Snel muziekgegevens wijzigen?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Snel muziekgegevens wijzigen?

Bericht door Sven »

Hi forumvrienden,
Ik heb een vraag! En ja, ik heb gezocht, en ik kon niets vinden!
Ik wilde dus ALLE muziek uit een game, en dan ook echt ALLE muziek op mijn iPod zetten, aangezien dat toch het enige nut is van dat ding.
Ik heb het er dus opgezet, maar ik krijg een wirwar van albums en zooi, totaal onoverzichtelijk als ik muziek wil vinden.

Misschien handig om te weten; ik heb de gamemuziek uit het spel World of Warcraft gehaald, en die hebben 1.673 muziekbestanden t/m het uitbreidingspakket Cataclysm. Dat komt doordat ze heel vaak van nummer moeten wisselen, en het spel ontzettend groot is. De ene keer loop je in die zone en heb je die muziek, dan ga je weer naar die stad en heb je andere muziek.

Maar goed, ik wilde dus de details van de nummers handmatig gaan bijwerken door wat minder albums te maken, zodat ik de nummers kon vinden. En dat is echt niet te doen. In principe zou het makkelijk zijn als het in één map zou staan, aangezien je de details van bestanden in één keer kan wijzigen (ctrl + a, en dan rechtermuisknop -> eigenschappen -> details). Maar, dat is niet zo. Even een voorbeeld:
Spoiler: Open
Afbeelding
Zoals je ziet, ik moet elke keer een map in, ctrl + a en dan alles gaan doen, en dat duurt erg lang.

Weet iemand een programma waarmee je in een keer ALLES kan bijwerken, of eventueel alles apart wijzigen? Dus, dat je dan de details van alle bestanden in meerdere mappen kan wijzigen? Als je het niet begrijpt moet je het even zeggen, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen haha.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Snel muziekgegevens wijzigen?

Bericht door tarac »

Alle mapppen als sub-mappen weer in 1 map zetten is toch zo gebeurd .
Ja, wil je er echt 1 map van maken zonder sub-mappen dan moet je idd alles uit een map selecteren en verslepen.
Moeten de bestanden nog geconverteerd worden naar b.v. mp3 of zo ? Dan zou je het kunnen proberen met een conversieprogramma die het geconverteerde bestand weer opslaat in een andere map.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”