Corona

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Corona

Bericht door tarac »

Ik (risicogroep, 70+ en COPD) ben al dat gezever over de Corona meer dan zat.
NOOIT krijgen we relevante cijfers. Ze praten alleen over het aantal nieuwe gevallen en NOOIT in vergelijking met het aantal geteste personen.

Als op dag 1 er 10 besmettingen zijn op 1000 geteste mensen en dan op dag 2 het aantal besmettingen op 20 ligt maar het aantal getesten op 2000 dan zie je ineens in de kranten en op het journaal:
Aantal besmettingen verdubbeld

Daar liegen ze nog niet eens mee, het aantal is inderdaad verdubbeld, maar het aantal testen ook.
Dus eigenlijk is het niets veranderd.

Mijn vraag: Waarom worden de verhoudingen tussen besmettingen en testen nooit vermeld.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door Bee »

Ja inderdaad! Het wordt wel eens als opmerking erachteraan gezegd: 'Wellicht omdat er weinig getest is', of 'Nu wordt er meer getest'. Het beleid hier is sowieso tenenkrommend. Alleen al dat oeverloze gezever over de mondkapjes, terwijl Nederland hier voor het overgrote deel helemaal niet mee zou zitten.

Waar ik mij echt over op kan winden is dat slappe geneuzel ivm in quarantaine gaan als mensen uit een risicogebied komen. Het blijft hier bij een 'advies'!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
sandythegirl
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2014, 20:21
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door sandythegirl »

Wellicht bij een nieuwe update van de Sims 4 komen er mondkapjes.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door BanaanZombie »

Als iedereen zich nou gewoon aan de maatregelen houdt komt het uiteindelijk wel goed. Ik werk in een hotel en erger me kapot aan gasten die klagen omdat 'we zo streng zijn'. Blijf dan weg, sluit jezelf op en breng anderen niet in gevaar.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door tarac »

Ik wil niet pessimistisch doen maar ......

De laatste bevindingen tonen aan dat mensen die het virus al gehad hebben het opnieuw kunnen krijgen, dus zeg maar dag met je handje tegen een vaccin.
Veel mensen halen elk jaar de griepprik en krijgen desondanks toch de griep.

Zijn de huidige maatregelen tegen Corona niet erger dan de kwaal ?
* Economie op zijn gat, bedrijven en horeca failliet, staatssteun kan niet eeuwig doorgaan.
* Hoge werkeloosheid
* Sterk oplopende staatsschuld (ja die zal uiteindelijk door de jongeren, die ook al een studieschuld hebben, afgelost moeten worden)

Wil je jezelf beschermen, prima, blijf lekker binnen, draag een mondkapje, zeg dag tegen familie, vrienden e.d. door op 1,5 mtr met je hand te wapperen, geen knuffel, geen zoen. Je kleinkinderen snappen er niks van dat ze niet meer bij opa en oma mogen komen.
Dan is er toch geen enkele lol meer in het leven behalve "kassie kijken" en intussen verschrikkelijk bang zijn.

Maar voor de overigen (gelukkig groeiend in aantal), gooi open die samenleving, krijg je Corona, jammer dan. Ga je er aan dood, het zij zo.
Geniet weer van festivals, theater, stadions, sport, LEEF !!!!, stop met die bangmakerij en beperk zeker de jeugd niet.
"Après nous, le déluge"

(ter verduidelijking van bovenstaande, ik behoor tot de zgn "risicogroep", 75+, diabetes, COPD, vernauwde bloedvaten e.a.maar geniet nog volop van het LEVEN en weiger me aan te passen aan het "nieuwe normaal")
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door BanaanZombie »

Ik weiger dit te accepteren als het nieuwe normaal, ik ben een optimist en heb er het volste vertrouwen in dat dit goed komt. Intussen weiger ik te gaan voor 'survival of the fittest'. Ook ik zou hier dodelijk ziek van kunnen worden *klopt af*. En ik wil ook niet de reden zijn dat anderen hier dodelijk ziek van kunnen worden.

Uiteindelijk komt het er op neer, gebruik je gezonde verstand. Heb je klachten? Blijf gewoon thuis.

Dat is alles wat ik kwijt wil, beter om hier verder geen uit de hand lopende discussie van te maken.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door Bee »

Je hebt gelijk, Tarac.

Het is hartverscheurend om te zien hoe mensen wegkwijnen in verzorgingshuizen. Ik vroeg me hetzelfde af: 'Wat is erger, het middel of de kwaal?!'
Ik geloof er ook niet in dat een vaccin echt gaat helpen. Het virus muteert sowieso eenvoudigweg weer in een andere vorm, dat gaat gestaag door.

Wat ik wel gunstig vind is dat er nu steeds meer kennis komt over hoe het virus bestreden moet worden, welke medicijnen goed aanslaan en eventueel bescherming bieden. Ook fijn dat nu EINDELIJK gekeken gaat worden naar de ventilatiesystemen in instellingen, scholen en andere gebouwen.

En ja, ik knuffel ook gewoon mijn zoon. We blijven wel alert en voorzichtig maar er zijn grenzen. Hopelijk komt het goed en veert de economie weer op en kunnen we binnenkort weer gezellig naar een concert enzo ... Fingers crossed!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door Sven »

Ik vind het niet erg als er de komende jaren (ik verwacht ook dat we nog wel een tijdje in de weer blijven met het virus) extra maatregelen zijn, maar dan moeten de maatregelen wel consistent zijn, en gefundeerd in daadwerkelijk onderzoek (en bij voorkeur niet door een politieke, bureaucratische instantie zoals het RIVM). Geef burgemeesters een vast pakket maatregelen die ze kunnen toepassen op vooraf bepaalde momenten. Zorg ervoor dat cijfers helder gecommuniceerd worden met de burgers. Ga het debat aan en laat duidelijk zien dat de maatregelen te rechtvaardigen vallen.

Ik werk zelf op een vrij grote middelbare school en er is vrij weinig ruimte om leerlingen op een normale manier te laten pauzeren. Naar buiten gaan is eigenlijk geen optie. In de lokalen laten pauzeren is misschien wel uitvoerbaar, maar dan nog gaan leerlingen het lokaal uit om naar de wc of hun locker te gaan of om iets te eten te halen. Ventilatie? Vergeet het maar, daar is geen rooie cent voor. De meeste vakgroepen hebben een budget van minder dan 1000 euro omdat de laatste jaren veel geïnvesteerd is in digitaal onderwijs (ook voor de coronacrisis). En hoe moeten docenten afstand gaan houden van leerlingen? De lokalen zijn al veel te klein en de ruimte benutten is essentiëel voor goed onderwijs geven.

Maar het grootste probleem is dat scholen opengegooid worden met de notie dat het geen enkel probleem gaat veroorzaken. Dat is prima, maar het feit dat alle zorgen gedoofd moeten worden terwijl er zat berichten zijn uit andere landen dat leerlingen wel degelijk het virus verspreiden, wekt geen enkel vertrouwen. De regering zou er goed aan doen om de komende maanden na te denken over hoe ze hun eigen maatregelen gaan handhaven, en dat begint met het wekken van vertrouwen omdat dat de afgelopen maanden sterk verminderd is.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Corona

Bericht door garapoes »

Ik probeer het voordeel ervan te zien. Mensen gaan nu wel bewuster om met hygiëne qua handen wassen en ik vind het fijn dat je niet meer een hand hoeft te geven of 3 zoenen haha. Ben wel heel benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Praten”