Laptop scherm vraag

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gamelover34
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 feb 2015, 16:14
Contacteer:

Laptop scherm vraag

Bericht door Gamelover34 »

Hallo mensen,

mijn laptop scherm is langzaam aan aan het kapotgaan (ie. paarse en groene lijnen over het scherm). Dit heb ik zover opgelost door een HDMI monitor aan mijn laptop te verbinden, aangezien het probleem aan het laptop scherm ligt is het wel goed op een externe monitor. Ik vraag mij één ding af. Stel mijn laptop scherm houdt er mee op, zal de monitor dan ook geen signaal meer hebben omdat hij het scherm dupliceert of krijgt hij ook gewoon het beeld vanuit de computer waardoor de monitor nog gewoon zou werken zonder dat het laptopscherm werkt?

Alvast bedankt voor de hulp! :)
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Laptop scherm vraag

Bericht door Skai »

Ik weet niet hoe het technisch zit, daar voor moet je niet bij mij zijn ;)

Maar wij hadden vroeger een laptop waarvan het scherm kapot was, en hadden er daarom een losse monitor aangekoppeld. Heeft het altijd gedaan. Alleen werd het op een gegeven moment irritant dat je laptop (dus toetsenbord) naast je scherm stond, dus hebben we maar een nieuwe aangeschaft.

Dus ik neem aan dat dat bij jou ook zou moeten kunnen. Bovendien denk ik dat als het aan de verbinding ligt, dat je monitor nu ook al niet zo goed zou werken.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptop scherm vraag

Bericht door tarac »

Wanneer je een externe monitor aan je laptop koppelt dat krijgt die monitor rechtstreeks het beeld van de grafische kaart.
Helderheid e.d. heeft dus NIETS met je laptopbeeld te maken.
Gamelover34
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 feb 2015, 16:14
Contacteer:

Re: Laptop scherm vraag

Bericht door Gamelover34 »

Gelukkig maar. Ik was een beetje bang dat mijn monitor niet meer zou werken omdat het scherm van de laptop dan kapot zou zijn. Bedankt voor de hulp allebei. :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”