Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

Vrij simpel gezegd, ik kan niet saven na het bouwen. Ik had een familie gemaakt, en na het kiezen van een huis had ik het opgeslagen wat niet lang duurde. Maar toen ik was begonnen met het huis te verbouwen, wou ik toen ik alle muren, daken etc had geplaatst opslaan. Het duurde ongeveer 40 min voordat ik hem maar had afgesloten want ik denk dat hij toen vast liep? Het rondje draaide wel nog. Het kan niet aan die save liggen, want ik was net ermee begonnen.

Goed om te vermelden: ik heb geen CC qua meubels, alleen wat dingen van de Sims store uit jullie website.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door tarac »

Probeer het nogmaals op te slaan. Misschien ging e de eerste keer wat fout.
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

tarac schreef: 10 dec 2020, 19:08 Probeer het nogmaals op te slaan. Misschien ging e de eerste keer wat fout.
Het probleem is dat ik dit ook eerder heb gehad. (Paar dagen geleden.) In een ander spel.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door tarac »

PJOHNS schreef: 10 dec 2020, 19:44
tarac schreef: 10 dec 2020, 19:08 Probeer het nogmaals op te slaan. Misschien ging e de eerste keer wat fout.
Het probleem is dat ik dit ook eerder heb gehad. (Paar dagen geleden.) In een ander spel.
Heb je nog wel voldoende schijfruimte ?
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

tarac schreef: 11 dec 2020, 13:06
PJOHNS schreef: 10 dec 2020, 19:44
tarac schreef: 10 dec 2020, 19:08 Probeer het nogmaals op te slaan. Misschien ging e de eerste keer wat fout.
Het probleem is dat ik dit ook eerder heb gehad. (Paar dagen geleden.) In een ander spel.
Heb je nog wel voldoende schijfruimte ?
Ja, ik heb nog 162 gb over van de 476 gb.

Ik heb de fix van de Store uit jullie website eruit gehaald, en nu werkt hij wel. Kan dat? Ik had hem gewoon in mijn package files gezet.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door Bee »

PJOHNS schreef: 11 dec 2020, 13:55
tarac schreef: 11 dec 2020, 13:06
PJOHNS schreef: 10 dec 2020, 19:44
tarac schreef: 10 dec 2020, 19:08 Probeer het nogmaals op te slaan. Misschien ging e de eerste keer wat fout.
Het probleem is dat ik dit ook eerder heb gehad. (Paar dagen geleden.) In een ander spel.
Heb je nog wel voldoende schijfruimte ?
Ja, ik heb nog 162 gb over van de 476 gb.

Ik heb de fix van de Store uit jullie website eruit gehaald, en nu werkt hij wel. Kan dat? Ik had hem gewoon in mijn package files gezet.
Je moet wel even goed lezen WAAR je de diverse fixen moet plaatsen. Zie hier: https://sims-store.weebly.com/fixen-pre ... ntent.html
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

Bee schreef: 11 dec 2020, 14:21
PJOHNS schreef: 11 dec 2020, 13:55
tarac schreef: 11 dec 2020, 13:06
PJOHNS schreef: 10 dec 2020, 19:44

Het probleem is dat ik dit ook eerder heb gehad. (Paar dagen geleden.) In een ander spel.
Heb je nog wel voldoende schijfruimte ?
Ja, ik heb nog 162 gb over van de 476 gb.

Ik heb de fix van de Store uit jullie website eruit gehaald, en nu werkt hij wel. Kan dat? Ik had hem gewoon in mijn package files gezet.
Je moet wel even goed lezen WAAR je de diverse fixen moet plaatsen. Zie hier: https://sims-store.weebly.com/fixen-pre ... ntent.html
Ja, ik heb de fix in mijn package folder en de ccmerged in mijn overrides & dcbackup.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door Bee »

PJOHNS schreef: 12 dec 2020, 20:31
Ja, ik heb de fix in mijn package folder en de ccmerged in mijn overrides & dcbackup.
En eerst uitpakken met winrar 8-) :duimomhoog:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

Bee schreef: 13 dec 2020, 00:09
PJOHNS schreef: 12 dec 2020, 20:31
Ja, ik heb de fix in mijn package folder en de ccmerged in mijn overrides & dcbackup.
En eerst uitpakken met winrar 8-) :duimomhoog:
Uiteraard heb ik deze keer alles uitgepakt met winrar. Maar toch heb ik problemen met opslaan.
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

Het lijkt dus echt te liggen aan de fix, want als ik hem eruit haal dan kan ik hem gewoon opslaan. Misschien werkt hij niet zo goed samen met mijn andere package bestanden?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door Bee »

Ik weet het ook niet. Moeilijk te zeggen want ik weet niet wat jij allemaal gedaan hebt in je spel, hoe je PC werkt, grafische kaart.. Het kan aan heel veel liggen.

Mijn spel werkt nog steeds uitstekend, met alles uit de store geïnstalleerd en alle fixen op de juiste plek. Dus, nee het ligt iig niet aan de fixen.

Probeer eens hoe het gaat in een nieuw spel bv. En kijk of je PC optimaal werkt. Zie hier: https://simsvastlopen.weebly.com/
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

Bee schreef: 13 dec 2020, 16:59 Ik weet het ook niet. Moeilijk te zeggen want ik weet niet wat jij allemaal gedaan hebt in je spel, hoe je PC werkt, grafische kaart.. Het kan aan heel veel liggen.

Mijn spel werkt nog steeds uitstekend, met alles uit de store geïnstalleerd en alle fixen op de juiste plek. Dus, nee het ligt iig niet aan de fixen.

Probeer eens hoe het gaat in een nieuw spel bv. En kijk of je PC optimaal werkt. Zie hier: https://simsvastlopen.weebly.com/
In een nieuw spel heb ik hetzelfde, en mijn PC werkt gewoon goed.
Het lukt mij alleen opslaan als de fix niet in mijn package file zit. Ik had het al geprobeerd met alleen de fix in de map (dus alle andere package files uit de map) maar het lukte alsnog niet om op te slaan, ook al heb ik een nieuwe spel in een nieuwe wereld.
PJOHNS
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:50
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door PJOHNS »

Ik heb de ccmerged in mijn Overrides en DCBackup map zitten, en de fix in de Package map.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Waarom kan ik niet saven na bouwen?

Bericht door Bee »

PJOHNS schreef: 01 jan 2021, 19:27
Bee schreef: 13 dec 2020, 16:59 Ik weet het ook niet. Moeilijk te zeggen want ik weet niet wat jij allemaal gedaan hebt in je spel, hoe je PC werkt, grafische kaart.. Het kan aan heel veel liggen.

Mijn spel werkt nog steeds uitstekend, met alles uit de store geïnstalleerd en alle fixen op de juiste plek. Dus, nee het ligt iig niet aan de fixen.

Probeer eens hoe het gaat in een nieuw spel bv. En kijk of je PC optimaal werkt. Zie hier: https://simsvastlopen.weebly.com/
In een nieuw spel heb ik hetzelfde, en mijn PC werkt gewoon goed.
Het lukt mij alleen opslaan als de fix niet in mijn package file zit. Ik had het al geprobeerd met alleen de fix in de map (dus alle andere package files uit de map) maar het lukte alsnog niet om op te slaan, ook al heb ik een nieuwe spel in een nieuwe wereld.
Ik snap het echt niet waarom het bij mij wel probleemloos werkt en bij jou niet. Ik speel dit spel al tientallen jaren met de fixen, zelfs recent nog. Het lijkt of hij ergens een conflict geeft bij jouw fix. Heb je ook al eens je cookies verwijderd en je cachebestanden? Is je map CurrentGame.sims3 (In je sims 3 map in Documenten) helemaal leeg voordat je het spel opstart? Ik weet het ook niet meer maar die fix is écht goed! Het alternatief voor jou zou zijn je spel spelen zonder items waar je de fix voor nodig hebt of eventueel eens een complete schoonmaak door het spel eerst grondig te verwijderen met Revo Uninstaller en opnieuw te installeren.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”