Sims downloads + CDS?

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

Hello allemaal
Vraagje:

Ik beschik over CDs met de Sims maar mis alleen Villa en Tuin nog. Kan ik deze er wel bij downloaden? Of moet de hele reeks gewoon CD's OF downloads zijn?

Daarnaast: zijn de downloads net zo 'groot' als dat de DVD's qua ruimte op de schijf innemen? Want ik kan niet alles nu installeren met de CD's omdat ik dan ruimte te kort kom op mijn computer qua GB's.

Oh en als 3e vraag: stel dat ik dus de CD's en download kan combineren: moet ik het op volgorde dan dowloaden?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Groetjes!
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door WALUIGI96 »

Je kunt via onze site Villa en Tuin los downloaden en gewoon naast de CD's installeren (weet ik redelijk zeker, het is echter jaren geleden dat ik Sims 2 op die manier heb geïnstalleerd).
Makkelijker en sneller is echter om de All-in (ook wel Sims 2 Ultieme collectie genoemd) te gebruiken, dit installeert alles veel sneller, heeft niet al die productcodes nodig en wisselingen van CD's

Maar.... ik zie dat je krap in de ruimte zit met de harde schijf. Sims 2 Ultieme collectie neemt zo'n 15 GB in beslag. Als die ruimte al niet beschikbaar is, dan zou ik in z'n geheel afraden om Sims te installeren, omdat er dan ook geen ruimte is voor andere (belangrijkere) dingen. Hoeveel schijfruimte op de PC heb je in totaal?
Beantwoord (ook) technische vragen.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

In totaal 57 GB. Maar daar heb ik 15 GB van over, dus dat wordt te krap. Ik heb online nog gekeken hoe ik dit omhoog kan krijgen, maar helaas niet echt iets wat hielp. Wat doe jij om schijfruimte te maken wat echt helpt?

Maar de ruimte van zo'n download neemt dus dezelfde ruimte in beslag als een CD?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 11:59 In totaal 57 GB. Maar daar heb ik 15 GB van over, dus dat wordt te krap. Ik heb online nog gekeken hoe ik dit omhoog kan krijgen, maar helaas niet echt iets wat hielp. Wat doe jij om schijfruimte te maken wat echt helpt?

Maar de ruimte van zo'n download neemt dus dezelfde ruimte in beslag als een CD?
De download van Villa en Tuin is slechts 692 MB, dus je houdt ruim voldoende schijfruimte over.
15 GB = 15360 MB
Je kunt het zelfs op een USB stick downloaden en van daaruit installeren.
Voor downloaden van de Sims 2 zie DEZE PAGINA punten 3 en 4
(Het kan zijn dat de knop Downloaden niet reageert. Op dit moment zijn er heel veel mensen de nieuwe uitbreiding van Sims 4 aan het downloaden waardoor de site overbelast is. Probeer het later dan nog eens.)

Schijfruimte vrijmaken:
Klik met rechts in Verkenner op je schijf C.
Kies Eigenschappen -> Schijfopruiming
Selecteer: Prullenbak, Tijdelijke bestanden, Tijdelijke Internet bestanden, Downloads

Het mooiste is natuurlijk een externe Harde Schijf aanschaffen. een schijf van 1TB (=1024 GB) kost zo rond de € 50,00
Ik heb b.v. al mijn simsspellen (1,2,3,4, Sims verhalen, Middeleeuwen) al heel lang op zo'n schijf geinstalleerd en dat neemt tot nu toe 115 GB in beslag op die schijf.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

tarac schreef: 23 aug 2020, 12:40
sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 11:59 In totaal 57 GB. Maar daar heb ik 15 GB van over, dus dat wordt te krap. Ik heb online nog gekeken hoe ik dit omhoog kan krijgen, maar helaas niet echt iets wat hielp. Wat doe jij om schijfruimte te maken wat echt helpt?

Maar de ruimte van zo'n download neemt dus dezelfde ruimte in beslag als een CD?
De download van Villa en Tuin is slechts 692 MB, dus je houdt ruim voldoende schijfruimte over.
15 GB = 15360 MB
Je kunt het zelfs op een USB stick downloaden en van daaruit installeren.
Voor downloaden van de Sims 2 zie DEZE PAGINA punten 3 en 4
(Het kan zijn dat de knop Downloaden niet reageert. Op dit moment zijn er heel veel mensen de nieuwe uitbreiding van Sims 4 aan het downloaden waardoor de site overbelast is. Probeer het later dan nog eens.)

Schijfruimte vrijmaken:
Klik met rechts in Verkenner op je schijf C.
Kies Eigenschappen -> Schijfopruiming
Selecteer: Prullenbak, Tijdelijke bestanden, Tijdelijke Internet bestanden, Downloads

Het mooiste is natuurlijk een externe Harde Schijf aanschaffen. een schijf van 1TB (=1024 GB) kost zo rond de € 50,00
Ik heb b.v. al mijn simsspellen (1,2,3,4, Sims verhalen, Middeleeuwen) al heel lang op zo'n schijf geinstalleerd en dat neemt tot nu toe 115 GB in beslag op die schijf.
Thanks voor je uitgebreide bericht! Echt top.
Ik had dat van die C-schijf al gedaan, maar het loste niet erg veel op. Het gekke is, deze computer wordt enkel gebruikt door mij en mijn moeder voor de mail, internet en ik dan de Sims. Waar de overige GB's dan heen zijn, geen idee. Kan ik dit nagaan?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door WALUIGI96 »

57 GB is niet veel. Zo ongeveer de helft wordt al ingenomen door Windows, dan nog wat standaard programma's en je zit zo aan de 57 GB.
Maar heb je nou al iets van Sims (2) er op staan, of nog helemaal niets?
Beantwoord (ook) technische vragen.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

WALUIGI96 schreef: 23 aug 2020, 13:40 57 GB is niet veel. Zo ongeveer de helft wordt al ingenomen door Windows, dan nog wat standaard programma's en je zit zo aan de 57 GB.
Maar heb je nou al iets van Sims (2) er op staan, of nog helemaal niets?
Haha nee klopt, oude computer. Maar de sims 2 werkt dus dat is hetgene dat fijn is. Alleen kan ik helaas niet alles installeren.

Ik heb nu Ik heb nu 7 uitbreidingspakketten erop staan en een aantal accessoires.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 13:35
Thanks voor je uitgebreide bericht! Echt top.
Ik had dat van die C-schijf al gedaan, maar het loste niet erg veel op. Het gekke is, deze computer wordt enkel gebruikt door mij en mijn moeder voor de mail, internet en ik dan de Sims. Waar de overige GB's dan heen zijn, geen idee. Kan ik dit nagaan?
een 60 GB harde schijf was vroeger een absolute weelde. Mijn eerste PC had slechts 8 GB.
Maar in die tijd werd er in programma's sterk gelet op ruimte. Een floppy-disk had maximaal 1 MB beschikbaar.
Tegenwoordig wordt er met schijfruimte "gesmeten"
Totale Sims-1 = 2,05 GB
Totale Sims 2 = 13,7 GB
Totale Sims 3 = 21,3 GB
Totale Sims 4 - tot versie 1.65.77.1020 = 47,8 GB

Waar kan jouw ruimte door gebruikt worden ?
1. Heb je tussen de aanschaf van je PC tot aan nu een nieuwe versie van Windows geinstalleerd, b.v. van XP naar Windows Vista of zo ?
Zo ja, dan staat er waarschijnlijk nog een backup van XP op je computer. Die kun je verwijderen via Configuratiescherm - Systeem - Opslag - Deze PC - Tijdelijke bestanden - vink Vorige versies van Windows aan en kies Bestanden verwijderen.

2. Bestaande - niet gebruikte - bestanden opruimen.
Klik de map C:\Program Files open.
Ignore alles wat met MS, Microsoft of Windows begint en bekijk kritisch de overige bestanden. Zie je en programma dat je al jaren niet meer gebruikt, verwijder het met b.v. Revo Uninstaller op stand grondig.
Doe hetzelfde met de map C:\Program Files (x86) - als je die hebt.

Ik heb vorige week een nieuwe PC gekocht en bij het installeren van programma's er uitermate goed op gelet dat niet in C: geinstalleerd werd.
Toch staat daar nu al dat ik op die schijf bijna 100 GB gebruikt heb.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 14:13
Haha nee klopt, oude computer. Maar de sims 2 werkt dus dat is hetgene dat fijn is. Alleen kan ik helaas niet alles installeren.

Ik heb nu Ik heb nu 7 uitbreidingspakketten erop staan en een aantal accessoires.
Klik eens met rechts op de map de Sims 2 - Kies Eigenschappen en geef even door hoeveel GB die map groot is.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

tarac schreef: 23 aug 2020, 14:40
sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 14:13
Haha nee klopt, oude computer. Maar de sims 2 werkt dus dat is hetgene dat fijn is. Alleen kan ik helaas niet alles installeren.

Ik heb nu Ik heb nu 7 uitbreidingspakketten erop staan en een aantal accessoires.
Klik eens met rechts op de map de Sims 2 - Kies Eigenschappen en geef even door hoeveel GB die map groot is.
Map EA games met daarin de uitbreidingspakketten is 4.10 GB. C>Program Files 86x en dan EA Games.

Edit: ooit een mega pack gekocht van marktplaats. Zie die niet in die map staan.

EDit: map De Sims 2 is maar 1,66 GB? ( kan misschien een backup zijn ergens slingerend..)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 14:58
Map EA games met daarin de uitbreidingspakketten is 4.10 GB. C>Program Files 86x en dan EA Games.

Edit: ooit een mega pack gekocht van marktplaats. Zie die niet in die map staan.

EDit: map De Sims 2 is maar 1,66 GB? ( kan misschien een backup zijn ergens slingerend..)
Klik met rechts op de snelkoppeling op je bureaublad voor de Sims 2
Kies bestandslocatie openen
Dan zie je de startmap van de Sims 2. Is dat de map van 1,66 GB ?

Je zegt dat je een mega pack gekocht hebt op Marktplaats, hoe heb je die geinstalleerd ?
Ik denk dat je 2 mappen van de Sims 2 hebt, eentje Origineel en eentje "gekraakt" (je megapack)
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

tarac schreef: 23 aug 2020, 15:44
sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 14:58
Map EA games met daarin de uitbreidingspakketten is 4.10 GB. C>Program Files 86x en dan EA Games.

Edit: ooit een mega pack gekocht van marktplaats. Zie die niet in die map staan.

EDit: map De Sims 2 is maar 1,66 GB? ( kan misschien een backup zijn ergens slingerend..)
Klik met rechts op de snelkoppeling op je bureaublad voor de Sims 2
Kies bestandslocatie openen
Dan zie je de startmap van de Sims 2. Is dat de map van 1,66 GB ?

Je zegt dat je een mega pack gekocht hebt op Marktplaats, hoe heb je die geinstalleerd ?
Ik denk dat je 2 mappen van de Sims 2 hebt, eentje Origineel en eentje "gekraakt" (je megapack)
Tarac! Help me!!
Link eronder levert helaas niks op.
Hij wil Winrar niet downloaden. Afbeelding


Ik heb het trouwens van deze site af: https://www.winrar.nl/ en dan de nederlandse versie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

tarac schreef: 23 aug 2020, 15:44
sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 14:58
Map EA games met daarin de uitbreidingspakketten is 4.10 GB. C>Program Files 86x en dan EA Games.

Edit: ooit een mega pack gekocht van marktplaats. Zie die niet in die map staan.

EDit: map De Sims 2 is maar 1,66 GB? ( kan misschien een backup zijn ergens slingerend..)
Klik met rechts op de snelkoppeling op je bureaublad voor de Sims 2
Kies bestandslocatie openen
Dan zie je de startmap van de Sims 2. Is dat de map van 1,66 GB ?

Je zegt dat je een mega pack gekocht hebt op Marktplaats, hoe heb je die geinstalleerd ?
Ik denk dat je 2 mappen van de Sims 2 hebt, eentje Origineel en eentje "gekraakt" (je megapack)
Ik zie dat de manier waarop je het aangeeft, dit mij brengt naar het megapack. Die staat op de D-schijf: EA games map is 6,04 GB en de Sims 2 zelf is: zie afbeelding.

EDIT: de 'legitieme' uitbreidingspakketten valt indd onder een andere map: die is 4,7 GB ongeveer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door sandythegirl op 23 aug 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 16:17

Ik zie dat de manier waarop je het aangeeft, dit mij brengt naar het megapack. Die staat op de D-schijf: EA games map is 6,04 GB en de Sims 2 zelf is: zie afbeelding.

Hoeveel schijfruimte heb je nog op D: ?
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

tarac schreef: 23 aug 2020, 16:32
sandythegirl schreef: 23 aug 2020, 16:17

Ik zie dat de manier waarop je het aangeeft, dit mij brengt naar het megapack. Die staat op de D-schijf: EA games map is 6,04 GB en de Sims 2 zelf is: zie afbeelding.

Hoeveel schijfruimte heb je nog op D: ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door tarac »

Dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij.
In beide Sims 2 mappen zit een bestand dat unins000 heet, daarmee verwijder je je huidige Sims 2 spellen.
(Momenteel speel je alléén maar met dat megapack)
Download the Sims 2 all-in-one HIER
Volg de instructies van DEZE PAGINA, installeer op je D: schijf
Je bestaande spelgegevens zoals je eigen Sims en huizen e.d. gaan niet verloren.

En dan heb je op D: nog zo veel over dat je de Sims,1,3 en 4 ook nog kunt installeren.
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken!
Het is allemaal gelukt!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door tarac »

sandythegirl schreef: 24 aug 2020, 11:59 Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken!
Het is allemaal gelukt!
Heb je trouwens je oude spelgegevens ook weer terug ?
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Sims downloads + CDS?

Bericht door sandythegirl »

tarac schreef: 24 aug 2020, 12:42
sandythegirl schreef: 24 aug 2020, 11:59 Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken!
Het is allemaal gelukt!
Heb je trouwens je oude spelgegevens ook weer terug ?
Ik heb dit niet meer uitgetest, ik had (gelukkig) maar 1 familie waar ik waarde aan hechtte maar heb gisteren een nog leukere familie gemaakt dus het maakt me niet uit.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”