Error

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thesimsplayer
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:54
Contacteer:

Error

Bericht door thesimsplayer »

Ik heb heel vaak dat ik een tijdje niet de sims 3 speel maar hopelijk kan iemand me helpen maar ik krijg een fout melding als ik de Sims3
LauncherW.exe krijg ik de launcher venster klik ik op de knop dat je kan spelen krijg ik een venster met:

Het spel kan niet gestart worden

Je basis spel van de sims 3 is niet compatibel met het huidige Sims 3 Uitbreidingsoakket. Update je spel via het start programma.

en als ik de sims3LauncherW.exe open krijg ik: Unnable to start. please reinstall the base game.
en die melding krijg ik als ik de heletijd als ik andere manier gebruik om te sims 3 te starten.
Ik Speel De Sims 1,2,3,4,middeleeuwen,
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
thesimsplayer
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:54
Contacteer:

Re: Error

Bericht door thesimsplayer »

Ja dat is een beetje zoals elke error bij de sims 3 maar het had nog misschien een beetje zin.
Ik Speel De Sims 1,2,3,4,middeleeuwen,
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

thesimsplayer schreef:
Ja dat is een beetje zoals elke error bij de sims 3 maar het had nog misschien een beetje zin.
Wat bedoel je?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
thesimsplayer
Gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:54
Contacteer:

Re: Error

Bericht door thesimsplayer »

Bee schreef:
thesimsplayer schreef:
Ja dat is een beetje zoals elke error bij de sims 3 maar het had nog misschien een beetje zin.
Wat bedoel je?
Ik heb best wel vaak dat ik een error krijg en daarna de game moet weer instaleren
Ik Speel De Sims 1,2,3,4,middeleeuwen,
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Volg stap voor stap de oplossing die ik linkte, dan moet het weer helemaal goed komen!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Lurania »

Dit is een vrij late reactie, maar ik heb een vraag aan thesimsplayer..

Weet je zeker dat je de Sims goed speelt? Dat bedoel ik niet onaardig, maar als je heel veel errors krijgt dan is dat niet goed! Ik gebruik zelf best veel mods en andere downloads (zo'n 20gb) maar mijn spel loopt eigenlijk zelden vast.. Ook niet op mijn laptop van negen jaar oud die eigenlijk niet geschikt is! Ik heb dezelfde downloads op mijn PC en mijn laptop, maar ik heb zelden dus foutmeldingen waardoor ik mijn hele spel moet herinstalleren. De laatste keer was al meer dan een jaar terug!

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat het niet logisch is als je 'best vaak' een foutmelding krijgt..
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Error

Bericht door tarac »

Lurania schreef:Dit is een vrij late reactie, maar ik heb een vraag aan thesimsplayer..

Weet je zeker dat je de Sims goed speelt? Dat bedoel ik niet onaardig, maar als je heel veel errors krijgt dan is dat niet goed! Ik gebruik zelf best veel mods en andere downloads (zo'n 20gb) maar mijn spel loopt eigenlijk zelden vast.. Ook niet op mijn laptop van negen jaar oud die eigenlijk niet geschikt is! Ik heb dezelfde downloads op mijn PC en mijn laptop, maar ik heb zelden dus foutmeldingen waardoor ik mijn hele spel moet herinstalleren. De laatste keer was al meer dan een jaar terug!

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat het niet logisch is als je 'best vaak' een foutmelding krijgt..
Wanneer je het spel niet wilt kopen dan is ZLOrigin de beste oplossing.
Daar kun je updaten naar versie 1.69 en daarmee ongewenste uitbreidingen uitschakelen.
Ja, ik weet het, dat kan ook met gedownloade .iso bestanden.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Lindavanorsouw »

Ik kan mijn Sim niet meer aanklikken en we zijn momenteel aan het reizen. Ik heb resetsim al gedaan en proberen terug naar huis te gaan, maar helaas. Hij blijft staan op dat groene vakje en de tijd gaat snel door. Ik kan er niet op klikken en geen kant op dus. Kan iemand mij aub helpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Spel afsluiten en opnieuw opstarten?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef:Spel afsluiten en opnieuw opstarten?

Ook al 3 keer geprobeerd
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef: Ook al 3 keer geprobeerd
Heb je ook al geprobeerd om je cachebestanden te verwijderen?

C:\Documenten\Electronic Arts\De sims 3:

Deze zes bestanden:

CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package
socialCache.package

Als het dan nog niet werkt volgt hier nog een grondiger schoonmaak van je cache:

Uit de mappen in je sims 3 map:

CurrentGame.sims3: Alles, als hier gegevens in staan

DCBackup: na het installeren van de downloads kun je alle bestanden in deze map verwijderen BEHALVE het ccmerged bestand

DCCache: missingdeps.idx
dcc.ent

Downloads: *.bin
FSIViewCountTracking
na het installeren van de downloads kun je deze verwijderen, ze zijn al geïnstalleerd in je spel

FeaturedItems: alles in deze map verwijderen, dit is reclame van EA (maak de map onbeschrijfbaar als je dit niet iedere keer opnieuw wilt doen)

IGACache: *.* alle bestanden verwijderen uit de map

SigsCache: *.bin alle bin bestanden verwijderen

Thumbnails: alle bestanden in deze map verwijderen

WorldCaches: alle bestanden in deze map mogen verwijderd worden


Start je spel weer op en de cachebestanden worden opnieuw aangemaakt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef:
Lindavanorsouw schreef: Ook al 3 keer geprobeerd
Heb je ook al geprobeerd om je cachebestanden te verwijderen?

C:\Documenten\Electronic Arts\De sims 3:

Deze zes bestanden:

CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package
socialCache.package

Als het dan nog niet werkt volgt hier nog een grondiger schoonmaak van je cache:

Uit de mappen in je sims 3 map:

CurrentGame.sims3: Alles, als hier gegevens in staan

DCBackup: na het installeren van de downloads kun je alle bestanden in deze map verwijderen BEHALVE het ccmerged bestand

DCCache: missingdeps.idx
dcc.ent



Downloads: *.bin
FSIViewCountTracking
na het installeren van de downloads kun je deze verwijderen, ze zijn al geïnstalleerd in je spel

FeaturedItems: alles in deze map verwijderen, dit is reclame van EA (maak de map onbeschrijfbaar als je dit niet iedere keer opnieuw wilt doen)

IGACache: *.* alle bestanden verwijderen uit de map

SigsCache: *.bin alle bin bestanden verwijderen

Thumbnails: alle bestanden in deze map verwijderen

WorldCaches: alle bestanden in deze map mogen verwijderd worden


Start je spel weer op en de cachebestanden worden opnieuw aangemaakt.



Alle stappen gevolgd, maar het heeft niet gewerkt. Het icoontje van haar hoofd blijft groen en de andere 2 sims gaan naar huis en zij blijft achter. Dus ik blijf met een ingespeelde Sim achter en kan niet naar huis. Shit! Andere ideeen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Error

Bericht door tarac »

Sinds Mijn Eerste Huisdier zijn er veel problemen met Mods, maar bovenal Scripts.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Error

Bericht door BanaanZombie »

tarac schreef:Sinds Mijn Eerste Huisdier zijn er veel problemen met Mods, maar bovenal Scripts.
Sims 3 Tarac
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Error

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:
tarac schreef:Sinds Mijn Eerste Huisdier zijn er veel problemen met Mods, maar bovenal Scripts.
Sims 3 Tarac
Sorry, het zal de leeftijd wel zijn.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef: Alle stappen gevolgd, maar het heeft niet gewerkt. Het icoontje van haar hoofd blijft groen en de andere 2 sims gaan naar huis en zij blijft achter. Dus ik blijf met een ingespeelde Sim achter en kan niet naar huis. Shit! Andere ideeen?
Ja hoor!
Waarschijnlijk is je savegame beschadigd. Je kunt even in je mapje Saves (C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3) kijken of er een file staat met de naam van je savefile met .bad erachter. Maak sowieso eerst een KOPIE van mapje Saves en zet dit even veilig weg bv op je Bureaublad! Verwijder dan de file met de naam .bad. Als het goed is staat er ook een file met dezelfde naam en dan met .backup erachter. Verander de naam in de originele naam dus zet de eerste even weg. Start weer op en kijk of het nu goed gaat.

Gaat dit ook niet goed dan kun je nog een nieuwe simsmap aanmaken waarin alles weer vers is. Verander daarvoor simpel de naam van C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3 in bv Sims 3_oud en start het spel weer op. Er ontstaat nu een nieuwe Sims 3 map. Zet nu je downloads en Saves ed terug vanuit de oude map naar de nieuwe en installeer je downloads weer. Kijk of het werkt.

Zo niet dan is er nóg een mogelijkheid, dus geef niet op!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef:
Lindavanorsouw schreef: Alle stappen gevolgd, maar het heeft niet gewerkt. Het icoontje van haar hoofd blijft groen en de andere 2 sims gaan naar huis en zij blijft achter. Dus ik blijf met een ingespeelde Sim achter en kan niet naar huis. Shit! Andere ideeen?
Ja hoor!
Waarschijnlijk is je savegame beschadigd. Je kunt even in je mapje Saves (C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3) kijken of er een file staat met de naam van je savefile met .bad erachter. Maak sowieso eerst een KOPIE van mapje Saves en zet dit even veilig weg bv op je Bureaublad! Verwijder dan de file met de naam .bad. Als het goed is staat er ook een file met dezelfde naam en dan met .backup erachter. Verander de naam in de originele naam dus zet de eerste even weg. Start weer op en kijk of het nu goed gaat.

Gaat dit ook niet goed dan kun je nog een nieuwe simsmap aanmaken waarin alles weer vers is. Verander daarvoor simpel de naam van C:/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3 in bv Sims 3_oud en start het spel weer op. Er ontstaat nu een nieuwe Sims 3 map. Zet nu je downloads en Saves ed terug vanuit de oude map naar de nieuwe en installeer je downloads weer. Kijk of het werkt.

Zo niet dan is er nóg een mogelijkheid, dus geef niet op!

De bad map was er niet bij saves en een nieuwe map aanmaken had ook geen zin. Alle downloads en saves enz over gezet maar weer hetzelfde groene icoontje.
En je had nog 1 idee?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef: De bad map was er niet bij saves en een nieuwe map aanmaken had ook geen zin. Alle downloads en saves enz over gezet maar weer hetzelfde groene icoontje.
En je had nog 1 idee?
Iets wat je nog kunt proberen en wat bij mij succesvol was:

Maak een nieuw spel aan en reis met een van je sims naar hetzelfde land en weer terug. Sla dat spel op.
De gegevens van die reis staan nu in je Saves map. Bv: TravelDB.package, China_0x0859db4c.nhd en China_0x0859db4cExportDB.package. Kopieer deze 3 bestanden en plak ze in je corrupte save (overschrijven).

LET OP: Maak VOORAF even extra kopieën van het bewuste Save-file, want ik weet niet meer of ik bv alleen TravelDB.package had vervangen of alledrie. Je zult dit dus even moeten uitproberen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef:
Lindavanorsouw schreef: De bad map was er niet bij saves en een nieuwe map aanmaken had ook geen zin. Alle downloads en saves enz over gezet maar weer hetzelfde groene icoontje.
En je had nog 1 idee?
Iets wat je nog kunt proberen en wat bij mij succesvol was:

Maak een nieuw spel aan en reis met een van je sims naar hetzelfde land en weer terug. Sla dat spel op.
De gegevens van die reis staan nu in je Saves map. Bv: TravelDB.package, China_0x0859db4c.nhd en China_0x0859db4cExportDB.package. Kopieer deze 3 bestanden en plak ze in je corrupte save (overschrijven).

LET OP: Maak VOORAF even extra kopieën van het bewuste Save-file, want ik weet niet meer of ik bv alleen TravelDB.package had vervangen of alledrie. Je zult dit dus even moeten uitproberen.

Ik heb alle 3 de bestanden van China vervangen maar toen had ik helemaal geen familie meer in China. Ik was meteen in het menu van stad bewerken. Vervolgens 1 bestand gewijzigd: iets met travel, wat jij aanraadde. Maar helaas. Nu helemaal geen opties meer ben ik bang? Het gekke is dat ik niet kan zien of mijn spel gecrasht is.. ik heb namelijk geen .bad bestand
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef: Ik heb alle 3 de bestanden van China vervangen maar toen had ik helemaal geen familie meer in China. Ik was meteen in het menu van stad bewerken. Vervolgens 1 bestand gewijzigd: iets met travel, wat jij aanraadde. Maar helaas. Nu helemaal geen opties meer ben ik bang? Het gekke is dat ik niet kan zien of mijn spel gecrasht is.. ik heb namelijk geen .bad bestand
Je hebt neem ik aan toch kopieën gemaakt van je Save-file?
Het gaat om die ene sim die achterbleef toch? Kunnen je andere sims haar niet bellen en vragen op bezoek te komen?
Dan zou je haar weer terug in de familie kunnen zetten, desnoods met een cheat.

Als deze opties niet werken ben ik ook uitgepraat ...
Het zou met een nieuwe simsmap al opgelost moeten zijn omdat dat alle fouten eruit haalt ...
Heb je dat ook al geoprobeerd met alleen de save-file terugzetten, dus geen downloads geinstalleerd?

Hij geeft ook niet ltijd een .bad file, in dit geval is alleen die ene sim corrupt
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef:
Lindavanorsouw schreef: Ik heb alle 3 de bestanden van China vervangen maar toen had ik helemaal geen familie meer in China. Ik was meteen in het menu van stad bewerken. Vervolgens 1 bestand gewijzigd: iets met travel, wat jij aanraadde. Maar helaas. Nu helemaal geen opties meer ben ik bang? Het gekke is dat ik niet kan zien of mijn spel gecrasht is.. ik heb namelijk geen .bad bestand
Je hebt neem ik aan toch kopieën gemaakt van je Save-file?
Het gaat om die ene sim die achterbleef toch? Kunnen je andere sims haar niet bellen en vragen op bezoek te komen?
Dan zou je haar weer terug in de familie kunnen zetten, desnoods met een cheat.

Als deze opties niet werken ben ik ook uitgepraat ...
Het zou met een nieuwe simsmap al opgelost moeten zijn omdat dat alle fouten eruit haalt ...
Heb je dat ook al geoprobeerd met alleen de save-file terugzetten, dus geen downloads geinstalleerd?

Hij geeft ook niet ltijd een .bad file, in dit geval is alleen die ene sim corrupt

Ik kan haar niet bellen of smsen dan verdwijnt ook dat icoontje. Cheats ook al geprobeerd maar geen resultaat. Naar huis reizen lukt ook niet want zij blijft achter waardoor ik niet naar huis kan. Kopieën heb ik ook gemaakt en ga ik terugzetten
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Error

Bericht door Bee »

Misschien kun je het nog proberen met een DebugEnabler van NRaas?

Ik weet het verder ook niet meer helaas
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”