Computer upgraden.

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Computer upgraden.

Bericht door xani »

Hallooo!

Dus, ben binnenkort jarig en dacht laat ik nu wat centjes besteden voor de toekomstige sims series.
M'n ma heeft een pc, ongeveer 4 á 5 jaar oud, prachtige dingetje en genoeg geheugen, bijna 1TB.

Alleen is het werkgeheugen outdated + de videokaart.
Ik had al een leuk ideetje qua werkgeheugen, namelijke deze. http://www.computerland.nl/zkb-01com/20 ... tails.aspx, goede kloksnelheid en niet abnormaal duur.

Alleen kom ik er absoluut niet uit welke videokaart ik moet nemen. Ik weet dat 8GB aan werkgeheugen genoeg is en 1TB aan ruimte is meer dan zat, maar zouden jullie mij kunnen helpen voor een videokaart?
Heb een Asus X1920 pc!

Graag een videokaart die voorlopig future proof is als het kant! Dankjewel!

xx!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door Sven »

Wat voor merk is de processor?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door xani »

Geloof een Intel Pentium !
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door Sven »

Dan gaan we voor NVIDIA, dat zijn de grafische kaarten die je meestal neemt als je een Intel processor hebt.
Wat voor kaart wil je? Een kaart die alle huidige en eventueel ook nog latere games aankan?
Aan wat voor prijs zit je te denken?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door xani »

Super, ben een zelf fan van NVIDIA! Het zou super zijn om een kaart te hebben te de spellen in de toekomst ook aankan, dus ongeveer 3 á 4 jaar tijd zou perfect zijn.

Prijs.. tussen de 50 & 250, dit is wat ik ongeveer kan missen voor alleen de videokaart.
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door xani »

Bedoelde trouwens een Acer Aspire X1920, perongeluk Asus geschreven haha.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door Sven »

Ik had deze gevonden, volgens mij moet die ook voor latere games geschikt zijn.
Verwacht er geen wonderen mee, het is volgens mij één van de beste grafische kaarten in deze prijsklasse.
http://tweakers.net/pricewatch/431576/m ... ng-2g.html
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door tiktokchick »

Hmm, ik moet even zeggen dat die kaart waarschijnlijk alle next-gen games zoals Assassin's Creed Unity, Tomb Raider 2013 enzo. prima aankan.
Heb je trouwens voor werkgeheugen al gekeken of het moederbord het aankan?

Even over die videokaart:
De DirectX versie is 12, dat is erg goed want de meeste next-gen games gebruiken 11, dus daar zit je goed mee.
4K is ondersteunt. :duimomhoog:
DVI-I aansluiting. Goed voor hoge resoluties. :duimomhoog:

Over het algemeen lijkt dit een erg goede videokaart te zijn,
Zorg wel ervoor dat je voeding goed genoeg is om al de onderdelen stroom te geven (harde schijf, videokaart, moederbord, beeldscherm enzo.)

EDIT: Ik heb daarnet gezien dat de voeding van die computer maar 220 watt heeft.
Dat is NIET goed, je kunt het beste die voeding vervangen met eentje van minimaal 600W, want het heeft geen zin om een andere videokaart te kopen als je PC niet genoeg stroom heeft.
Zelf heb ik een 600W coolermaster voeding, hij is niet zo duur en heeft een 85% efficiency label wat erg goed is.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door Sven »

tiktokchick schreef:Hmm, ik moet even zeggen dat die kaart waarschijnlijk alle next-gen games zoals Assassin's Creed Unity, Tomb Raider 2013 enzo. prima aankan.
Heb je trouwens voor werkgeheugen al gekeken of het moederbord het aankan?

Even over die videokaart:
De DirectX versie is 12, dat is erg goed want de meeste next-gen games gebruiken 11, dus daar zit je goed mee.
4K is ondersteunt. :duimomhoog:
DVI-I aansluiting. Goed voor hoge resoluties. :duimomhoog:

Over het algemeen lijkt dit een erg goede videokaart te zijn,
Zorg wel ervoor dat je voeding goed genoeg is om al de onderdelen stroom te geven (harde schijf, videokaart, moederbord, beeldscherm enzo.)

EDIT: Ik heb daarnet gezien dat de voeding van die computer maar 220 watt heeft.
Dat is NIET goed, je kunt het beste die voeding vervangen met eentje van minimaal 600W, want het heeft geen zin om een andere videokaart te kopen als je PC niet genoeg stroom heeft.
Zelf heb ik een 600W coolermaster voeding, hij is niet zo duur en heeft een 85% efficiency label wat erg goed is.
Sinds wanneer is Tomb Raider 2013 next-gen? Als ik aan next-gen denk dan denk ik toch eerder aan Shadow of Mordor, GTA V, Assassin's Creed Unity, Far Cry 4, maar niet Tomb Raider 2013!

Verder heb ik een 230 watt voeding, en ik heb er absoluut geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik heb een best zware kaart (AMD Radeon HD 7970), en ook die draait hij gewoon. 600 watt is overbodig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door tiktokchick »

Over Tomb Raider 2013,ik kon gewoon geen beter voorbeeld bedenken, en het is voor DX11 computers gemaakt, dus het is technisch gezien next-gen.
En kwa voeding kan het misschien komen doordat bij mij thuis de meeste computers (behalve de mijne) een 400/500W voeding hebben, dus dan vindt ik 200 wel erg weinig.

Maar met voedingen heb je wel dat ze het na een paar jaar ietsje minder goed gaan doen, dus na 4 á 5 jaar een voeding vervangen is geen overbodige luxe.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door Sven »

tiktokchick schreef:Over Tomb Raider 2013,ik kon gewoon geen beter voorbeeld bedenken, en het is voor DX11 computers gemaakt, dus het is technisch gezien next-gen.
En kwa voeding kan het misschien komen doordat bij mij thuis de meeste computers (behalve de mijne) een 400/500W voeding hebben, dus dan vindt ik 200 wel erg weinig.

Maar met voedingen heb je wel dat ze het na een paar jaar ietsje minder goed gaan doen, dus na 4 á 5 jaar een voeding vervangen is geen overbodige luxe.
Next-gen gaat over alle games die voor de achtste generatie spelcomputers is uitgebracht, alle games die voor de PS4, Xbox One en de Wii U zijn uitgebracht zijn next gen. Als een game uitkomt voor bijv. de PS4 dan is hij next-gen. Tomb Raider is voor de PS4 en de Xbox One uitgekomen, en aangezien hij niet voor de Wii U is uitgekomen , is het geen next-gen.

Wij hebben thuis ook een PC, die gebruikt al 4,5 jaar dezelfde voeding en werkt ook nog prima.
Je hebt wel gelijk dat je en goede voeding handig is, maar 600 watt is toch wel wat aan de hoge kant.
Je zegt trouwens dat die PC maar 220 watt heeft... haal je het niet door elkaar met volt?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door tiktokchick »

Ik ben op dit moment een beetje te moe, misschien kan ik morgen erop antwoorden.
Maar kunnen we gewoon niet terug naar het oorspronkelijke topic?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door Lurania »

Bij de computer die jij aangaf, kwam ik op deze uit, klopt dat? http://www.computerstore.nl/product/140 ... ifications

Want dan heb je een klein probleem.. je kan het geheugen niet uitbreiden! De 4GB die er in zit is het meeste wat hij aan kan!

Daarbij heb je een Intel Pentium processor en ik weet eigenlijk niet of hij een sterke videokaart aan kan.. ik heb zelf niet zoveel ervaring met processors, maar wat ik weet is dat een nieuwere processor vaak sneller is dan een oudere. Als je dat in een rijtje zet, is Pentium het slechtst, gevolgd door I3, I5 en I7 (I7 is vaak het beste!). Zoals gezegd weet ik niet of het echt van belang is en hoeveel het scheelt, daarvoor zou iemand anders moeten reageren, maar het kan dus dat je processor niet snel genoeg is..

Ik kan verder niet vinden welk moederbord erin zit, dus daar kan ik je niet mee helpen!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door tarac »

Lurania schreef:Bij de computer die jij aangaf, kwam ik op deze uit, klopt dat? http://www.computerstore.nl/product/140 ... ifications

Want dan heb je een klein probleem.. je kan het geheugen niet uitbreiden! De 4GB die er in zit is het meeste wat hij aan kan!

Daarbij heb je een Intel Pentium processor en ik weet eigenlijk niet of hij een sterke videokaart aan kan.. ik heb zelf niet zoveel ervaring met processors, maar wat ik weet is dat een nieuwere processor vaak sneller is dan een oudere. Als je dat in een rijtje zet, is Pentium het slechtst, gevolgd door I3, I5 en I7 (I7 is vaak het beste!). Zoals gezegd weet ik niet of het echt van belang is en hoeveel het scheelt, daarvoor zou iemand anders moeten reageren, maar het kan dus dat je processor niet snel genoeg is..

Ik kan verder niet vinden welk moederbord erin zit, dus daar kan ik je niet mee helpen!
Processor 2,6 Ghz is snel genoeg.
Computer is niet meer leverbaar
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door xani »

Dank jullie wel voor de reacties!

Inderdaad zag ik ook de er niet meer dan 4GB in kan, maar toch wil er naar laten kijken, mijn pc heeft ongeveer 3,2 Ghz dus gelukkig voorlopig snel genoeg, wat betreft voeding moet er een nieuwe in, maar niet van 600 watt, beetje te hoog gegrepen aangezien een computer misschien 400 á 500 maar nodig heeft, ik speel geen abnormaal zware spellen, gewoon de Sims series + simcity en in de toekomst Cities: skylights ^^

Vond de videokaart eigenlijk perfect maar omdat ik niet weet of ik de geheugen kan uitbereiden loop ik vast, waardoor ik denk dat ik toch een nieuwe pc moet kopen, weet alleen niet wat voor één. Als iemand suggesties heeft dan zou ik dat perfect vinden.

Als ik de Sims 4 + uitbereidingen wil spelen, heb ik dan meer dan 3.0 Ghz nodig?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door Sven »

Als je een nieuwe PC wil, en je durft het aan... bouw dan een nieuwe.
Kan even lastig zijn maar zo krijg je wel een goede PC die waarschijnlijk goedkoper is dan eentje uit de winkel, maar wel veel beter.

Tot nu toe denk ik dat 3 Ghz ruim voldoende is voor de Sims 4, ook voor de Sims 3. Of dat in de toekomst zo is durf ik niet te zeggen maar nu moet je PC het makkelijk aankunnen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Computer upgraden.

Bericht door xani »

Wilde ook een eigen pc bouwen, toevallig ken ik ook mensen die pc's in elkaar zetten dus misschien kan ik wat regelen. Persoonlijk weet ik van een vriend, die heeft een tijd geleden er zelf éen gebouwd dat het een bakbeest is van een pc.

Hartelijk bedankt! Dan ga ik voor een eigen gebouwde pc! Spannend haha!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”