat niet dat blijven er registeritems over waardoor het niet lukt om opnieuw te installeren.
Je zou het ook nog even met Revo-Uninstaller kunnen doen en daarna je PC opnieuw opstarten.

Pas als alles van je PC af is kun je opnieuw installeren.
Ja ik had die unins ook gebruikt (niet gemeld, had ik misschien even moeten doen voor de duidelijkheid). Ik ga nu weer eerst via unins zlorigin de-installeren, dan revo er nog even overheen gooien en dat rar bestand ook nog even eraf gooien en opnieuw downloaden. Ik denk dat dan echt alles weg is (anders zou ik het ook niet meer weten :lol: ). Dan zal ik even mijn laptop uit een aan doen, het rar bestand opnieuw downloaden, uitpakken, zclient installeren en dan zlorigin. Ik zal ook even op zclient uitloggen voor zover dat nog niet is gebeurt. Proberen met een zo'n schoon mogelijke lei te beginnen.
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

Ik was nog even in mijn verkenner aan het zoeken naar enige restanten en ik kwam nog een mapje die Origin heet tegen waar nog wat dingen in staan. Alleen ik weet niet zeker wat voor soort bestanden het zijn en of ik ze met een gerust hart kan verwijderen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door Bee »

Gewoon verwijderen. Bewaar alleen je eigen spelgegevens (in documenten /EA) en CC op een veilige plek.

Zelf heb ik een hartgrondige hekel aan Zlorigin en Origin. In het verleden zelf ook tegen van allerlei problemen aangelopen met Zlorigin, zelfs zo erg dat mijn PC crashte.. Voor mij dus sowieso geen Zlorigin meer!

Gelukkig zijn er ook nog steeds de normale downloads, tot nu toe toch ook heel snel beschikbaar! Zelfs de updates zijn er vaak 1of 2 dagen later al.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
nachomother
Gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 nov 2016, 16:22
Contacteer:

Re: ZL Origin crasht

Bericht door nachomother »

Goed nieuws! Ik weet niet wat nu precies de doorslag gaf, maar zlorigin werkt weer normaal. Echter ben ik onderweg wel alle uitbreidingen etc kwijt geraakt waardoor ik die weer opnieuw moet downloaden. Ik zag ook al dat een tussen de 20 tot 30 GB op mijn C schijf was vrijgekomen dus dat klopt wel. Echter zag ik nog wel bij Program files (x86) wat uitbreidingen staan. Ik dacht eerst dat dat het spel was maar dat lijkt me sterk. Zie bijlagen. In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp en het geduld. Wordt erg gewaardeerd!

Nog even een extra dingetje: ik had mijn laptop nog even weer opnieuw opgestart en kreeg helaas wel meteen weer een melding van mijn Windows defender. Hij gaf aan dat er weer een trojan is gelinkt aan de dll van zclient. Hij heeft hem zelf in quarantaine gezet. Tot nu toe merk ik niks geks aan zclient, zlorigin of de sims dus ik blijf er nu gewoon even van af. Ik hoor graag wat ik nu het beste kan doen. Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”