Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Hier kan je technische vragen stellen.
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door HBN »

Hallo Sims-deskundigen !

Ik zit wanhopig met mijn handen in het haar in een wereld die voor mij nieuw is ...
Ik heb ook op dit forum gezocht, maar ben er (nog) niet uitgekomen, dus op voorhand excuses als ik een vraag stel die al eerder behandeld is.

Om even bij het begin te beginnen.
Recent heb ik Sims4 gekocht voor mijn dochter (11) bij Shop4nl. Ik wist dat dit geen NL bedrijf is (maar GB), maar omdat het zo op NL georiënteerd is, ben ik er - nu blijkt ten onrechte - van uit gegaan dat daar gekochte produkten ook in NL werken. Bovendien heb ik bij Amazon.uk gekeken naar de specificaties van het spel dat daar verkocht wordt en daar wordt aangegeven dat ook "dutch" tot de mogelijkheden behoort.

Hoe dan ook, lang verhaal kort : Gisteren het spel ontvangen en geïnstalleerd. Origin gaat gewoon netjes in het Nederlands, maar de installatie van het spel zelf geeft alleen de mogelijkheid om te kiezen voor "Engels-US". Installatie gaat goed en ook verder draaien als een tierelier, maar nergens meer de mogelijkheid om ergens iets aan de taal in te stellen.

Nu voelen jullie hem al aankomen : ik ben toch op zoek naar een mogelijkheid om dit in NL te laten draaien (mijn dochter heeft een taalstoornis, dus lezen in NL is al een uitdaging; engels is eigenlijk geen optie).


Wat heb ik al gedaan ?

De zaak gedeïnstalleerd en vervolgens een nieuwe poging gedaan via het spel van mijn zoon, die wel een NL versie heeft. Ik hoopte dus om met de NL software + het nieuwe serienummer tot een NL installatie te komen, maar Origin blijft dan teruggrijpen op "Engels-US".

Via Regedit een aanpassing doen via deze methode (fimpje)
http://www.youtube.com/watch?v=sDtKWQdQF0I

De instructie op deze video gevolgd (filmpje)
http://www.youtube.com/watch?v=Z0kntLj1nAU

Beiden zonder succes .... :boos:

Tenslotte ben ik het rigoreuzer aan gaan pakken en heb ik via jullie Downloadpagina, de Cloud, de ISO van het basisspel gedownload. Originele installatie er af.
Installatie via PowerIso loopt als een trein, aan het eind twee vinkjes gezet en Voltooien, maar dan kom ik toch weer in Origin terecht, die vervolgens weer wil gaan downloaden/bijwerken (ik zie in Origin ook nog steeds het ingevoerde serienummer etc. , ondanks het feit dat ik Origin tussentijds ook al wel eens verwijderd heb).

Graag jullie adies; het wordt zeer op prijs gesteld.
Waar steek ik in ? Wat lijkt onder deze omstandigheden het beste ?

Alvast héél véél dank !
Laatst gewijzigd door HBN op 27 dec 2015, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door Sven »

Welkom op het forum, HBN!
Ik raad je aan om de hele zaak te deïnstalleren met het programma Revo. Zorg ervoor dat je Revo op de hoogste stand zet, en alle bestanden en registers verwijderd worden die met De Sims 4 te maken hebben. Zo zijn alle sporen van de Sims gewist, en kan je het spel opnieuw installeren. Dit kan volgens mij gewoon via Origin.
Lees ook de handleiding op onze site over het gebruik van Revo.
Veel succes!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door HBN »

Bedankt Sven, eerst eten en daarna maar eens proberen. Zou het dan met de NL Schijven moeten lukken, of direkt met de ISO ?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door Sven »

HBN schreef:Bedankt Sven, eerst eten en daarna maar eens proberen. Zou het dan met de NL Schijven moeten lukken, of direkt met de ISO ?
Ik geloof dat als Origin op Nederlands staat, hij automatisch de Nederlandse versie zal downloaden, anders de Nederlandse CD gebruiken.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door HBN »

Sven,

Ik kom er nog niet zo veel verder mee. Wil je nog even meedenken ?

Revo gebruikt voor The Sims, dat lukte allemaal.
Vervolgens de NL CD er in. Installatie Origin en toen wist hij nog de Gebruikersnaam die ik aangemaakt heb vanochtend. Password invoeren en daar stond weer "The Sims 4", met alléén de mogelijkheid van Engels-US en in Speleigenschappen het produktnummer.

Toen maar afgebroken en met Revo Origin gedeinstalleerd . Ging ook goed. Opnieuw de NL CD er in, installatie Origin, maar dan kom je weer op het punt dat je je ID moet invoeren. En daar kan ik niet om heen, want die is gekoppeld met het produktnummer wat ik heb, neem ik aan. Dus ik kan hier niet een nieuwe ID verzinnen, want dan zal hij later zeggen "produktnummer al gebruikt", of heb ik het fout ?

Hoe nu verder ?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door Bee »

HBN schreef:Sven,

Ik kom er nog niet zo veel verder mee. Wil je nog even meedenken ?

Revo gebruikt voor The Sims, dat lukte allemaal.
Vervolgens de NL CD er in. Installatie Origin en toen wist hij nog de Gebruikersnaam die ik aangemaakt heb vanochtend. Password invoeren en daar stond weer "The Sims 4", met alléén de mogelijkheid van Engels-US en in Speleigenschappen het produktnummer.

Toen maar afgebroken en met Revo Origin gedeinstalleerd . Ging ook goed. Opnieuw de NL CD er in, installatie Origin, maar dan kom je weer op het punt dat je je ID moet invoeren. En daar kan ik niet om heen, want die is gekoppeld met het produktnummer wat ik heb, neem ik aan. Dus ik kan hier niet een nieuwe ID verzinnen, want dan zal hij later zeggen "produktnummer al gebruikt", of heb ik het fout ?

Hoe nu verder ?

Alles verwijderen met Revo Uninstaller op stand 3. Dus alles van de sims en alles van Origin.
Register nog even nalopen met Eusing Free Registry Cleaner. PC opnieuw opstarten

En dan alleen de download van Taracs site gebruiken om De Sims4 en alle verdere pakketten en uitbreidingen op je PC te zetten.
Je hebt Origin dan nergens voor nodig!

Ga naar dit topic, naar het eerste bericht van Tarac en bekijk nog even het filmpje (dus die met alleen de downloads):
http://www.simforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=1195
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door HBN »

Ok, gaan we proberen ...

EDIT SVEN//

In tegenstelling tot in het filmpje, staan nu in de Downloadmap van Sims 4 (Cloud) maar 2 bestanden (+2 filmpjes).
(In het instructiefilmpje onder jouw link staan er vier).

Meer als twee heb ik er dus niet nodig ?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door Sven »

Je hebt er maar twee nodig, volgens mij.

EDIT//

Kan je trouwens controleren of je alles in het Nederlands hebt staan bij Origin? Start Origin op, klik klinksboven, rechts van het logo, op "origin", en ga naar "account en privacy". Vervolgens zie je de regio-instellingen, kijk even of alles daar op Nederland staat.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door tarac »

1. Oude installaties van de Sims 4 verwijderen met Revo op de hoogste instelling.
2. Gedownloade sims-4 installeren - geen crack plaatsen, niet spelen
3. Uitbreidingsset Keuken, Spa, Patio downloaden en installeren
4. Crack plaatsen - let op anti-virus voor bestand RldOrigin.dll
5. Spelen maar
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door HBN »

Het lijkt er op dat het gelukt is !
Iedereen erg bedankt !
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door HBN »

Mensen,

Klein vraagje toch nog.

Bij het opstarten van het spel vanochtend (PC is natuurlijk uit geweest) waren er twee bijzonderheden :

- foutmelding AVG voor wat betreft RldOrigin.dll . Ik heb nu op Toestaan gedrukt in AVG, maar meen ook in een ander Topic gelezen te hebben dat die gerust verwijderd kan worden. Verwijderen ?
- Ook werd toch weer Origin benaderd. Na wegklikken startte spel alsnog. Evenals in het instructiefilmpje van Tarac heb ik Origin in het begin vanaf de site los op de achtergrond geïnstalleerd, zonder inloggegevens etc. . Is dat nu wel of niet noodzakelijk om het spel te laten draaien, of kan ik Origin beter volledig verwijderen ?

Alvast bedankt weer ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door tarac »

Nee, je mag RldOrigin.dll beslist NIET verwijderen. Je bent in de war met Rld.dll uit de crack van het basisprogramma.
Bij de laatste update 1.10.57.1020 heeft Electronic Arts weer allerlei verveligheidjes ingebouwd om gedownloade exemplaren te dwarsbomen.
Werkt het nu goed - niets meer aan doen.
Origin zou nog steeds niet nodig moeten zijn voor de spellen van Reloaded (downloads)

Wanneer Origin op je computer open staat dan is de kans erg groot dat je de foutmelding over Origin krijgt.
Is Origin gesloten dan start het spel gewoon op.
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door HBN »

OK, bedankt, Tarac.

Dus als ik Origin simpelweg verwijder (gebruik het verder ook niet) dan zou dat geen probleem moeten zijn ?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door tarac »

HBN schreef:OK, bedankt, Tarac.

Dus als ik Origin simpelweg verwijder (gebruik het verder ook niet) dan zou dat geen probleem moeten zijn ?
Als je het toch niet gebruikt, dan kan je Origin verwijderen
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen

Bericht door HBN »

Dag mensen,

Ik klop opnieuw even aan met een probleempje.
In augustus heb ik Sims 4 geïnstalleerd voor mijn dochter en daar ging het bovenstaande aan vooraf.

(De installatie ging toen op basis van twee bestanden : 1.Basisspel (rld-thesims4.iso) en 6.Spa_Keuken_Patio (update 1.10.57.1020).daa ). Die bestanden heb ik nog ....

Dit heeft tot twee weken terug prima gewerkt, maar nu wil het niet meer opstarten.

We krijgen nu de melding : "Opstarten momenteel niet mogelijk : Origin loopt momenteel niet. Zorg dat Origin loopt voordat je de Sims4 probeert te spelen" en daarna nog een hele rits code's.

Nou klopt het natuurlijk dat Origin niet loopt, want die is verwijderd (zie ook hierboven) .

Wat kan er fout zijn ?

Ik heb al getracht de bestandjes van deze pagina http://tarac.nl/Sims-4/Wil%20niet%20starten.html te installeren, maar bij vcredist_x64 krijg ik een foutmelding (de andere lukt wel). Wellicht omdat ik een 32-bit OS heb ??? Dat heeft overigens niet geholpen.

Verder nog geprobeerd om rechtstreeks te starten via de TS4-exe die in de map GAME-BIN staat, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding (Origin...)

Ik heb nog even overwogen de installatie opnieuw te doen, maar ik weet niet meer precies hoe dat ging met PowerIso en ik kan de filmpjes niet meer openen (de link naar de post van Tarac die Bee hierboven op 22-8 om 20:58 gepost heeft werkt niet meer !).

Alvast bedankt voor het meedenken !!!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door tarac »

Waarschijnlijk heb je recentelijk een anti-virus scan uitgevoerd die het bestand rldOrigin.dll heeft "veilig gesteld".
Plaats de crack opnieuw vanaf je gedownloade iso Spa-Keuken-Bad of download de laatste uitbreiding dan heb je er ook Beleef het Samen weer bij.

Uitleg PowerIso, zie hier
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door HBN »

Geweldig, bedankt, Tarac. "It did the job". Het werkt weer.

De extra uitbreiding heb ik nog niet gedownload; ik begrijp dat dat nu alleen nog via Mega.nz kan ?
Ik heb zojuist een account aangemaakt, maar ik begrijp vervolgens niet hoe het verder gaat.

Ik heb het filmpje gevonden over downloaden via Mega, maar daarin wordt verwezen naar Spellen Downloaden --> Download Tabel , maar die kan ik niet vinden. Ik zie nu alleen maar Downloaden via Torrents en daar zie ik geen koppeling naar Mega .

Het zal wel niet zo moeilijk zijn, maar ik zie het even niet ;-)


Tenslotte nog een vraagje van geheel andere orde : Ik kan op de betreffende PC nog upgraden naar Windows 10. Gaat dat ook weer gedoe geven (wat Sims betreft ? ) .
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door Bee »

HBN schreef:Geweldig, bedankt, Tarac. "It did the job". Het werkt weer.

De extra uitbreiding heb ik nog niet gedownload; ik begrijp dat dat nu alleen nog via Mega.nz kan ?
Ik heb zojuist een account aangemaakt, maar ik begrijp vervolgens niet hoe het verder gaat.

Ik heb het filmpje gevonden over downloaden via Mega, maar daarin wordt verwezen naar Spellen Downloaden --> Download Tabel , maar die kan ik niet vinden. Ik zie nu alleen maar Downloaden via Torrents en daar zie ik geen koppeling naar Mega .

Het zal wel niet zo moeilijk zijn, maar ik zie het even niet ;-)


Tenslotte nog een vraagje van geheel andere orde : Ik kan op de betreffende PC nog upgraden naar Windows 10. Gaat dat ook weer gedoe geven (wat Sims betreft ? ) .
Sims en windows 10 gaan prima samen.
Voor de downloadtabel moet je even PB sturen naar Tarac. Het klopt dat die niet voor iedereen zichtbaar is, je ziet bovenin op de afdeling Algemeen Downloaden een topic staan waarin dit wordt uitgelegd.
Het is inderdaad niet zo moeilijk allemaal, zeker niet met al die heldere handleidingen van Tarac hoe het werkt! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door HBN »

Aangezien "1 gek meer kan vragen dan 100 wijzen kunnen beantwoorden" waag ik het er nog een keer op.

Ik heb de computer van mijn dochter gisteren naar Windows 10 geupgrade (trouwens nog met dank aan Tarac v.w.b. de tips over het aanmaken van schijven etc.) .

Nadat Windows 10 er op stond kreeg ik weer een paar keer een melding van AVG, onder andere over rldOrigin.dll, maar die heb ik gewoon een "Toestaan" gegeven. Verder was de snelkoppeling naar Sims verdwenen. Gelukkig stond het spel nog gewoon op de schijf, en uit de map GAME-BIN kon ik vervolgens de snelkoppeling weer halen.

Spel start nu ook gewoon weer op, alleen spel begint nu weer gewoon bij 0. Oftewel : alles wat al gebouwd was, lijkt weg.

Als het niet anders is, is het niet anders, maar toch nog maar even de vraag : is hier nog wat aan te reden ?

Dank maar weer !
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door BanaanZombie »

Hmm dat moet betekenen dat je sims map uit mijn documenten - electronic arts weg is. En dit zou niet mogen gebeuren. Bij de upgrade maar windows 10 hoort alles bewaard te blijven als je daarvoor gekozen hebt. Ben je meer kwijt aan bestanden?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door tarac »

Heb je het juiste opstarbestand gebruikt voor je snelkoppeling ?
Je hebt er 2, TS4 voor 32-bits en TS4_x86 voor 64 bits computers.
Ik denk dat je nu in de map Mijn Documenten - Electronic Arts - 2x een Sims 4 mapje hebt.
1x als De Sims 4
1x als b.v. The Sims 4

Is je spel nog wel steeds in het Nederlands ?

Kijk op http://sims-downloaden.weebly.com/sims-4.html voor Taal veranderen.
Als je die weer op Dutch zet zullen je oude spelgegevens terugkomen.
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door HBN »

Nee, het heeft niets met de taal te maken en ik heb ook alleen naar het TS4 opstartbestand, op de lokatie waar het spel geïnstalleerd is.

Maar ik denk dat ik het zelf verklooid heb.
Ik had altijd de mappen Downloads, Documenten etc. op partitie D staan en na de upgrade zag ik dat die allemaal weer aan C waren toegewezen. Daarom heb ik alles handmatig weer aan D: toegewezen. Niet wetende dat ik daarmee dit probleem zou veroorzaken )-:

Dus dat mapje Electronic Arts - De Sims 4 is nu wel boven water.

Nu al verschillende pogingen gedaan om het weer naar C: terug te zetten, maar tot op heden zonder succes; ik weet ook niet meer exact wat het pad was, ben ik bang ....
HBN
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2015, 12:48
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door HBN »

Bijkomend probleempje (waarschijnlijk zelfde oorzaak ?) : bij afsluiten krijg ik nu de melding "Opslaan niet mogelijk. Het spel is momenteel in een zodanige staat dat opslaan niet mogelijk is" . Zucht ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door tarac »

Ok, je hebt het mapje De Sims 4 op je D schijf staan in de map Electronic Arts.
Klik met rechts op dat mapje de Sims 4 en kies kopieren.

Ga nu naar je C schijf
Daar staat ongetwijfeld toch weer een mapje Documenten (In Windows 10 kan het ook een mapje in de gesynchroniseerde Cloud OneDrive zijn.
(Windows 10 vindt zijn cloud zoooo belangrijk dat het daar de mapjes Documenten en Afbeeldingen in plaatst zodat ze de gegevens op de Cloud zetten)
Open dat mapje
Dan zie je weer een mapje Electronic Arts staan.
Open dat mapje
Nu zie je het mapje de Sims 4 staan - klik er met rechts op en kies Verwijderen
Klik nu weer met rechts in de map Electronic Arts en kies Plakken.
Nu moeten je oude spelgegegevens weer terug zijn.
onedrive.PNG
Bij U zullen de mapjes Documenten en Afbeeldingen waarschijnlijk niet direct in Snelle Toegang zichtbaar zijn en dus waarschijnlijk in OneDrive zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Taal veranderen : Nieuw probleempje --> start niet meer

Bericht door BanaanZombie »

Staan bij jou die mappen in one drive bij windows 10? Bij mij niet namelijk. Mijn documenten staat gewoon onder mijn pc.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”