"Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

"Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door sandythegirl »

Beste allen,

Sinds een tijd ben ik weer verslaafd aan de Sims. Ik speel het vanaf de zomer bijna elke week. Tot nu. Ik heb nu 3 dagen last dat het spel crasht en ik krijg een melding "het programma is vastgelopen en wordt nu afgesloten". Ik snap er niks van, echt uit het niks.

Ik heb niks op de achtergrond lopen... Internet heb ik uitstaan. Dit is Windows 10, verder heb ik geen hacks/mods.

Het vreemde is, vanaf de zomer tot aan nu nooit problemen gehad.

Hij loopt vast als ik echt aan het spelen ben op een kavel. Maar op deze kavel (studentenhuis) speel ik al een tijd, zit in het laatste jaar ook.

Ik speel trouwens via de CD. Wat kan dit zijn?

gr Sandy
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door Bee »

Is je CD misschien vuil? Heb je voldoende schijfruimte? Mods in je spel?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 25 jan 2020, 21:56 Beste allen,

Sinds een tijd ben ik weer verslaafd aan de Sims. Ik speel het vanaf de zomer bijna elke week. Tot nu. Ik heb nu 3 dagen last dat het spel crasht en ik krijg een melding "het programma is vastgelopen en wordt nu afgesloten". Ik snap er niks van, echt uit het niks.

Ik heb niks op de achtergrond lopen... Internet heb ik uitstaan. Dit is Windows 10, verder heb ik geen hacks/mods.

Het vreemde is, vanaf de zomer tot aan nu nooit problemen gehad.

Hij loopt vast als ik echt aan het spelen ben op een kavel. Maar op deze kavel (studentenhuis) speel ik al een tijd, zit in het laatste jaar ook.

Ik speel trouwens via de CD. Wat kan dit zijn?

gr Sandy
Probeer het eens met OF een nieuwe familie OF een andere kavel.
Het wil ook wel eens helpen om je familie te verhuizen en daarna weer terug te zetten.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door sandythegirl »

Zojuist de familie (4 studenten) uit de studentenkavel gehaald en weer in de studentenbuurt geplaatst. Daarna naar een andere studentenhuis in laten trekken en al na 5 minuten dezelfde foutmelding.

Nu speel ik in een 'gewone' buurt met een 'gewoon' huis met maar 2 personen op de kavel. Dit werkt, tot nu toe, wel.

Wel heel gek dat het pas met die studentenfamilie gebeurt als ik nog maar een half semester moet... Hoe kan het hiervoor nog niet zijn gebeurd?
Wat kan een oorzaak hiervan zijn?

Kan het zijn dat mijn computer de drukte van de studentenkavel niet trekt? Ik heb op mijn C schijf 15,9 GB over van de 57.4...

Ook stuitte ik op het volgende: https://pleasantsims.com/sims-2-windows-10/
Zijn jullie hier bekend mee? Of heeft dat niks met mijn probleem te maken aangezien een andere familie het wel gewoon doet?
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door sandythegirl »

En hoe kan de fout INEENS in die studentenfamilie zitten? Wat is de oorzaak??
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 12:28 En hoe kan de fout INEENS in die studentenfamilie zitten? Wat is de oorzaak??
Foutje bij het opslaan van de familie (kan je zelf niks aan doen helaas)
Verhuizen en terugzetten is meestal de beste oplossing, tenzij de fout in de kavel zelf ligt.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door Bee »

sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 12:27
Ook stuitte ik op het volgende: https://pleasantsims.com/sims-2-windows-10/
Zijn jullie hier bekend mee? Of heeft dat niks met mijn probleem te maken aangezien een andere familie het wel gewoon doet?
Die 4GB patch is sowieso een hele goede optie en het zou best kunnen dat je daardoor die meldingen niet meer krijgt. Dus zeer zeker het proberen waard.

Met de problemen die jij noemt denk ik toch dat het een geheugen kwestie kan zijn. Je andere familie met 2 personen heeft nog maar heel weinig gegevens die steeds geladen (en onthouden) moeten worden.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door sandythegirl »

tarac schreef: 26 jan 2020, 14:35
sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 12:28 En hoe kan de fout INEENS in die studentenfamilie zitten? Wat is de oorzaak??
Foutje bij het opslaan van de familie (kan je zelf niks aan doen helaas)
Verhuizen en terugzetten is meestal de beste oplossing, tenzij de fout in de kavel zelf ligt.
Ik zal dat dan proberen nog, maar een gehele nieuw kavel lukte ook al niet. Anders heb ik pech.
Hopelijk heb ik het niet bij een andere studentenfamilie.
Dan ligt het misschien wel aan de "drukte" op de kavel wat mijn pc wellicht niet aan kan. Of is dat gek gezegd?
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door sandythegirl »

Bee schreef: 26 jan 2020, 14:36
sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 12:27
Ook stuitte ik op het volgende: https://pleasantsims.com/sims-2-windows-10/
Zijn jullie hier bekend mee? Of heeft dat niks met mijn probleem te maken aangezien een andere familie het wel gewoon doet?
Die 4GB patch is sowieso een hele goede optie en het zou best kunnen dat je daardoor die meldingen niet meer krijgt. Dus zeer zeker het proberen waard.

Met de problemen die jij noemt denk ik toch dat het een geheugen kwestie kan zijn. Je andere familie met 2 personen heeft nog maar heel weinig gegevens die steeds geladen (en onthouden) moeten worden.
Klopt, bij die 2 persoons familie is het niet eens 1 x uitgevallen. Ik zal het misschien morgen even proberen met een andere studentenfamilie.
Als die vastloopt, dan is het schijnbaar een geheugenprobleem. 15 GB over op mijn C schijf, is dat heel weinig?
Hoe kan ik de C schijf een beetje "Verschonen" ?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door Bee »

sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 14:40
Bee schreef: 26 jan 2020, 14:36
sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 12:27
Ook stuitte ik op het volgende: https://pleasantsims.com/sims-2-windows-10/
Zijn jullie hier bekend mee? Of heeft dat niks met mijn probleem te maken aangezien een andere familie het wel gewoon doet?
Die 4GB patch is sowieso een hele goede optie en het zou best kunnen dat je daardoor die meldingen niet meer krijgt. Dus zeer zeker het proberen waard.

Met de problemen die jij noemt denk ik toch dat het een geheugen kwestie kan zijn. Je andere familie met 2 personen heeft nog maar heel weinig gegevens die steeds geladen (en onthouden) moeten worden.
Klopt, bij die 2 persoons familie is het niet eens 1 x uitgevallen. Ik zal het misschien morgen even proberen met een andere studentenfamilie.
Als die vastloopt, dan is het schijnbaar een geheugenprobleem. 15 GB over op mijn C schijf, is dat heel weinig?
Hoe kan ik de C schijf een beetje "Verschonen" ?
De ruimte op de schijf heeft niets te maken met je geheugen. Die 15 GB moet ruim voldoende zijn voor het opslaan van nieuwe gegevens. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om je C: schijf zo nu en dan op te schonen.

Het geheugen (RAM) is een ander verhaal. Het spel gebruikt in principe altijd maar 2GB. Met die patch gaat dat naar 4GB, als het goed gaat. Lees het verhaaltje van je link even heel goed door en download die patch. Installeer het exact zoals zij aangeven.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door sandythegirl »

Bee schreef: 26 jan 2020, 14:46
sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 14:40
Bee schreef: 26 jan 2020, 14:36
sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 12:27
Ook stuitte ik op het volgende: https://pleasantsims.com/sims-2-windows-10/
Zijn jullie hier bekend mee? Of heeft dat niks met mijn probleem te maken aangezien een andere familie het wel gewoon doet?
Die 4GB patch is sowieso een hele goede optie en het zou best kunnen dat je daardoor die meldingen niet meer krijgt. Dus zeer zeker het proberen waard.

Met de problemen die jij noemt denk ik toch dat het een geheugen kwestie kan zijn. Je andere familie met 2 personen heeft nog maar heel weinig gegevens die steeds geladen (en onthouden) moeten worden.
Klopt, bij die 2 persoons familie is het niet eens 1 x uitgevallen. Ik zal het misschien morgen even proberen met een andere studentenfamilie.
Als die vastloopt, dan is het schijnbaar een geheugenprobleem. 15 GB over op mijn C schijf, is dat heel weinig?
Hoe kan ik de C schijf een beetje "Verschonen" ?
De ruimte op de schijf heeft niets te maken met je geheugen. Die 15 GB moet ruim voldoende zijn voor het opslaan van nieuwe gegevens. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om je C: schijf zo nu en dan op te schonen.

Het geheugen (RAM) is een ander verhaal. Het spel gebruikt in principe altijd maar 2GB. Met die patch gaat dat naar 4GB, als het goed gaat. Lees het verhaaltje van je link even heel goed door en download die patch. Installeer het exact zoals zij aangeven.
Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar als je hem naar 4GB wil upgraden, dan gebruikt het spel toch juist méér geheugen?
Mijn geheugen is al niet zo best volgens mij; ik heb een oude PC.
Ik heb 8 GB aan geheugen en gebruik 3,6 GB (op dit moment dan, zonder de sims 2 aan te hebben staan.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door Bee »

sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 14:56 Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar als je hem naar 4GB wil upgraden, dan gebruikt het spel toch juist méér geheugen?
Mijn geheugen is al niet zo best volgens mij; ik heb een oude PC.
Ik heb 8 GB aan geheugen en gebruik 3,6 GB (op dit moment dan, zonder de sims 2 aan te hebben staan.
Je spel krijgt de mogelijkheid om meer te gebruiken dan 2GB. Met de 4GB patch kan het daar overheen en krijg je geen vastlopers meer waarschijnlijk.

Als je speelt heb je sowieso verder niets anders open staan (zoals je al zei). Maar als je spel zwaarder wordt doordat je familie groter is en meer moet opslaan en onthouden loopt het vermoedelijk vast op die 2 GB. Sims 2 moet trouwens probleemloos kunnen draaien op oudere PC's.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: "Sims 2 is vastgelopen en wordt nu afgesloten"

Bericht door sandythegirl »

Bee schreef: 26 jan 2020, 15:06
sandythegirl schreef: 26 jan 2020, 14:56 Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar als je hem naar 4GB wil upgraden, dan gebruikt het spel toch juist méér geheugen?
Mijn geheugen is al niet zo best volgens mij; ik heb een oude PC.
Ik heb 8 GB aan geheugen en gebruik 3,6 GB (op dit moment dan, zonder de sims 2 aan te hebben staan.
Je spel krijgt de mogelijkheid om meer te gebruiken dan 2GB. Met de 4GB patch kan het daar overheen en krijg je geen vastlopers meer waarschijnlijk.

Als je speelt heb je sowieso verder niets anders open staan (zoals je al zei). Maar als je spel zwaarder wordt doordat je familie groter is en meer moet opslaan en onthouden loopt het vermoedelijk vast op die 2 GB. Sims 2 moet trouwens probleemloos kunnen draaien op oudere PC's.
Pff nou alles het ik doorgelopen en het past zich maar niet aan. Ik laat het maar zo, hopelijk ligt het gewoon aan die ene familie.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”