Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Algemene vragen kan je hier stellen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door BanaanZombie »

LET OP

Natuurlijk willen veel mensen Sims 4 tweedehands kopen omdat het origineel gewoon heel duur is. DIT KAN DUS NIET.
De code is maar 1x te gebruiken voor 1 origin account. De meeste verkopers zullen dit ook wel weten maar toch zullen ze proberen hun exemplaar 2e hands te verkopen
TRAP ER NIET IN
Je hebt er dus niets aan, alleen als je ook het account van die persoon hebt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Femke »

Heel goed dat je dit even aangekaart hebt, het is echt belangrijk dat mensen dit weten. Het is gewoon in en in triest dat er mensen zijn die hier van weten en dan toch hun spel gaan verkopen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door BanaanZombie »

Klopt, ik zag net een topic waarbij het was gebeurtdus ik dacht laat ik het toch even weer aankaarten idd, het speelt blijkbaar nog steeds
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door RyaNne »

Wat belachelijk dat mensen dit doen. Daarom heb ik zelf de sims 4 gekocht, om hier niet in te trappen door die verkopers..

maar heel goed dat je deze topic hebt aangemaakt!! :duimomhoog:
Gebruikersavatar
Tarkus
Oud-staflid
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 nov 2014, 15:24
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Tarkus »

Je kan natuurlijk altijd vragen aan de verkoper of die ook zijn account erbij geeft hahahahaha
Maar ja dan moet je wel eerst kunnen inloggen voordat je een cent betaald! Anders NIET DOEN!
Sky88

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Sky88 »

Bedankt voor de waarschuwing :duimomhoog:
Zag een tweedehands op Marktplaats staan en heb even getwijfeld om hem over te nemen, dat gaat nu natuurlijk niet meer gebeuren :knipknip:
Gebruikersavatar
Fiend
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2015, 22:53
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Fiend »

Tsjongejonge, wat een ******. Maak het spel nog maar minder beschikbaar voor het publiek.. Loop je alleen maar meer risico dat mensen gaan spelen met illegale versies.
Kijk op The Sims Resource voor al mijn downloads. :mrgreen:
anouko

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door anouko »

Bedankt voor de waarschuwing :o ik was net van plan om er 1 van marktplaats te kopen!
Gebruikersavatar
xSiimOne
Gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 dec 2014, 17:24
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door xSiimOne »

Wauw, al een hoop mensen hiermee geholpen zie ik!
Je kan hem wel tweedehands kopen, maar dan alleen als hij nog nieuw in de verpakking zit :)
Dan weet je zeker dat de code niet is gebruikt, maar koop hem alsnog liever via origin
of gewoon lekker in de winkel.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door BanaanZombie »

Ik ben blij dat we er mensen mee hebben geholpen :)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
loiisw
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2015, 17:37
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door loiisw »

Jammer dat ik dit lees nadat ik De Sims 4 heb gekocht via markplaats.. Baal dr erg van. Natuurlijk tijdens het installeren van het spel kwam ik erachter dat de productiecode van het spel al in gebruik is. Wel goed dat er een topic hierover is gemaakt, hopelijk gebeurd dit niet bij andere.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Bee »

loiisw schreef:Jammer dat ik dit lees nadat ik De Sims 4 heb gekocht via markplaats.. Baal dr erg van. Natuurlijk tijdens het installeren van het spel kwam ik erachter dat de productiecode van het spel al in gebruik is. Wel goed dat er een topic hierover is gemaakt, hopelijk gebeurd dit niet bij andere.
Vraag degene van wie je het gekocht hebt ook om het Origin account! Anders je geld terugvragen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
loiisw
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2015, 17:37
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door loiisw »

Bee schreef:
loiisw schreef:Jammer dat ik dit lees nadat ik De Sims 4 heb gekocht via markplaats.. Baal dr erg van. Natuurlijk tijdens het installeren van het spel kwam ik erachter dat de productiecode van het spel al in gebruik is. Wel goed dat er een topic hierover is gemaakt, hopelijk gebeurd dit niet bij andere.
Vraag degene van wie je het gekocht hebt ook om het Origin account! Anders je geld terugvragen.
Heb gisteren een e-mail gestuurd van de vorige eigenaar. Origin account van hun gekregen en ik heb het kunnen downloaden. Eind goed al goed :)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Bee »

Dan heb je heel veel geluk gehad! :duimomhoog:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door BanaanZombie »

Ah gelukkig had je een eerlijke verkoper te pakken :)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Shadowz
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2015, 20:24
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Shadowz »

Toch zet ik bij het Origin account ook even een vraagteken. Ik ben nl niet zo heel erg goedgelovig en kan erg zwartkijkerig zijn.

Wat nou als jij het Origin account hebt gechecked en klopt, je maakt het geld over en die andere persoon heeft snel het wachtwoord veranderd? En andersom kan ook: jij als koper geeft het account door en de potentiele koper checkt dit en verandert snel alles: email adres, wachtwoord, etc.

Even als extra waarschuwing.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Sven »

Het kopen van het account is echt een kwestie van vertrouwen.
Vergeet overigens niet, de verkoper staat altijd in het nadeel, het is namelijk niet toegestaan om een account te kopen/verkopen volgens de Terms and Conditions van EA. Koop je wel een account, dan kan je niets tegen de persoon doen aangezien het een activiteit is dat tegen de regels in gaat.

Vergeet dus echt niet dat je geen accounts MAG kopen, en mocht je dus belazerd worden kan je er niets aan doen omdat het niet toegestaan is.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door tarac »

Sven schreef:Het kopen van het account is echt een kwestie van vertrouwen.
Vergeet overigens niet, de verkoper staat altijd in het nadeel, het is namelijk niet toegestaan om een account te kopen/verkopen volgens de Terms and Conditions van EA. Koop je wel een account, dan kan je niets tegen de persoon doen aangezien het een activiteit is dat tegen de regels in gaat.

Vergeet dus echt niet dat je geen accounts MAG kopen, en mocht je dus belazerd worden kan je er niets aan doen omdat het niet toegestaan is.
Het feit dat Electronic Arts zegt dat het niet mag hoeft nog niet te betekenen dat het WETTELIJK niet mag.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Sven »

tarac schreef:
Sven schreef:Het kopen van het account is echt een kwestie van vertrouwen.
Vergeet overigens niet, de verkoper staat altijd in het nadeel, het is namelijk niet toegestaan om een account te kopen/verkopen volgens de Terms and Conditions van EA. Koop je wel een account, dan kan je niets tegen de persoon doen aangezien het een activiteit is dat tegen de regels in gaat.

Vergeet dus echt niet dat je geen accounts MAG kopen, en mocht je dus belazerd worden kan je er niets aan doen omdat het niet toegestaan is.
Het feit dat Electronic Arts zegt dat het niet mag hoeft nog niet te betekenen dat het WETTELIJK niet mag.
Ik zeg niet dat het wettelijk niet is toegestaan, ik bedoel meer dat het in de algemene voorwaarden van best veel bedrijven staat dat je geen accounts mag verkopen.
Bijvoorbeeld bij Marktplaats: http://help.marktplaats.nl/help/beleid_ ... -producten
Koop je een account en word je belazerd, kan Marktplaats weigeren iets te doen door zich simpelweg achter hun voorwaarden verschuilen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door tarac »

Algemene Voorwaarden van bedrijven zijn vaak wettelijk NIET toegestaan.
Om het even overdreven voor te stellen:
De Algemene Voorwaarden van bedrijf X stellen dat je eerst iemand moet vermoorden voordat je lid kunt worden.
Ik begrijp dat dit wel erg absurd is, maar het MAG in de Algemene Voorwaarden staan. Wettelijk stelt het natuurlijk NIETS voor.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Bee »

Koop je dus een spel tweedehands dan ben je overgeleverd aan de goedheid van de koper.
Wil die verkeerd dan heb je dikke pech en ben je je geld kwijt ...
Is het een normaal en vriendelijk, goedwillend persoon dan heb je geluk gehad.

Heb je behalve het spel ook het account over kunnen kopen, verander dan direct je wachtwoord en uiteraard het mailadres.

Het advies blijft toch: begin er niet aan!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
SophiaLouise_

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door SophiaLouise_ »

je kan toch op internet een seriecode opzoeken? xo
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Bee »

SophiaLouise_ schreef:je kan toch op internet een seriecode opzoeken? xo
Doe dat maar dan, dat mag je helemaal zelf weten :knip:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door BanaanZombie »

Als dat kon, bestond dit topic niet :P
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Fiend
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2015, 22:53
Contacteer:

Re: Sims 4 tweedehands kopen - KAN NIET

Bericht door Fiend »

Die methode werkte vroeger soms nog wel eens voor sims 1 en 2, maar echt niet voor sims 4 :P Code word gebonden aan account, daarna is ie nooit meer te gebruiken. Dus al zou iemand hem online posten, dan nog is ie ongeldig ;)
Kijk op The Sims Resource voor al mijn downloads. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Algemeen”