Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
xxxromi
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2015, 19:15
Contacteer:

Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door xxxromi »

Hoi,

Ik heb een huishouden gemaakt en deze in een wereld gezet. Toen heb ik vervolgens nog een huishouden gemaakt die ik in dezelfde wereld wilde plaatsen. Toen ik dat huishouden wilde plaatsen zag ik dat het eerste huishouden wat ik aangemaakt had was verdwenen in de wereld. Ze staan wel allebei tussen de geladen spellen.

Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen? Mijn spel is deels gedownload.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door tarac »

Beide huishoudens misschien in hetzelfde huis geplaatst ?
xxxromi
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2015, 19:15
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door xxxromi »

tarac schreef: 02 jan 2019, 10:27 Beide huishoudens misschien in hetzelfde huis geplaatst ?
Nee ik heb het huishouden in een ander huis geplaatst en bij het plaatsen viel het me op dat mn andere huishouden dan ineens weg is.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door Bee »

xxxromi schreef: 02 jan 2019, 17:22
Nee ik heb het huishouden in een ander huis geplaatst en bij het plaatsen viel het me op dat mn andere huishouden dan ineens weg is.
Ook in het spel bij 'kaart bekijken'?
Of misschien heb je toch een ander spel aangemaakt. Kijk of het gezin nog in je bibliotheek staat dan kun je het eventueel nog eens plaatsen. Of je hebt ze in een andere stad geplaatst. Kijk ook even of je de naam van dat hh ziet staan in kaart bekijken. \

Een eenmaal geplaatst huishouden verdwijnt niet vanzelf. Of je moet een huishouden aangemaakt hebben in Sims creëren en voordat je dit geplaatst hebt weer op sims creëren hebben geklikt. In dat geval wordt de sim waar je mee bezig bent vervangen door een nieuwe sim.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xxxromi
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2015, 19:15
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door xxxromi »

Bee schreef: 02 jan 2019, 18:47
xxxromi schreef: 02 jan 2019, 17:22
Nee ik heb het huishouden in een ander huis geplaatst en bij het plaatsen viel het me op dat mn andere huishouden dan ineens weg is.
Ook in het spel bij 'kaart bekijken'?
Of misschien heb je toch een ander spel aangemaakt. Kijk of het gezin nog in je bibliotheek staat dan kun je het eventueel nog eens plaatsen. Of je hebt ze in een andere stad geplaatst. Kijk ook even of je de naam van dat hh ziet staan in kaart bekijken. \

Een eenmaal geplaatst huishouden verdwijnt niet vanzelf. Of je moet een huishouden aangemaakt hebben in Sims creëren en voordat je dit geplaatst hebt weer op sims creëren hebben geklikt. In dat geval wordt de sim waar je mee bezig bent vervangen door een nieuwe sim.

Als ik in de wereld ben waar ik de huishoudens geplaatst heb, zie ik alleen het huishouden die ik op dat moment geselecteerd heb om mee te spelen. Ook staat er in de wereld '1 gespeeld huishouden' terwijl ik er 3 geplaatst heb, maar die andere 2 zie ik dus niet. Wel kan ik alle huishoudens kiezen om mee te spelen in het opstartmenu.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door Bee »

Had je dan wel opgeslagen voordat je van huishouden wisselde? En heb je ook gecontroleerd of je meerdere spellen hebt?
Maar je zei toch ook dat ze nog in je bibliotheek stonden? Of bij gespeelde huishoudens.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xxxromi
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2015, 19:15
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door xxxromi »

Bee schreef: 02 jan 2019, 21:31 Had je dan wel opgeslagen voordat je van huishouden wisselde? En heb je ook gecontroleerd of je meerdere spellen hebt?
Maar je zei toch ook dat ze nog in je bibliotheek stonden? Of bij gespeelde huishoudens.
Zie foto. Daar zie ik ze allemaal staan. Maar zodra ik dus een selecteer om te spelen, staat de rest niet in de wereld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door BanaanZombie »

Ze wonen dus niet in het huis waar je ze geplaatst hebt?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door Bee »

Ik heb al lang niet meer gespeeld met Sims4 dus weet het ook even niet. Maat je kunt die huishoudens toch gewoon in je wereld plaatsen als je erop klikt?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xxxromi
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2015, 19:15
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door xxxromi »

BanaanZombie schreef: 02 jan 2019, 21:49 Ze wonen dus niet in het huis waar je ze geplaatst hebt?
Als ik een huishouden aanklik waarmee ik wil spelen, wonen ze wel in het huis. Maar de andere huishoudens zijn er dan niet meer.
xxxromi
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2015, 19:15
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door xxxromi »

Bee schreef: 02 jan 2019, 21:53 Ik heb al lang niet meer gespeeld met Sims4 dus weet het ook even niet. Maat je kunt die huishoudens toch gewoon in je wereld plaatsen als je erop klikt?
Ik heb ze al in een wereld geplaatst. En de huishoudens die missen staan ook niet in de bibliotheek
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door Bee »

Je hebt 3 verschillende spellen aangemaakt. Wat je kunt doen is ieder spel apart laden en een kopie van het huishouden in je bibliotheek zetten (als ze er al niet staan want volgens mij worden nieuwe sims sowieso ook in de bibliotheek opgeslagen ..)
Als je alle huishoudens in je bibliotheek hebt laadt je 1 spel en zet je de andere huishoudens ook in datzelfde spel. Je kunt uiteraard maar met 1 huishouden spelen maar je kunt tussendoor wisselen van huishouden.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door Lindavanorsouw »

Goedenavond, Ik heb 1 huishouden waar ik al heel veel uren in heb zitten. Gelukkig is dit huishouden ook mee gegaan toen ik sims 4 opnieuw installeerde. Helaas zijn alle andere huishoudens verloren als ik in de overige buurten kijk. Sims die dood waren zijn er opeens weer en alle huishoudens die ik heb gespeeld zijn weg, op deze ene familie na. Hoe is dit mogelijk en hoe te herstellen?
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door Lindavanorsouw »

Ik heb 2 verschillende saves bestanden, nou ja eigenlijk wel meer, maar ik wil deze 2 families erg graag spelen in 1 wereld/save. Is dit mogelijk? Kan namelijk geen keuze maken welke ik leuker vind. Groetjes!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door BanaanZombie »

Je kan de werelden niet samenvoegen maar je kan wel de andere huishoudens opslaan in je bibliotheek en vanuit daar in je andere wereld zetten.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door Lindavanorsouw »

BanaanZombie schreef: 16 dec 2019, 19:43 Je kan de werelden niet samenvoegen maar je kan wel de andere huishoudens opslaan in je bibliotheek en vanuit daar in je andere wereld zetten.
Ik heb huishoudens uit andere werelden/saves inderdaad. Die kan ik niet samenvoegen in 1 save bestand? Voorbeeld;
In save 1 heb ik echt al jaren gespeeld en verschillende huishoudens en strangerville uitgespeeld.
Andere save heb ik 2 huishoudens die ik heb gespeeld en de overige huizen niet. Deze 2 huishoudens wil ik in save 1 graag toevoegen zodat ik alles bij elkaar heb.


Is dat mogelijk? En Hoe?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Bestaande huishoudens verdwijnen bij plaatsen nieuwe

Bericht door BanaanZombie »

Dan moet je die huishoudens opslaan in je bibliotheek en plaatsen in je andere save
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Technisch”