Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Hier kan je technische vragen stellen.
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

ik vind het sowieso heel moeilijk, ik heb bij mijn oude laptop een asus k75vjty004H ook een switchable graphics gehad en ik zeg je eerlijk ik heb die altijd een update gedaan via geforce experience, hij gaf dat ook zelf aan als het moest, nu was die laptop heel slecht (Heb hem 1,5 jaar gehad toen heeft de mediamarkt hem in beslag genomen omdat er van alles aan mankeerde) nu heb ik een lenovo g70-70 waar ik blij mee ben en hier weet ik dus niet of ik wel of niet moet updaten haha! gelukkig is deze laptop beter en geschikter voor sims heb ik het idee qua specificaties;]
Gebruikersavatar
Mariskaaa19
Gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:40
Contacteer:

Spel valt uit tijdens spelen

Bericht door Mariskaaa19 »

Hoi allemaal :)

Eerst had ik een probleem dat ik grote balken in beeld kreeg, en daardoor dus een aantal maanden de sims heb gelaten voor wat het is.
Ik heb nu al een tijdje windows 10 op mijn laptop, en ik kon weer de sims spelen!
Dit is nu al een hele tijd goed gegaan, maar sinds vandaag heb ik al 2 keer gehad dat ik nog maar net met de familie aan het spelen ben, ik dan de melding krijg dat de sims 3 niet meer reageert en hij zichzelf dan afsluit.

De eerste keer toen dat vanochtend gebeurde, had ik opeens ook geen geluid meer.
Toen ik hem net opstartte deed ie het weer net als anders, maar na een paar minuten weer dezelfde melding dat de sims niet meer reageert en sloot hij weer af.

Ik heb al naar topics gezocht over foutmeldingen etc. maar deze hebben (bijna) allemaal betrekking tot downloads of iets wat niet van toepassing is.
In mijn spel ik geen gebruik van downloads.

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit kan verhelpen!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel valt uit tijdens spelen

Bericht door tarac »

Hier hebben we een hele website voor aangemaakt
http://simsvastlopen.weebly.com/
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Spel heel traag

Bericht door Lautje28 »

Nu alles werkt heb ik al een aantal keer Sims 3 gespeeld.
Helaas merk ik dat het spel zo vreselijk traag is.
Het loopt niet soepel, wanneer ik de tijd versnel loopt ie vaak vast, is alles vrij schokkerig, en van de laadschermen kan ik gerust zeggen dat ik steeds 10-15 minuten zit te wachten tot het geladen is. Ik heb haast alle meubel-downloads (die ik niet gebruik) al verwijderd, maar dit gaf geen verschil.
Wat kan ik eraan doen om mijn spel sneller te laten lopen?
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lautje28 »

Ehh, ik zie nu dat ie hierin verplaatst is
Ik heb alles geprobeerd maar niks werkt, mijn spel én de laadschermen blijven ontzettend traag
En ik weiger te geloven dat het door Intel komt want voorheen ging het gewoon goed
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Stuur eens een dxdiag mee, dan kunnen we meer voor je betekenen :)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lautje28 »

Bij deze

(geen idee hoe het nou werkt, maar als het goed is staat ie erbij)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

Oh wauw.
Je hebt 0 MB geheugen op je videokaart over. Ik hoop dat je switchable graphics hebt...?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

In de meeste gevallen zullen we zeggen, sluit opstartprogramma's.
Updaten van de grafische kaart hoeft niet, gezien het feit dat het van 6 januari is, nog redelijk recent dus.

Gezien het feit dat je nog maar 0 MB overhebt, wat enorm weinig is, raad ik je aan om toch te proberen opstartprogramma's te sluiten, al weet ik niet of dat wat uitmaakt.
Verder heb je een Intel kaart, vaak wat slechter met de Sims.
Ik denk dat je een nieuwe laptop/PC moet kopen als je Sims wil spelen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lautje28 »

Heb ik dus al gedaan..
Ah jeeetje.. Dus dat betekent dat het gewoon helemaal niet meer mogelijk is?
Hoe komt het dan dat ik voorheen gewoon zonder problemen kon spelen?
Laatst gewijzigd door Lautje28 op 02 okt 2015, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Je zou kunnen proberen om een nieuwe sims 3 map te maken en met zo min mogelijk uitbreidingen/downloads te spelen.
Sowieso kun je van Intel niet veel verwachten, dus alles wat ie wel doet is meegenomen :knip:

Nieuwe sims 3 map maken: viewtopic.php?f=16&t=335
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Als je geen switchable graphics hebt, dan mag je nog van geluk spreken dat het spel ueberhaupt nog speelt.
Een grafische kaart met 0 eigen geheugen en 1632 mb aan gedeeld geheugen.
Je gebruikt intussen vel 3,5 GB aan virtueel geheugen, dus er starten veel onnodige programma's mee op wanneer je de computer aanzet.

Ik heb even gegoogled en je hebt idd geen switchable graphics.
Ongelooflijk dat ze op een dergelijk computer WEL 6 GB RAM geheugen zetten en een goede I-5 processor en dan 3 tientjes willen uitsparen voor een betere grafische kaart.
Voor zakelijk gebruik is het best wel een goede computer, maar voor spelletjes heb je er niks aan.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Je kan altijd proberen te updaten. Ik vind 6 januari niet zo recent meer gezien het oktober is inmiddels haha. Er zou best eens een update geweest kunnen zijn.

Ik snap dat ook niet, dat je eerst WEL kon spelen. Want gezien je grafische kaart zou dat niet moeten kunnen. Sinds wanneer heb je dit?


Wat Tarac zegt viel mij ook op idd, wel 6 RAM, redleijk snelle processor... en dan zo'n grafische kaart? Belachelijk. Mijn schoollaptop met 4 RAM en een snelheid van 1 ghz heeft zelfs een betere kaart, MET genoeg eigen geheugen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Lautje28
Gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2015, 09:50
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lautje28 »

Nou, leuk dit..

Ik heb geen idee sinds wanneer dit is..
Het is dat ik het een hele tijd niet meer gespeeld heb

Ik ben dus wel van plan om een nieuwe laptop te kopen maar dit gaat binnen een jaar ook niet lukken en ik was eigenlijk van plan die alleen nog voor school en internet te gebruiken, dusja
Zou het iets te maken kunnen hebben met Adobe programma's? (Photoshop, Illustrator etc)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Adobe vindt zichzelf altijd erg belangrijk en wil dan ook graag mee opstarten wanneer je de computer aanzet.
Doe eens een msconfig
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

Als je zelf aangeeft dat je het voorheen kon spelen kan er dus best wat geheugen losgemaakt worden op je laptop.
Als je alles gedaan hebt (opstartprogramma's gestopt, en voornamelijk Adobe zoals Tarac zegt), start je laptop opnieuw op en stuur even opnieuw een DxDiag (wel een nieuwe maken ;) ) en dan kijken we of het geholpen heeft.
0 MB is wel ongelofelijk weinig, zelfs een PC uit 2002 had niet zo weinig...
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Sven schreef: 0 MB is wel ongelofelijk weinig, zelfs een PC uit 2002 had niet zo weinig...
0 MB eigen geheugen en 1,5 GB gedeeld is prima voor een zakelijke PC.
Nu moet ALLES via het RAM en virtueel geheugen en de CPU gedaan worden, rendering, pixel shading, vertex shading e.d.
En dan kan je wel een Intel I-5 met 2,4 GHz CPU hebben, maar ook die bron is niet onuitputtelijk met als gevolg stotteren en sputteren.
Kennelijk gebruikt deze grafische "oplossing" veel virtueel geheugen en dat is per definitie al 10-tallen keren trager dan RAM.
Zeker wanneer ook de vertex shading door de CPU gerealiseerd moet worden (b.v. lopen van een Sim) kan dat schokkerig worden.
Steef91
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:44
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Steef91 »

Hallo iedereen,

Graag zou ik geholpen willen worden met de voorkomende problemen tijdens het spelen van The Sims 3 met verschillende uitbreidingen.
Ik speel op een:
Macbook Pro 13 inch medio 2012
Processor 2,5 GHZ Intel Core i5
Geheugen 4 GB 1600 MHz DDR3
Opstartschijf Macintosh HD
Videokaart Intel HD Graphics 4000 1536 MB

Allereerst krijg ik tijdens het opstarten van het spel een foutcode vanuit macbook zelf die ik als ik hem weer krijg zal kopiëren.
Ook krijg ik wel eens een Exception Raised - Wish to debug it foutcode.

Ik ben een groot Sims fan maar de foutcodes worden nu zo frustrerend dat ik het spel het liefst gewoon helemaal van mn mac gooi omdat het me gigantisch kwaad maakt dat ik het spel niet fatsoenlijk kan spelen.

Na ongeveer 1 minuut spelen met een familie loopt het spel compleet vast en moet ik mijn computer opnieuw opstarten...
Hopelijk zijn er hier mensen die wat technischer zijn dan ik en mij van dit probleem af kunnen helpen. Ook zou ik eerlijk gezegd niet weten of mijn computer überhaupt wel goed genoeg is om het spel te laten draaien dus daar ontvang ik ook graag meer informatie over.

Groetjes Stefan
Steef91
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:44
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Steef91 »

P.S Mochten jullie trouwens meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag... Wil nu wel eens gewoon kunnen doorspelen zonder errors, vastlopers en andere ellende.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door tarac »

Steef91 schreef:Hallo iedereen,

Graag zou ik geholpen willen worden met de voorkomende problemen tijdens het spelen van The Sims 3 met verschillende uitbreidingen.
Ik speel op een:
Macbook Pro 13 inch medio 2012
Processor 2,5 GHZ Intel Core i5
Geheugen 4 GB 1600 MHz DDR3
Opstartschijf Macintosh HD
Videokaart Intel HD Graphics 4000 1536 MB
Tot dusverre zijn er nog geen Intel grafische kaarten die geschikt zijn voor Sims-3 en 4
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Bij minimaal 128mb eigen geheugen moet het kunnen maar niet optimaal
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Steef91
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:44
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Steef91 »


Het is dus zo dat m'n Mac niet geschikt is om de Sims op te laten draaien? Daar komt het uiteindelijk op neer toch haha.
Tenzij je Mac is uitgerust met switchable graphics (2e, betere, grafische kaart zoals in vele Windows laptops het geval is)
Steef91
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:44
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Steef91 »

Steef91 schreef:

Het is dus zo dat m'n Mac niet geschikt is om de Sims op te laten draaien? Daar komt het uiteindelijk op neer toch haha.
Tenzij je Mac is uitgerust met switchable graphics (2e, betere, grafische kaart zoals in vele Windows laptops het geval is)
Weet je toevallig waar ik dat kan vinden? Anders ga ik zelf even op zoek...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Steef91 schreef:
Steef91 schreef:

Het is dus zo dat m'n Mac niet geschikt is om de Sims op te laten draaien? Daar komt het uiteindelijk op neer toch haha.
Tenzij je Mac is uitgerust met switchable graphics (2e, betere, grafische kaart zoals in vele Windows laptops het geval is)
Weet je toevallig waar ik dat kan vinden? Anders ga ik zelf even op zoek...
Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent met het quoten van teksten maar ik ben even de weg kwijt wie wát vraagt ...
het lijkt erop dat je een discussie voert met jezelf. Laat de naam staan bovenin de quote, anders wordt het erg onduidelijk!

Voor Mac is alles anders. Helaas zijn er niet zoveel Mac-gebruikers op dit forum, dus kunnen we daar niet veel zinnigs over schrijven. We hebben in de loop van de tijd wel wat dingen verzameld op het Mac-board, dus het beste kun je daar kijken: viewforum.php?f=42
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”