Whatsapp op pc

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Whatsapp op pc

Bericht door Skai »

Hallo mensen,

Ik krijg over een paar weken een nieuwe simkaart, dus ik moet whatsapp overzetten. Nu wil ik graag mijn gesprekken bewaren.
Helaas blijven die niet gewoon staan bij een nieuw nummer.

Dus ik wilde WA op de pc zetten, in de hoop dat de gesprekken dan wel behouden worden. Dat heb ik nu geprobeerd via WA web, alleen moet je voor gesprek behoud perse constante wifi hebben. (Anders moet je opnieuw inloggen en dan zijn de gesprekken alsnog weg bij een nieuw nr).

Nu vind ik op internet verschillende sites waar je WA ook kan downloaden, bijv via bluestacks.
Maar werkt dit echt? Is het geen betrouwbaar? En kan ik gewoon mijn berichten bewaren op die manier?

Ik dacht, vraag het aan jullie computer techneuten, want ik ben echt een leek op dat gebied haha.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Bee »

Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en ze gewoon naar mijn PC downloaden. Met een nieuw telefoonnummer gaat het denk ik niet lukken om ze over te zetten. Heb er zelf geen ervaring mee maar vond dit artikel, hoop dat het helpt:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/wp/22548236
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Skai »

Bee schreef:Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en ze gewoon naar mijn PC downloaden. Met een nieuw telefoonnummer gaat het denk ik niet lukken om ze over te zetten. Heb er zelf geen ervaring mee maar vond dit artikel, hoop dat het helpt:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/wp/22548236
Dat dacht ik al wel, daarom zocht ik naar manieren om de app zelf op de pc te downloaden ;)

Maar zo'n back-up kan ik idd ook nog proberen! Hoewel het me niet ideaal lijkt via de mail... maar goed, dat moet dan maar :)
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door BanaanZombie »

Je hebt ook nog web.whatsapp.com

Weet alleen niet in hoeverre je daarmee gesprekken kunt bewaren, moet je evne kijken
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door xJessica »

BanaanZombie schreef:Je hebt ook nog web.whatsapp.com

Weet alleen niet in hoeverre je daarmee gesprekken kunt bewaren, moet je evne kijken
"Dat heb ik nu geprobeerd via WA web, alleen moet je voor gesprek behoud perse constante wifi hebben. (Anders moet je opnieuw inloggen en dan zijn de gesprekken alsnog weg bij een nieuw nr)."

Heeft ze al geprobeerd ;p
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Skai »

BanaanZombie schreef:Je hebt ook nog web.whatsapp.com

Weet alleen niet in hoeverre je daarmee gesprekken kunt bewaren, moet je evne kijken
Dat had ik inderdaad al geprobeerd ;)

Ik heb nu die optie geprobeerd van 'chat mailen', maar dat is ook lekker zeg... alle foto's worden in losse bijlages gestuurd en de berichten kan je alleen openen in kladblok enzo. Dus alles komt in zo'n standaard lettertype strak onder elkaar, en de smileys worden Chinese tekens :tong:

Dus nu heb ik bluestacks gedownload (wat overal op internet werd gepromoot), alleen moet je dan inloggen met je google-account. En ja, hij pakt het apenstaartje niet :rologen: Lijkt er dus op dat ik de gesprekken niet kan bewaren... jammer.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door xJessica »

http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/27585377

Misschien dat je dit kunt gebruiken?
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door BanaanZombie »

Ik ben lekker wakker vandaag, duidelijk

Maar ik bedacht me net iets
Ik heb een telefoon overgenomen van een familielid. Ik mocht de telefoon eerst even proberen van haar, dus ik heb mijn simkaart erin gestopt en ben even wezen uitproberen. Ik kon toen ook gelijk gebruikmaken van Whats app, maar al haar gesprekken stonden er ook nog in. Dus ze worden WEL bewaard zolang je je telefoon niet reset
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Sven »

Bij inloggen op Google hoef je de @ niet te gebruiken, alleen je gebruikersnaam. Als je email [email protected] is, hoef je alleen maar hansgans in te vullen.
Verder, bluestacks werkt goed, maar je kan Whatsapp maar op een apparaat gebruiken. Zet je hem nu op bluestacks, kan je de app op de telefoon niet meer gebruiken.
Tenminste, dat was altijd zo.

Het kan overigens ook iets makkelijker: https://www.whatsapp.com/faq/nl/wp/28060001
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Skai »

BanaanZombie schreef:Ik ben lekker wakker vandaag, duidelijk

Maar ik bedacht me net iets
Ik heb een telefoon overgenomen van een familielid. Ik mocht de telefoon eerst even proberen van haar, dus ik heb mijn simkaart erin gestopt en ben even wezen uitproberen. Ik kon toen ook gelijk gebruikmaken van Whats app, maar al haar gesprekken stonden er ook nog in. Dus ze worden WEL bewaard zolang je je telefoon niet reset
Helaas kan dat niet (of het moet aangepast zijn). Je moet whatsapp namelijk handmatig overzetten op je nieuwe nummer. Zodra je dat doet, wist hij je gesprekken. Waarschijnlijk stond haar whatsapp dus nog op haar oude nummer.
Heb ik ook gehad zonder het te weten. Pas maanden later kwam ik erachter dat ik twee verschillende nummers gebruikte, oude bij whatsapp, nieuwe bij sms'en/bellen. Ik heb er ook over nagedacht om dit te doen bij mijn nieuwe simkaart, maar het is toch niet zo handig, 2 nummers.

Sven, bedankt! Dat ga ik even proberen!
Maar wat gebeurt er dan met de app op mijn mobiel als ik de app op de pc installeer? Kan ik hem dan gewoon niet meer openen?
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Sven »

Volgens mij moet je je nummer weer gaan verifiëren, en begin je eigenlijk weer van voor af aan. Ik had toen Whatsapp op mijn iPod omdat mijn telefoon niet werkte, en toen ik het weer op mijn telefoon wilde zetten moest ik weer nummer gaan invullen etc. daarna gebeurde datzelfde op mijn iPod.
Verder slaat whatsapp wel back-ups van gesprekken op (je kan het evt zelf doen in de instellingen). Mocht je dus een nieuwe telefoon krijgen, kan je weer een back-up terugzetten van gesprekken.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Skai »

Sven schreef:Volgens mij moet je je nummer weer gaan verifiëren, en begin je eigenlijk weer van voor af aan. Ik had toen Whatsapp op mijn iPod omdat mijn telefoon niet werkte, en toen ik het weer op mijn telefoon wilde zetten moest ik weer nummer gaan invullen etc. daarna gebeurde datzelfde op mijn iPod.
Verder slaat whatsapp wel back-ups van gesprekken op (je kan het evt zelf doen in de instellingen). Mocht je dus een nieuwe telefoon krijgen, kan je weer een back-up terugzetten van gesprekken.
Oh, dat laatste moet ik eigenlijk gewoon hebben!
Heel dom, maar waar kan ik die back-up dan terugvinden en hoe moet ik die terugplaatsen?
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Bee »

Instellingen
Chats en oproepen
En dan kun je een Back-up maken ...
Of chats archiveren en emailen
Dat laatste gaat wel per contact en de smileys zijn rare tekens - ziet er niet uit!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Lurania »

Bluestacks werkt verder wel prima hoor! Sommige tekens pakt hij niet, maar als je in bijvoorbeeld Word je emailadres typt en copy-past, pakt hij hem wel ;)

Ik las dat je ondertussen weer verder bent en geen bluestacks wilt gebruiken, maar wilde dit toch zeggen omdat het dus wel zou kunnen <3
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Skai »

Lurania schreef:Bluestacks werkt verder wel prima hoor! Sommige tekens pakt hij niet, maar als je in bijvoorbeeld Word je emailadres typt en copy-past, pakt hij hem wel ;)

Ik las dat je ondertussen weer verder bent en geen bluestacks wilt gebruiken, maar wilde dit toch zeggen omdat het dus wel zou kunnen <3
Ik ga het toch nog een keer proberen met bluestacks! Copy paste doet hij overigens niet, heb ik al geprobeerd. Maar ik ga het even proberen met alleen mijn naam, zoals Sven zei :)

Bee, dat heb ik ook al geprobeerd! En het ziet er inderdaad niet uit, die smileys.. terwijl het in een bepaald gesprek juist daarom ging :(
Dus mijn laatste redmiddel is nu bluestacks denk ik. Of mijn gesprekken laten gaan.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door BanaanZombie »

En toch zou ik zweren dat ik mijn nummer bij Whats app heb ingevoerd destijds. Niemand vroeg me immers wie ik was. Ik zou What's app niet geopend hebben als ik dat niet had gedaan, wat dat is inbraak op iemand privacy.
This wel bijna 1.5 jaar geleden, misschien dat er wat verandert is bij Whats app dat zou ik niet weten
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Sven »

Ja, je nummer moet je zeker bij Whatsapp invoeren, dat is hoe mensen je vinden. Als ik jouw nummer zou hebben zou ik een bericht kunnen sturen. Whatsapp kijkt gewoon in je contacten, en die mensen kun je berichten sturen.
Wat Skai bedoelt is dat je je Google-account moet invoeren bij het programma Bluestacks, een soort emulator voor Android-apps. Anders krijg je geen toegang tot de Play Store.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Whatsapp op pc

Bericht door Skai »

Huh, nu snap ik het niet meer haha. Als ik het goed begrijp, is whatsapp niet gekoppeld aan je simkaart, maar aan een nummer. Ik heb in ieder geval maaaanden twee nummers gehad, omdat ik was vergeten whatsapp te verifiëren, waardoor ik voor whatsapp nog het nummer van mijn oude simkaart gebruikte.
Dus ik snap niet waarom de gesprek geschiedenis bij BanaanZombie wel bewaard bleef. Want toen ik mijn nieuwe nummer uiteindelijk invoerde, was alles weg!

Maar tsja, de 'wonderen' van de techniek zullen we het maar noemen :p

Sven, ik ga morgen bluestacks opnieuw proberen :)
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Plaats reactie

Terug naar “Praten”