Origin loopt momenteel niet

Algemene vragen kan je hier stellen.
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Ik heb vandaag via directe downloads de sims 4 basis gedownload. Alles volgens stappen gedaan met poweriso enzo en de sims 4 deed het prima! Toch heb ik later gekozen om het via zlorigin te doen. Toen ik in zlorigin kwam moest de sims 4 eerst updaten vanwege de oudere versie die ik had gedownload. Daarmee was hij klaar maar toen wilde ik het dus spelen maar nu zegt hij dat origin momenteel niet loopt. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen.. ik heb in het mapje electronic arts al het mapje van de sims 4 die ik al had genoemd naar oud maar hij wil het maar niet doen.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Bee »

Mila2001 schreef:Ik heb vandaag via directe downloads de sims 4 basis gedownload. Alles volgens stappen gedaan met poweriso enzo en de sims 4 deed het prima! Toch heb ik later gekozen om het via zlorigin te doen. Toen ik in zlorigin kwam moest de sims 4 eerst updaten vanwege de oudere versie die ik had gedownload. Daarmee was hij klaar maar toen wilde ik het dus spelen maar nu zegt hij dat origin momenteel niet loopt. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen.. ik heb in het mapje electronic arts al het mapje van de sims 4 die ik al had genoemd naar oud maar hij wil het maar niet doen.
Hier staan mogelijke oplossingen voor het Origin probleem.
Zelf denk ik dat je nu een dubbel mapje sims 4 hebt op een verkeerde locatie.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Ik heb alles nagecheckt maar de sims 4 staat alleen geinstalleerd in program files x86. Net is het op een of andere manier gelukt om het spel op te starten maar zo gauw ik het spel weer afgesloten had en weer opnieuw wilde opstarten deed hij het niet meer..
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Het probleem is gelukkig opgelost! Origin was inderdaad nog actief!
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Ik heb weer het zelfde probleem... ik heb net nog sims 4 gespeeld. Sluit ik de boel af. Wil ik weer de sims 4 spelen en hij zegt nu constant weer origin loopt momenteel niet.. Ik heb overal op mijn computer gekeken of origin nog ergens actief was maar zover ik kan zien is origin nergens actief. Vorige keer was dat het probleem maar nu is het weer een ander probleem? Maar het gekke is dat hij het net nog wel deed?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Bee »

Start je het spel wel op met een NIEUWE snelkoppeling? Als Administrator (de eerste keer)?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Ik gebruik zlorigin. Dan start ik hem op via zclient
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Ik gebruik zlorigin. Dan start ik hem op via zclient
Soms wil Origin wel eens blijven "hangen"
Kijk even bij Taakbeheer (Alt+Ctrl+Del) en kijk bij tabblad Processen of je nog iets met Origin ziet staan.
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Dat heb ik gecheckt maar het staat er niet bij helaas..
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Dat heb ik gecheckt maar het staat er niet bij helaas..
Computer opnieuw opstarten en dan nog eens proberen.
Of start je spel vanuit ZLOrigin via het plaatje van de Sims 4

Wordt zclient misschien geblokkeerd door je anti-virus ?
zie http://www.simsforum.tarac.nl/viewtopic.php?f=11&t=2481
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Hij deed het dus weer maar als ik hem afsluit en weer opnieuw opstart doet hij het dus weer niet. Waarschijnlijk moet ik dan elke keer als ik het wil spelen alle bestanden uit zlclient verwijderen. Ik zag op de site dat je ook offline zlorigin kan gebruiken en dat je dat met een mapje game moet doen. Maar de link naar dat mapje game doet het niet meer.. Ik heb niet alles van de sims 4 geïnstalleerd. Maakt dat wat uit voor het offline spelen dat ik niet alles heb?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Hij deed het dus weer maar als ik hem afsluit en weer opnieuw opstart doet hij het dus weer niet. Waarschijnlijk moet ik dan elke keer als ik het wil spelen alle bestanden uit zlclient verwijderen. Ik zag op de site dat je ook offline zlorigin kan gebruiken en dat je dat met een mapje game moet doen. Maar de link naar dat mapje game doet het niet meer.. Ik heb niet alles van de sims 4 geïnstalleerd. Maakt dat wat uit voor het offline spelen dat ik niet alles heb?
Wanneer je Zclient afsluit blijft ZLOrigin open staan.
Die moet je dus weer sluiten voordat je opnieuw kan verbinden.

Off-line spelen:
Download Mijn eerste huisdier - zie HIER
Koppel de iso
Kopieer de mapjes van de .iso naar je installatiemap.
Je kunt nu off-line spelen
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Maakt het dan niet uit dat ik bijvoorbeeld jungle avonturen niet heb? En kan ik als ik dat gedaan heb alsnog nieuwe uitbreidingen downloaden via zlorigin?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Maakt het dan niet uit dat ik bijvoorbeeld jungle avonturen niet heb? En kan ik als ik dat gedaan heb alsnog nieuwe uitbreidingen downloaden via zlorigin?
Het zal hoogstens een melding geven dat de ontbrekende DLC's geladen zullen worden (wat dus niet waar is)

Je hebt nu een mapkje Game = waarschijnlijk het laatste contact met ZLOrigin.
Maak in je installatiemap een nieuw mapje Game_cracked en zet daar de Bin in van Mijn eerste huisdier
Game blijft dan gereserveerd voor ZLOrigin en Game_cracked is voor het gekraakte spel (wel even nieuwe snelkoppelingen maken vanuit Game_cracked)

zie mijn engelse site https://forumpages.weebly.com/origin-zlorigin-g4tw.html
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Klopt het dat mijn eerste huisdier 4.7 gb groot is? Zit er dan nog een andere uitbreiding bij in?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Klopt het dat mijn eerste huisdier 4.7 gb groot is? Zit er dan nog een andere uitbreiding bij in?
Dat klopt helemaal en na installatie neemt het nog maar ca. 240 MB (dus bijna niks).

Uitleg:

Elke uitbreiding bevat o.a.een eigen bestand ClientFullBuild0.package dat bij iedere uitbreiding moet worden vernieuwd.
Je wilt immers na b.v. Honden en Katten ook met je beesten kunnen spelen in uitbreidingen van vóór die tijd.
Die package bestanden zijn best wel groot, soms wel 1-2 GB per stuk.
Na installatie overschrijft het nieuwe package de al bestaande package dat bijna even groot was, dus aan schijfruimte scheelt het niet veel.

De totale downloads van alle losse Sims 4 pakketten = 58.83 GB, wanneer geinstalleerd is het nog maar 26.4 GB, dus meer dan 30 GB aan bestanden die elkaar overschrijven, maar ja, je moet ze uiteindelijk wel eerst downloaden.

=======
Conclusie:
Tenzij Electronic Arts een andere oplossing voor deze packages ontwikkelt, zal de download voor elke volgende uitbreiding groter en groter worden.
De downloads via Origin zelf zijn een stuk kleiner. Zij weten hoe de packages te ontrafelen, een gewone sterveling als ik weet dat niet.
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Dankjewel voor de uitleg! Ik ga het nu allemaal proberen en kijken of het offline werkt.
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Hij geeft trouwens nu alleen nog maar de melding dat origin niet loopt. Ik heb verder nog niks geprobeerd met mijn eerst huisdier. Maar als ik mijn computer weer opstart en ik ben verbonden met de zlclient wil hij wel origin opstarten maar de sims 4 wil die op geen enkele manier opstarten terwijl origin nergens actief is op mijn computer... nu kan ik dus wel uitbreidingen enzovoort downloaden via zlorigin maar kan ik de sims 4 niet spelen :huilen:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Hij geeft trouwens nu alleen nog maar de melding dat origin niet loopt. Ik heb verder nog niks geprobeerd met mijn eerst huisdier. Maar als ik mijn computer weer opstart en ik ben verbonden met de zlclient wil hij wel origin opstarten maar de sims 4 wil die op geen enkele manier opstarten terwijl origin nergens actief is op mijn computer... nu kan ik dus wel uitbreidingen enzovoort downloaden via zlorigin maar kan ik de sims 4 niet spelen :huilen:
Ja, dat is een probleem bij Origin, komt ook voor bij de echte Origin heb ik gemerkt.
Maar ... voor alles is een oplossing.
Open ZClient
Open ZLOrigin
Ga naar Mijn Games - zoek het plaatje van de Sims 4, klik er met rechts op en kies Spelen
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Dan doet hij het helaas nog steeds niet
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door tarac »

Mila2001 schreef:Dan doet hij het helaas nog steeds niet
Herstart je computer en probeer opnieuw
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Dat zal ik eens proberen
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Hij werkt nog steeds niet :idee:
Mila2001
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2017, 17:05
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Mila2001 »

Ik heb hem vandaag 1x aan de praat gekregen. Sluit ik hem weer helemaal af en dan doet hij het vervolgens niet meer zoals het hoort
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Origin loopt momenteel niet

Bericht door Bee »

Mila2001 schreef:Dat zal ik eens proberen
Mila2001 schreef:Hij werkt nog steeds niet :idee:
Mila2001 schreef:Ik heb hem vandaag 1x aan de praat gekregen. Sluit ik hem weer helemaal af en dan doet hij het vervolgens niet meer zoals het hoort
Als ik jou was zou ik echt eens overwegen om de gewone downloads te gaan gebruiken...

Overigens: We zijn niet meer zo streng op dubbelposten, maar 4 berichten (waarvan ik er 1 verwijderd heb omdat ie ook nog eens dubbel was) in korte tijd achter elkaar hoeft nu ook weer niet. Je kunt je berichtje gewoon aanpassen met het icoontje erboven.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Algemeen”