Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door sandythegirl »

Lieve mensen,

Na al die jaren zit ik weer op het Simsforum, wát een leuke tijden waren dat altijd vroeger.

Nu speel ik weer een tijdje Sims 2, de 3 en 4 hebben mij nooit aangesproken. Wel gespeeld bij een vriendin, maar wauw de 3 en 4 zijn zo anders dan de 2. De 2 was en is mijn all-time favourite.

Eigenlijk vind ik het jammer dat ze nooit verder zijn gegaan bij de Sims 2; persoonlijk de allerbeste qua 'echtheid' van de Sims, en ook de best verkopende?

Hoe denken jullie hierover? Was het een grote fout om de Sims 2 niet verder te laten uitbreiden?

Wat is jullie favoriete Sims spel?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door tarac »

De Sims 1 is nog steeds mijn favoriet. Weinig cheats, geen elektronisch poppenhuis en je moest er nog echt aan WERKEN.
Verder is de Sims 4 met alle uitbreidingen ook wel erg leuk.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door Bee »

Ik vind de Sims 4 nu ook wel erg leuk worden!
Maar hij wint het nog steeds niet van de Sims 3 vanwege de open wereld en het kleurenwiel ... Helaas heeft Sims 3 heel vaak problemen als het spel wat langer is gespeeld. Geheugen, fouten die ontstaan in het spel, etc. Maar ik blijf er nog steeds op terugvallen ondanks dat :mrgreen:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door BanaanZombie »

Ik speel zelf niets meer op het momenr vanwege het gebrek aan een computer waar het nog op kan haha

Maar er valt wat te zeggen voor alle versies. Sims 1 heb ik zelf nooit gespeeld. 2 en 3 heel intensief, 4 weer minder omdat mijn Laptop hard minder begon te worden. Maar ik ken hem dan weer wel redelijk goed omdat ik ClareSiobhan kijk op youtube.
Ik vind 3 qua content het leukst. Maar ik merk wel dat ik inmiddels zo gewend ben aan de look van 4. Gisteren stuitte ik weer op een review video van LGR van de sims 3. De look is zo anders ineens.
1 van de redenen waarom sims 2 gestopt is met ontwikkelen, net als de andere oude versies, is de technologie. Er is steeds meer mogelijk wat dan op het basis spel niet meer te doen is. Kijk maar naar het verschil in graphics tussen 2 en 3.
Ik weet niet welke versie ik zou spelen als ik weer een computer heb waarop het kan. 3 of 4. De content van 3 wint bij mij. Sims 4 is echt te traag en te minimaal met content. Neem bijvoorbeeld seizoenen en dan winter. Bij de Sims 3 heb je echt diepte in het seizoen, de sneeuw laag kan echt dikker worden. Sims 4 bam 1 stand. Hoezo is het vervolg slechter? Hoezo heb je in het vervolg minder mogelijkheden? Eigenlijk wil ik gewoon sims 3 met de emoties van sims 4 haha.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door Sven »

Sims 1, maar vooral omdat ik dat het meeste gespeeld heb. Ik ben er nog steeds onder de indruk van, het was best een groot spel voor zijn tijd, zeker met alle uitbreidingspakketten geïnstalleerd. Ook moest je het nog vrij strategisch spelen (ik weet nog wel dat de handleiding zei dat je zelfs moest nadenken over de inrichting om de vrije tijd zo efficient mogelijk te gebruiken). Daarna Sims 2, omdat het veel verbeteringen bracht maar wel bij de essentie van het spel bleef.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
SimmySim22
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2020, 20:26
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door SimmySim22 »

ikzelf ben begonnen met sims 2 op de PS2, dat heb ik echt diehard gespeeld als kind. Later overgegaan naar de sims 3 op de pc en daar hang ik eigenlijk nog steeds aan vast... Sims 4 is wat zwaar voor mijn computer vrees ik, maar ik wil het ooit wel eens proberen moest ik de middelen hebben voor fatsoenlijke computer. Maar als ik filmpjes kijk op youtube, denk ik dat sims 3 het voor mij toch gaat winnen van sims 4. woops :p
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door tarac »

SimmySim22 schreef: 27 jan 2020, 20:02 ikzelf ben begonnen met sims 2 op de PS2, dat heb ik echt diehard gespeeld als kind. Later overgegaan naar de sims 3 op de pc en daar hang ik eigenlijk nog steeds aan vast... Sims 4 is wat zwaar voor mijn computer vrees ik, maar ik wil het ooit wel eens proberen moest ik de middelen hebben voor fatsoenlijke computer. Maar als ik filmpjes kijk op youtube, denk ik dat sims 3 het voor mij toch gaat winnen van sims 4. woops :p
De Sims 4 is minder zwaar voor je computer dan de volledige Sims 3.
Gebruikersavatar
SimmySim22
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2020, 20:26
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door SimmySim22 »

tarac schreef: 28 jan 2020, 10:46
SimmySim22 schreef: 27 jan 2020, 20:02 ikzelf ben begonnen met sims 2 op de PS2, dat heb ik echt diehard gespeeld als kind. Later overgegaan naar de sims 3 op de pc en daar hang ik eigenlijk nog steeds aan vast... Sims 4 is wat zwaar voor mijn computer vrees ik, maar ik wil het ooit wel eens proberen moest ik de middelen hebben voor fatsoenlijke computer. Maar als ik filmpjes kijk op youtube, denk ik dat sims 3 het voor mij toch gaat winnen van sims 4. woops :p
De Sims 4 is minder zwaar voor je computer dan de volledige Sims 3.
Wow serieus?
Dan moet ik er vanaf donderdag na mijn laatste examen misschien toch maar eens werk van maken :lol:
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door sandythegirl »

BanaanZombie schreef: 27 jan 2020, 07:26 1 van de redenen waarom sims 2 gestopt is met ontwikkelen, net als de andere oude versies, is de technologie. Er is steeds meer mogelijk wat dan op het basis spel niet meer te doen is. Kijk maar naar het verschil in graphics tussen 2 en 3.
Hahaha, ik vind juist de Sims 2 winnen op basis van graphics, Sims 3 is mij veel te nep uitziend. Vind persoonlijk de Sims in de Sims 2 verfijnder en 'echter'.
*Ik bedoel echt de poppetjes zelf
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door Pomerani »

Sims 2 vind ik het leukst om te spelen en is naar mijn mening ook het best. Sims 1 was ook leuk maar Sims 2 doet daarin bijna alles beter. Sims 3 is wat completer, maar door lag onspeelbaar met alle uitbreidingen. Vind de appartementen minder goed dan in Sims 2.
Sims 4 nooit gespeeld en ga ik ook niet doen. Er is geen aandacht voor detail en gaat niet mee met de moderne tijd. Zo worden steeds meer pakketten uitgebracht met minder content. 400+ euro voor een volledig spel is bizar. Ook zou het een veel beter spel zijn als de specificaties aansloten bij de huidige moderne hardware.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door tarac »

Pomerani schreef: 29 jan 2020, 17:20 Sims 2 vind ik het leukst om te spelen en is naar mijn mening ook het best. Sims 1 was ook leuk maar Sims 2 doet daarin bijna alles beter. Sims 3 is wat completer, maar door lag onspeelbaar met alle uitbreidingen. Vind de appartementen minder goed dan in Sims 2.
Sims 4 nooit gespeeld en ga ik ook niet doen. Er is geen aandacht voor detail en gaat niet mee met de moderne tijd. Zo worden steeds meer pakketten uitgebracht met minder content. 400+ euro voor een volledig spel is bizar. Ook zou het een veel beter spel zijn als de specificaties aansloten bij de huidige moderne hardware.
Naar mijn mening is de Sims 4 veel meer ingesteld op moderne computers (reden waarom er geen ondersteuning meer is voor 32-bits computers)
De Sims 4 heeft minimaal 4 GB RAM geheugen nodig.
Het vergt ook minder van je grafische kaart dan de Sims 3.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door Pomerani »

tarac schreef: 29 jan 2020, 17:50
Pomerani schreef: 29 jan 2020, 17:20 Sims 2 vind ik het leukst om te spelen en is naar mijn mening ook het best. Sims 1 was ook leuk maar Sims 2 doet daarin bijna alles beter. Sims 3 is wat completer, maar door lag onspeelbaar met alle uitbreidingen. Vind de appartementen minder goed dan in Sims 2.
Sims 4 nooit gespeeld en ga ik ook niet doen. Er is geen aandacht voor detail en gaat niet mee met de moderne tijd. Zo worden steeds meer pakketten uitgebracht met minder content. 400+ euro voor een volledig spel is bizar. Ook zou het een veel beter spel zijn als de specificaties aansloten bij de huidige moderne hardware.
Naar mijn mening is de Sims 4 veel meer ingesteld op moderne computers (reden waarom er geen ondersteuning meer is voor 32-bits computers)
De Sims 4 heeft minimaal 4 GB RAM geheugen nodig.
Het vergt ook minder van je grafische kaart dan de Sims 3.
Werd ook tijd, 32-bits pc's zijn honderd jaar oud. Het is beter geoptimaliseerd dan de Sims 3, maar als ze echt een game zouden maken met hoge eisen die passen bij een gaming computer, zou het een veel beter spel worden, omdat je dan misschien wel open world kan toevoegen etc.
~ Soy la puta ama ~
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door WALUIGI96 »

Nadeel is alleen dat veel spelers van Sims een laptop gebruiken of een wat oudere computer.
Anderzijds lijkt mij grotere zwaardere versie ook mooier, maar goed het blijft EA die het moet maken...
Beantwoord (ook) technische vragen.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door sandythegirl »

Een nieuwe Sims waar je je vriendin kan uitnodigen om samen te spelen op een kavel of iets dergelijks lijkt mij wel wat.. :)
Inderdaad; online!
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door Pomerani »

De CEO van EA heeft bevestigd dat er plannen zijn voor een Sims Online. Hoe en wat precies is nog niet bekend, maar het idee is er.
Wat ik hoop is een aparte online modus, naast de offline modus. Of dat het een standalone game wordt naast Sims 4/5. Als Sims Online dé Sims 5 wordt, zal het net zo floppen als de Sims Online in 2002.
Als dit gedaan wordt, moet het goed gedaan worden. Hoe ga je om met fast mode tussen twee spelers? Spelers die graag hun game doorspoelen, spelers die graag alleen zonder mensen spelen, zitten niet te wachten op een online Sims. EA heeft dit ook geprobeerd voor de Sim City en dat werd het einde van de franchise. Misschien gaat dat ook gebeuren met de Sims als het flopt, zeker nu Paralives er ook aankomt.

Lees hier het artikel: https://simscommunity.info/2020/01/31/e ... ltiplayer/
En nog een: https://www.ladbible.com/entertainment/ ... kl0qbKcofM
~ Soy la puta ama ~
11218
Gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:07
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door 11218 »

Haha Banaanzombie here the same mijn laptop begaf het met de Sims 3.

Pomerani serieus ik wist niet dat ze in 2002 online geprobeerd hebben lijkt me harstikke gaaf haha. Zullen andere Sims mijn mooie huisje verruineren net als Minecraft. haha.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door Pomerani »

11218 schreef: 16 feb 2020, 12:06 Haha Banaanzombie here the same mijn laptop begaf het met de Sims 3.

Pomerani serieus ik wist niet dat ze in 2002 online geprobeerd hebben lijkt me harstikke gaaf haha. Zullen andere Sims mijn mooie huisje verruineren net als Minecraft. haha.
Jaa, ik weet nog dat mijn zus en ik dat een keer wilde proberen, maar is er nooit van gekomen. Volgens mij had je challenges en kon je niet huizen van anderen zomaar slopen ofzo.
~ Soy la puta ama ~
11218
Gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:07
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door 11218 »

Haha the evil sisters nee grapje he😁 if trouwens misschien ben je jongen.
Ik denk dat als ze dat doen er wel meer vrijheden zijn maar mij lijkt dat ze erg streng zijn online moxht er ooit iets online verschijnen.

Ik vond de karmakeachten altijd wel grappig met die reuzensteen. In sims 3 had ik ff op ps3.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door Lindavanorsouw »

Omdat sims 3 en 4 het ontzettend slecht doen op mijn nieuwe laptop, dacht ik sims 1 te downloaden en installeren. Wat blijkt? Nu hangt dit spel ook vast en met het reizen naar bijvoorbeeld studio stad dan hangt mijn spel. Ik word gek van de sims. Mijn hele leven langer bezig geweest met het repareren van het spel dan daadwerkelijk spelen. Weet iemand hoe de sims 1 kan hangen? Word er zo gek van.
Gebruikersavatar
yourFavorite
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:33
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door yourFavorite »

Sinds ik niet meer naar school kan of werken door de huidige situatie ben ik ook weer Sims gaan spelen! Momenteel heb ik Sims 2 op mijn oude laptop, en Sims 3 en 4 op mijn nieuwe! Toch blijf ik Sims 3 het leukste vinden. Hier heb ik niet zo het gevoel dat je opgesloten zit in je huis. Van Sims 4 heb ik alleen het basisspel, misschien met uitbreidingen kan dat ook leuker zijn.
I'm an outline of a vision.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door tarac »

yourFavorite schreef: 31 mar 2020, 20:10 Sinds ik niet meer naar school kan of werken door de huidige situatie ben ik ook weer Sims gaan spelen! Momenteel heb ik Sims 2 op mijn oude laptop, en Sims 3 en 4 op mijn nieuwe! Toch blijf ik Sims 3 het leukste vinden. Hier heb ik niet zo het gevoel dat je opgesloten zit in je huis. Van Sims 4 heb ik alleen het basisspel, misschien met uitbreidingen kan dat ook leuker zijn.
Dat is appels met peren vergelijken.
Net zo min als de Sims 3 met alleen het basisspel erg boeiend is geldt dat ook voor de Sims 4.
Hoe meer uitbreidingen, hoe leuker het spel wordt.

Wat let je om gratis alle uitbreidingen te downloaden ?
Gebruikersavatar
yourFavorite
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:33
Contacteer:

Re: Sims 1 vs. 2 vs. 3 vs. 4

Bericht door yourFavorite »

Daar heb je zeker gelijk in! Ik wil sims 4 nog wel gaan proberen met alle uitbreidingen. Het probleem is dat ik een Macbook heb, en het een flinke klus was om sims 3 hier op te krijgen met alle pakketen (gedownload). Op een windows machine gaat dat makkelijker en is er meer over te vinden. Sims 4 heb ik gratis via Origin aanschaft een tijdje terug.

Maar wie weet, dat ik binnenkort toch een poging ga wagen om alles te downloaden en te proberen!
I'm an outline of a vision.
Plaats reactie

Terug naar “Praten”