The Sims 4 Deïnstalleren

Hier kan je vragen stellen met betrekking tot het downloaden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door ElvisFannetjeh »

Ik heb een paar keer The Sims 4 gespeeld (ondertussen +2 jaar geleden) en was enthousiast over Get To Work en Pets, maar het kon me uiteindelijk niet genoeg boeien.
Ik heb nu een SSD in mijn laptop ipv een HDD en wil wat plaats besparen, dus ik wil The Sims 4 deïnstalleren. Ik heb het jaren geleden geïnstalleerd met ZClient en ZLOrigin.

Hoe kan ik nu alles (en dus ook mijn saved games) volledig (op een veilige manier) verwijderen van mijn laptop (misschien dat ik het ooit, ooit nog eens installeer, maar de kans is quasi onbestaande)?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door tarac »

De veiligste manier is met Revo Uninstaller omdat dan ook alle bestanden uit de verborgen mappen van Origin en ProgramData worden weggehaald.
Mocht je het ooit nog eens willen spelen kopieer dan eerst de map De Sims 4 (uit Program Files) naar een USB stick of externe harde schijf.
Je kunt ook NU het spel spelen via USB of externe HDD.
Het volledige spel dus incl. de laatste updates en uitbreidingen is ca. 32 GB groot
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door ElvisFannetjeh »

Het voornaamste is dat er zoveel mogelijk data van mijn laptop (SSD) is.
Hoe kan ik dat dan juist doen om het via een externe schijf te spelen?
(In principe is een USB stick van 64GB dan wel voldoende daarvoor).
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door tarac »

ElvisFannetjeh schreef: 11 jun 2019, 11:37 Het voornaamste is dat er zoveel mogelijk data van mijn laptop (SSD) is.
Hoe kan ik dat dan juist doen om het via een externe schijf te spelen?
(In principe is een USB stick van 64GB dan wel voldoende daarvoor).
STAP 1 - Kopieren
Kopieer de map waarin de Sims 4 geinstalleerd is (meestal C:\Program Files (x86)\de Sims 4 of via ZLOrigin C;|program Files (x86)\ZLOrigin Games\The Sims 4) naar je externe HDD of 64 GB USB stick.
Kan je dat mapje niet vinden, klik dan met rechts op je huidige snelkoppeling voor de Sims 4 en kies Bestandslocatie openen. Je komt dan in het mapje Bin, klik omhoog naar Game, klik weer omhoog naar de Sims 4. Je moet dus de map Sims 4 kopieren naar HDD of USB.

STAP 2 - Stationsletter
Geef die HDD of USB een vast stationsletter (Rechtsklik op het Windowstekentje in je taakbalk, kies schijfbeheer, rechtsklik op de naam van je externe HDD of USB en kies Stationsletter en Paden kiezen. Klik op Wijzigen en geef het een nieuwe letter, b.v. Z, klik op OK)
Nu zal de externe HDD of USB altijd herkend worden als drive Z, ook na verwijdering en herplaatsing.
Ga nu naar Z:\De Sims 4\Game\Bin en maak een snelkoppeling van TS4_x64.exe op je bureaublad.
Plaats de nieuwe locatie onder de uitzonderingen van je anti-virus programma

STAP 3 - geschikt maken om zonder ZLOrigin te spelen
Waarschijnlijk speelde jij het spel via Zclient\ZLOrigin maar je kunt rechtstreeks spelen wanneer je een andere, gekraakte, uitbreiding (of allemaal) download via DEZE SITE.
Had je al alle uitbreidingen van het spel, download dan het laatste mapje Game. zie HIER bijna onderaan de pagina.

STAP 4 - Verwijderen.
Ontkoppel de externe HDD of USB
Gebruik Revo uninstaller om je huidige installatie van je SSD te verwijderen.

STAP 5 - Spelen
Sluit je externe HDD of USB stick weer aan op je laptop en speel het spel.


"Oh, maar ik heb de Sims 4 al verwijderd, dus ik kan bovenvermelde stappen niet uitvoeren, wat nu ?
Download de volledige Sims 4 all-in versie en plaats die op je externe HDD of USB
zie DEZE PAGINA
Ga verder met stap 2 en 3
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door ElvisFannetjeh »

Sorry voor het wat latere antwoord.

Ik zou nu De Sims 4 verwijderen volledig (en als, echt als, ik mij ooit bedenk, download ik het dan wel vanaf 0 opnieuw en zet het op een USB-stick).
Ik deïnstalleer het alleszins met revo uninstaller. Echt alles, ook mijn gesavede games, mogen weg. Als ik mij ooit bedenk, installeer ik het vanaf 0 en begin ik het spel ook terug vanaf 0.
Er zijn echter verschillende opties bij het verwijderen via Revo.
Neem ik gewoon de hoogste stand en verwijder ik echt alles uit het register? Of ben ik daar beter voorzichtig mee?

P.S.: Revo vraagt om te updaten. Moet ik dit doen of werkt een oudere versie even goed?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door tarac »

ElvisFannetjeh schreef: 29 jun 2019, 11:36 Sorry voor het wat latere antwoord.

Ik zou nu De Sims 4 verwijderen volledig (en als, echt als, ik mij ooit bedenk, download ik het dan wel vanaf 0 opnieuw en zet het op een USB-stick).
Ik deïnstalleer het alleszins met revo uninstaller. Echt alles, ook mijn gesavede games, mogen weg. Als ik mij ooit bedenk, installeer ik het vanaf 0 en begin ik het spel ook terug vanaf 0.
Er zijn echter verschillende opties bij het verwijderen via Revo.
Neem ik gewoon de hoogste stand en verwijder ik echt alles uit het register? Of ben ik daar beter voorzichtig mee?

P.S.: Revo vraagt om te updaten. Moet ik dit doen of werkt een oudere versie even goed?
Revo op Grondig en ja oude versie werkt nog prima.
Revo verwijdert niet het de Sims 4 map uit Documenten\Electronic Arts, dat moet je dan handmatig doen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door tarac »

tarac schreef: 29 jun 2019, 13:00
ElvisFannetjeh schreef: 29 jun 2019, 11:36 Sorry voor het wat latere antwoord.

Ik zou nu De Sims 4 verwijderen volledig (en als, echt als, ik mij ooit bedenk, download ik het dan wel vanaf 0 opnieuw en zet het op een USB-stick).
Ik deïnstalleer het alleszins met revo uninstaller. Echt alles, ook mijn gesavede games, mogen weg. Als ik mij ooit bedenk, installeer ik het vanaf 0 en begin ik het spel ook terug vanaf 0.
Er zijn echter verschillende opties bij het verwijderen via Revo.
Neem ik gewoon de hoogste stand en verwijder ik echt alles uit het register? Of ben ik daar beter voorzichtig mee?

P.S.: Revo vraagt om te updaten. Moet ik dit doen of werkt een oudere versie even goed?
Revo op Grondig en ja oude versie werkt nog prima.
Revo verwijdert niet het de Sims 4 map uit Documenten\Electronic Arts, dat moet je dan handmatig doen.
Mocht je het ooit weer willen installeren, gebruik dan de all-in methode van DEZE PAGINA.
Die pagina wordt steeds bijgewerkt zodra er een nieuwe uitbreiding verschijnt, dus je bent altijd up-to-date.
Je kunt het direct op een USB stick downloaden (momenteel ca. 32 GB) en vanaf die stick op elke willekeurige computer spelen zonder het te moeten installeren.
Zelf heb ik alle Sims-spellen op een externe harde schijf gezet.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door ElvisFannetjeh »

Dus als ik het dan opnieuw installeer en op een externe stick opsla, neemt het geen plaats in op mijn laptop?
En dat kan op dezelfde manier werken voor De Sims 1, 2 en 3?
Die spelen zijn momenteel geïnstalleerd bij mij, maar het zou leuk zijn ook die via een usb stick op verschillende laptops te spelen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door BanaanZombie »

De map met saves staat altijd op je computer in Mijn Documenten. Zover mij bekend kun je dat niet aanpassen. Je kan die map natuurlijk wel op je usb zetten als je op andere pc's gaat spelen en dan weer in Mijn Documenten zetten in de Electronic Arts

Betreft de andere spellen, volgens mij wel. Maar vraag me niet hoe.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: The Sims 4 Deïnstalleren

Bericht door tarac »

ElvisFannetjeh schreef: 02 jul 2019, 19:15 Dus als ik het dan opnieuw installeer en op een externe stick opsla, neemt het geen plaats in op mijn laptop?
En dat kan op dezelfde manier werken voor De Sims 1, 2 en 3?
Die spelen zijn momenteel geïnstalleerd bij mij, maar het zou leuk zijn ook die via een usb stick op verschillende laptops te spelen.
Inderdaad neemt hert dan geen schijfruimte op je laptop m.u.v. de spel voortgang en evt. CC dat standaard in C:\Gebruikersnaam\Documenten\Electronic Arts\de Sims 4 wordt opgeslagen, alhoewel daar ook een trucje voor bestaat.

Helaas, in tegenstelling tot de Sims 4, zijn de sims 1,2 en 3 register-gebonden en moeten dus altijd geinstalleerd worden om ze te kunnen spelen.
Je kan natuurlijk de installatie iso's op een stick zetten om makkelijker op andere laptops/PC's te kunnen installeren.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Downloaden”