aantal problemen

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

aantal problemen

Bericht door xFelic »

Ik had vandaag behoorlijk wat problemen met sims 3,

ik had de nraas errortap en de nraas overwatch gedownload zoals jullie aangeven bij de tips, in me spel gezet maar toen ging die nog niet eens aan, constant vastlopen als ik bij mn gezin was om te laden dus heb ik het allebei verwijderd, toen had ik elke keer problemen met het opslaan van mn sims als ik via de bydebug cheat de 4x4 lampen ging ophangen, althans dat viel me op dus moest ik weer afsluiten, ook zit constant mijn currentgames map vol en toen ik weer wou spelen was mijn complete sims 3 familie map kwijt, dus mijn hele familie was foetsie... Heb nog wel de gezinnen in de bibliotheek staan en dus maar een nieuw spel gemaakt.. Had geen back-up ook nooit aan gedacht, leer voor de volgende keer;(
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door Bee »

xFelic schreef:Ik had vandaag behoorlijk wat problemen met sims 3,

ik had de nraas errortap en de nraas overwatch gedownload zoals jullie aangeven bij de tips, in me spel gezet maar toen ging die nog niet eens aan, constant vastlopen als ik bij mn gezin was om te laden dus heb ik het allebei verwijderd, toen had ik elke keer problemen met het opslaan van mn sims als ik via de bydebug cheat de 4x4 lampen ging ophangen, althans dat viel me op dus moest ik weer afsluiten, ook zit constant mijn currentgames map vol en toen ik weer wou spelen was mijn complete sims 3 familie map kwijt, dus mijn hele familie was foetsie... Heb nog wel de gezinnen in de bibliotheek staan en dus maar een nieuw spel gemaakt.. Had geen back-up ook nooit aan gedacht, leer voor de volgende keer;(
Het eerste wat je eens moet doen is een nieuwe sims 3 map maken om te zien of dat je problemen oplost.
Lees hier hoe je dat moet doen: viewtopic.php?f=16&t=335 (eerste bericht!)
Als je current games map 'altijd vol' is gaat er iets niet goed, daar horen alleen gegevens in te staan als je spel draait. Die moet helemaal leeg zijn als je spel NIET draait.

Mocht je na het aanmaken van een nieuwe sims 3 map nog steeds problemen ondervinden lees dan eens deze site door die vol staat met tips: http://simsvastlopen.weebly.com/
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door xFelic »

dus die nieuwe map moet sowieso ik heb nu namelijk geen gezin meer wel aangemaakt maar nog niet gespeeld, wel even wezen verbouwen maar dat ging al mis, als ik dan een nieuwe map aanmaak ben ik dan mn volledige gezin niet kwijt + alle families die ik gemaakt heb die in mn bibliotheek staan als ik die map weer overplaats?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door BanaanZombie »

Als je nou even het hele 1e bericht van dat topic doorleest ;)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door Bee »

xFelic schreef:dus die nieuwe map moet sowieso ik heb nu namelijk geen gezin meer wel aangemaakt maar nog niet gespeeld, wel even wezen verbouwen maar dat ging al mis, als ik dan een nieuwe map aanmaak ben ik dan mn volledige gezin niet kwijt + alle families die ik gemaakt heb die in mn bibliotheek staan als ik die map weer overplaats?
Precies wat Banaanzombie al zegt ... even het hele bericht doorlezen!
Maar ... als de problemen veroorzaakt worden door fouten in die families of in je downloads, dan kun je beter met een nieuw spel beginnen.
Je maakt dus eerst een nieuwe sims3 map aan, daarna ga je die eerst even testen.
Zet er dan stukje bij beetje je downloads in - tussendoor weer testen
Daarna - als alles goedgegaan is - kun je stap voor stap een familie/een spel toevoegen en kijken of het goed werkt.

Je spel werkt nu niet goed omdat er ergens een fout /fouten in zitten - daarom is het niet slim om alles meteen weer terug te gooien. 9 van de 10 x zul je dan vroeg of laat weer dezelfde problemen ondervinden.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door tarac »

Vaak ook worden problemen veroorzaakt door foute Mods en door mods die b.v. in Sims 2 of 3 thuishoren en niet in Sims-4.
Download the Mod Conflict Detector, pak het uit met winrar en dubbelklik op ModConflictDetector.
Het programma zal foute mods er uit filteren en je de gelegenheid geven om ze te verwijderen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door BanaanZombie »

Dit is sims 3 Tarac
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door xFelic »

Oké balen maar het is niet anders, mooie gelegenheid om alle downloads en packages uit te zoeken en te controleren, zijn er nog tips om downloads en packages te controleren?;] en dat je de packages kan zien wat het is...?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door Bee »

xFelic schreef:Oké balen maar het is niet anders, mooie gelegenheid om alle downloads en packages uit te zoeken en te controleren, zijn er nog tips om downloads en packages te controleren?;] en dat je de packages kan zien wat het is...?
Ik weet niet waar je je downloads en packages vandaan hebt of hoeveel je er hebt en waarvandaan ... die van de storesite van het forum zijn iig goed.
Installeer na de test van de simsmap alleen de 'veilige' downloads, dus die waar je zeker van bent.

En vaak kun je aan de naam van packages al zien wat het is.
Je kunt ze bv testen in een grote groep - als je fouten krijgt halveer je de groep en test je iedere helft apart, enzovoorts
Wel moet je na iedere test die niet goed uitpakt weer een nieuwe sims 3 map aanmaken.

Bij het maken van families en huizen doe ik zelf altijd na opslaan van het bestandje in de bibliotheek het bestandje uit de map 'Library' met de huidige datum en tijdstip opslaan en vermeld dan in een tabel welke het is. Maar ja, dat is een kwestie van bijhouden. In het begin is dat een hoop werk! (Ik was het zat destijds en ben het zo gaan doen ..)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door tarac »

Maak toch regelmatig een herstelpunt op je computer, duurt hooguit 1 minuut en je kan altijd terug naar een eerder spel.
Hier een (oud) voorbeeld:
de Sims 4 map is van 21-1-2016
Eerdere versie is van 20-1-2016
Via de rechtermuisknop op je sims4 map klikken en dan "Vorige versies terugzetten" kiezen.
Heb je dus via een herstelpunt een vorige versie gemaakt, dan is het probleem gelijk opgelost.
vorige versie.PNG
Als je een externe harde schijf hebt kun je Bestandsgeschiedenis inschakelen, dan wordt er automatisch elk uur, op de achtergrond, een kopie van je bestanden gemaakt.
(Je kunt natuurlijk ook een langere tijd dan 1 uur instellen)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door xFelic »

al mn downloads komen bij thesimsresource vitasims parasimonious en nog meer bekende site's.. dat die dit ook ineens doet is echt bizar want had nooit problemen, nieuwe mapje is nu aangemaakt had simpelweg gewoon de sims 3_oud gedaan dat is toch ook goed? nu weer testen! Krijg nu de melding dat me videokaart niet gevonden kan worden?/ Niet herkend maar misschien moet ik weer opnieuw koppelen?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door Bee »

@Tarac - dit gaat over sims 3
Maar ook hier is het natuurlijk van toepassing, als je die backups tenminste al hebt ..
xFelic schreef:al mn downloads komen bij thesimsresource vitasims parasimonious en nog meer bekende site's.. dat die dit ook ineens doet is echt bizar want had nooit problemen, nieuwe mapje is nu aangemaakt had simpelweg gewoon de sims 3_oud gedaan dat is toch ook goed? nu weer testen! Krijg nu de melding dat me videokaart niet gevonden kan worden?/ Niet herkend maar misschien moet ik weer opnieuw koppelen?
Ja de naam veranderen in sims 3_oud werkt ook.
Misschien eerst even een dxdiag geven (zie de link die ik al eerder gaf van vastlopenweebly.com waar je ook kunt checken of je switchable graphics hebt)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
lobjed
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 nov 2014, 20:36
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door lobjed »

Ik heb net de modconflicter eens losgelaten op sims 3 maar dat werkt ook hoor.
Bedankt Tarac weer een hulpmiddel erbij waar ik mijn conflicten mee kan opsporen
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door xFelic »

Bee schreef:@Tarac - dit gaat over sims 3
Maar ook hier is het natuurlijk van toepassing, als je die backups tenminste al hebt ..
xFelic schreef:al mn downloads komen bij thesimsresource vitasims parasimonious en nog meer bekende site's.. dat die dit ook ineens doet is echt bizar want had nooit problemen, nieuwe mapje is nu aangemaakt had simpelweg gewoon de sims 3_oud gedaan dat is toch ook goed? nu weer testen! Krijg nu de melding dat me videokaart niet gevonden kan worden?/ Niet herkend maar misschien moet ik weer opnieuw koppelen?
Ja de naam veranderen in sims 3_oud werkt ook.
Misschien eerst even een dxdiag geven (zie de link die ik al eerder gaf van vastlopenweebly.com waar je ook kunt checken of je switchable graphics hebt)

Ja ik heb switchable graphics dat weet ik al hihi is ook al een keer uitgezocht
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door tarac »

xFelic schreef:Krijg nu de melding dat me videokaart niet gevonden kan worden?/ Niet herkend maar misschien moet ik weer opnieuw koppelen?
Heb je misschien recentelijk naar Windows 10 geupdate ?
Download dan opnieuw het stuurprogramma (driver) van jouw grafische kaart.
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door xFelic »

tarac schreef:
xFelic schreef:Krijg nu de melding dat me videokaart niet gevonden kan worden?/ Niet herkend maar misschien moet ik weer opnieuw koppelen?
Heb je misschien recentelijk naar Windows 10 geupdate ?
Download dan opnieuw het stuurprogramma (driver) van jouw grafische kaart.
Nee ik twijfel nog over windows 10 qua veiligheid enzo
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door BanaanZombie »

Qua veiligheid?

Ing kun je alsnog je driver opnieuw downloaden en installeren
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door xFelic »

ik heb me laten vertellen dat windows 10 makkelijker te hacken was en dat er van alles werd doorgestuurd, ik was nog bezig met dat aan het uitzoeken of het ook echt waar is
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: aantal problemen

Bericht door WALUIGI96 »

Windows 10 is niet makkelijker te hacken. Wat in het nieuws is gekomen is dat Windows 10 enkele privacygevoelige dingen vraagt, deze zijn overigens uit te schakelen in de instellingen. Verder is Windows 10 minstens even veilig als iedere andere Windows die nog ondersteund wordt (geen XP bijv.).
Beantwoord (ook) technische vragen.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”