Wat vind je niet fijn aan het forum?

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Sven »

We proberen telkens om het forum zo aantrekkelijk en goed mogelijk te maken, en daarbij is feedback van jullie essentieel.
Om dus te vragen wat jullie verkeerd vinden aan het forum, is dit topic er. Stort hier alles wat je altijd al hebt willen zeggen over het forum, zolang het maar geen sterke punten zijn!
Is het thema lelijk, is het logo niet mooi, is het lettertype lelijk, zijn de regels te streng, mist er iets... kortom, alles waar je het niet mee eens bent, wat mist of beter kan mag hier geplaatst worden.

We stellen je mening heel erg op prijs en we gaan ook ons best doen om dat soort dingen op te lossen, maar niet voor alles is een oplossing, hou daar rekening mee. Verder doen we er alles aan om dit forum zo aantrekkelijk mogelijk te maken, alle feedback is dus welkom!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Pomerani »

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft het lettertype? Ik vind de huidige niet echt geweldig. Mag wel wat meer standaard en niet zo sierlijk.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tiktokchick »

Waarschuwing: Heel wat dingen worden beledigd, bekritiseerd, en op de pootjes getikt met woorden.
Ga verder op eigen risico

Als eerste het thema:
Afbeelding
Dit is pixelation: Afbeelding

Nu even een afkorting die nodig is om verder te lezen.
PVHTEKAISODG (proest van het lachen, en klinkt alsof iemand stikt of dood gaat)

Verder vindt ik deze regels een beetje belachelijk:
Spoiler: Open
1. Je mag geen sites plaatsen die weglokkend werken - links naar andere fora zijn dus niet toegestaan.
en:
Het posten van links naar andere fora is niet toegestaan. Ook mag je geen gebruikers wegtrekken naar andere sites.

2. Alles wat in strijd is met de Nederlandse wetgeving, is niet toegestaan.

3. De avatar is maximaal 100 x 100 groot!

4. Je mag geen bewegende avatar gebruiken.

Waarom:
1. Dus als ik ergens een link zou plaatsen naar mijn codex/index op de Plumb Bob Keep is dat tegen de regels?! *PVHTEKAISODG *

2. Is het plaatsen van downloads naar games dan ineens legaal geworden?
Want als ik het goed heb gelezen is er tegenwoordig een wet die zegt dat spellen, films, tv series, boeken enzo. downloaden 100% illegaal is, ook al verspreid je het zelf niet.

3. Dit is over het algemeen stom omdat het detail van je avatar dan ook vaak verloren gaat, kan het niet verhoogt worden naar 150 of 200 px? (trouwens, ik denk dat die regel een grammaticafout heeft)

4. Ik kan wel snappen waarom dit niet toegestaan is, maar toch zit dit bericht me niet lekker:
tarac schreef:Ik kan het me best voorstellen dat er bewegende avatars en ondertitels mogelijk zijn, maar kijk eens rond op fora waar dat WEL is toegestaan.
Het is rommelig, onoverzichtelijk en je onderscheidt de berichten bijna niet meer.
Niet waar! Ik ben lid van zo'n forum en het is eigenlijk overzichtelijker dan hier. En dat is trouwens niet het geval bij ALLE fora.
Dit klinkt trouwens als een vooroordeel, en dat is over het algemeen NIET acceptabel
Nu even over de sfeer.
Spoiler: Open
Als eerste, dit forum is nu NIET gezellig, op fora waar bepaalde regel.
Waarom?
De meesten die registreren om simsspellen te downloaden en niet om bijv. over de sims te praten of iets te vragen.
Verder is het forum ERG inactief, bijna niemand bezoekt het nog.

Eerlijk gezegd vindt ik dat het taalgebruik van vele leden vrij slecht is. Sommige berichten zijn nauwelijks leesbaar, en ik heb het niet over simpele typo's. Nee, ik heb het over vreselijke fouten zoals teveel punten, komma's op vreemde plaatsen, vreselijke zinsopmaak/woordvolgorde enzo.
Kan er niet ergens een topic komen in 'Lees Dit Eerst' over simpele grammatica regels?

Dan zijn er nog wat dingen die ik niet van mijn vreemde hersentaal naar enige taal die ik kan kan vertalen, maar verbeter de sfeer AUB.
Oh, en trouwens moeten er meer smileys komen om emoties uit te drukken zoals:
-Klappende smiley
-Meer boze smileys
-Opgewekte smileys
-Geïrriteerde smileys
-Overige smileys die helpen met emoties beter uit te drukken

Het was fantastisch om dit te doen, ik hoop dat jullie het goed doorlezen en dat ik geen ban/waarschuwing krijg hiervoor.
-tiktokchick
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb nog gwen tijd om alles te lezen, doe ik morgen. Maar vn over het logo. Je evt geeeeeen idee hoeveel tijd we daar in hebben gestopt. We wilden het oude logo maar er was gewoon geen mogelijkheid om die balk aan te passen en de grote etc. Dus we Snappen je, en willen het zelf ook, maar et kan niet
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Pomerani »

@ tiktokchick - Is dit serieus? Ik hoop dat je een grapje maakt.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tarac »

@tiktokchick

Als antwoord op de door jou ingediende bezwaren/opmerkingen:

1. Forumregels - ik kan er niks verkeerds in ontdekken. Het plaatsen van links naar je eigen site kan probleemloos in het board Mijn Site.
Bewegende avatars en HT's: kwestie van smaak. Ik ben er pertinent op tegen.

2. Logo - ik zou ook liever een logo over de volle breedte van de pagina zien. Helaas hebben we hier met een "template" van phpbb te maken. In ons forum is dat prosilver. Wijzigingen in dat template zijn niet bepaald makkelijk door te voeren. Ik ben dagen bezig geweest om de oorspronkelijk grote letters phpbb te wijzigen naar het huidige logo.
Stuur maar een aangepast logo in de juiste kleuren van hetzelfde formaat en dan zal dat geplaatst worden.

3. Algemeen - Dit forum gebruikt de meest recente phpbb. Het internet staat bol van allerlei tips hoe dingen te wijzigen. Helaas blijkt keer op keer weer dat deze tips nu net niet meer werken in de meest recente uitvoering.

Wij zouden zelf ook heel graag sommige zaken willen wijzigen, maar het template EN gebrek aan kennis van php programmering, belemmeren ons hierin.
Uiteraard zijn jouw opmerkingen in dank ontvangen en we staan open voor alle suggesties.

Dit zijn de instellingen die wij zelf kunnen aanpassen. Alle andere wijzigingen moeten via php gemaakt worden.
foruminstellingen.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Joyce »

Zou het thema iets zachter qua kleur kunnen? Het is nu zo hard en fel als ik het forum open, ik weet niet of hier een mogenliijkheid tot is en misschien ben ik wel de enige die hier last van heeft hoor.
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tarac »

Joyce schreef:Zou het thema iets zachter qua kleur kunnen? Het is nu zo hard en fel als ik het forum open, ik weet niet of hier een mogenliijkheid tot is en misschien ben ik wel de enige die hier last van heeft hoor.
Ik kan geen enkele felle kleur op het forum ontdekken.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Joyce »

Ik bedoel het witte/lichtblauwe, hij komt zo hard aan, ik weet niet of het een soort beige tint kan worden? de kleur van de quote blokken is al wat zachter
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Sven »

Nog even een reactie op sommige, voorgaande berichten.

Pomerani: ik begrijp dat je het lettertype niet mooi vindt. Helaas is het voor ons moeilijk om dingen te wijzigen die niet in het beheerderspaneel kunnen woorden gewijzigd, omdat je dan, zoals Tarac al zei, met PHP (=een scripttaal waarmee websites gebouwd worden) moet gaan werken, en geen van de teamleden heeft hier ervaring mee. We zijn op zoek naar eventueel een alternatieve oplossing, maar de standaardlettertype kan waarschijnlijk niet aangepast worden.

Tiktokchick: als het om de template gaan: we zitten hier vast aan een template, en we zouden een nieuwe moeten downloaden en uitproberen als we een andere willen. Helaas zijn er niet veel templates voor deze versie (3.1.3), aangezien veel forumbeheerders 3.0.12 gebruiken. En daar zijn juist wel heel veel custom templates voor.
Verder worden de regels niet aangepast. Het spijt me dat je bijna stikt van het lachen, en ik hoop dat je er geen gezondheidsklachten aan over houdt.
De sfeer... ja... ik zie wel wat in grammatica-regels, ik irriteer me zelf ook aan mensen die niet in ABN schrijven, maar veel leden zijn nog jong en zitten soms zelfs nog op de basisschool.

Joyce: zelfde verhaal, de template is moeilijk aan te passen helaas.

Het is niet zo dat als je iets niet mooi vindt, of het ergens niet mee eens bent, dat je het niet mag zeggen omdat het niet aan te passen is. In dit topic ben je echt vrij om uit te spreken wat je vindt en denkt, en dat wordt in ieder geval niet door het team hier verboden. Je krijgt ook geen waarschuwing of iets als je hier nogal vrij je mening uit, zolang je maar niet gaan schelden etc.

EDIT: als iemand trouwens ervaring heeft met PHP, of bijv. willen leren hoe je stijlen maakt, stuur even een PB.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Joyce »

Ahh, op die manier, dan houdt het op hoor haha, verder heel fijn forum al zeg ik t zelf.
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Katy Perry
Gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 nov 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Katy Perry »

Ik zou willen dat je makkelijker foto's kunt plaatsen want met mijn pc gaat dat nogal moeilijk.
Katy Perry, Melanie Martinez, Space, Disney, Cartoons and Anime are my shit
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door xJessica »

Daarvoor zou je ook tinypic of gyazo gebruiken. Gyazo moet je btw wel downloaden, maar daarmee kun je een gebied selecteren en als je je muis loslaat opent ie meteen een tabblad met een link die je dan kan delen. Eigenlijk een soort knipprogramma maar dan wat handiger (vind ik :knipoog:)
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door Bee »

Katy Perry schreef:Ik zou willen dat je makkelijker foto's kunt plaatsen want met mijn pc gaat dat nogal moeilijk.
Heb je het al geprobeerd met Tinypic?
Zie hier de uitleg.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tiktokchick »

Sven schreef:Het spijt me dat je bijna stikt van het lachen, en ik hoop dat je er geen gezondheidsklachten aan over houdt.
Geen zorgen hoor, Ik stik heus niet van het lachen. Ik heb gewoon een vreemd klinkende lach. :)

Heb je trouwens al voor templates hier gekeken?
Verder zag ik hier ook wel wat interessante dingen.

Oh, en over het logo.
Het zou handig zijn als ik de oorspronkelijke afbeelding (het liefst in een groot formaat) kan bewerken.
En kwa kleur denk ik dat het het beste zou zijn om de achtergrond transparant te maken, waardoor het er goed uitziet zelfs al komt er een nieuwe kleur/template.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tarac »

Bedankt voor de info.
Helaas komen niet alle templates met een interface in het Nederlands en dat is toch wel een eerste vereiste

Dit is het origineel van de template, dus transparant zou een mogelijkheid zijn
phporigineel.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tiktokchick »

Ik bedoelde eigenlijk dit ding:
Afbeelding

En kunnen templates dan niet vertaald worden ofzo?
Ik weet zeker dat er genoeg mensen hier zitten met een goed niveau kwa. Engels.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tarac »

tiktokchick schreef:Ik bedoelde eigenlijk dit ding:
Afbeelding

En kunnen templates dan niet vertaald worden ofzo?
Ik weet zeker dat er genoeg mensen hier zitten met een goed niveau kwa. Engels.
Een forum zoals de onze heeft zonder dat er ook nog maar iets aan gewijzigd, gepost is, meer dan 2500 bestanden in meer dan 600 mappen. Neem jij even een jaartje de tijd om alles te vertalen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tiktokchick »

Uhh, oké dat was een domme opmerking van mij, sorry.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat vind je niet fijn aan het forum?

Bericht door tarac »

geen probleem, je vraag was prima, maar helaas is de uitvoering wat problematischer
Plaats reactie

Terug naar “Praten”