Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Hier kan je technische vragen stellen.
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

dit is de lijst ik twijfel over of ik de programma's die nu aanstaan uit kan zetten, ik weet dat mn classic menu het ouderwetse menu is maar de rest weet ik niet.
lijstje.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Sven »

Ik vind het niet een hele enge lijst. Sommige videokaarten hebben nou eenmaal weinig dedicated memory (in jouw geval maar 32 MB). Je zou evt. nog even naar updates kunnen zoeken (die van jou zijn van 4 maanden geleden), kijk anders hier even, en anders is er denk niet veel aan te doen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

ik heb switchable graphics, ik schrok even hahaa ik heb heel goed geïnformeerd bij de plaatselijke computerboer, ik heb een nvidia gefore 820M die moet toch goed zijn? Of moet ik mijn Intel ook updaten...?
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

dat heb ik, ik had 2x sims 3 er in staan 1tje heette c:\program files (x86)\electronicarts\desims3\game\bin en ga zo maar nog even door die heb ik op krachtige nvidia processor staan en eentje die heet gewoon sims 3 (Tsw3.exe) die staat ook op de nvidia krachtige processor, met me oude laptop had ik ook 2 in het lijstje staan...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Ik weet niet of je dit bij windows 8 ook kunt maar misschien is het vergelijkbaar.

MsConfig (systeemconfiguratie)
Tabblad Services
Selectievakje 'alle microsoft services verbergen' (dan kan er ook niets fout gaan)
En dan kijk je wat er nog aanstaat. Alleen je virusscanner zou dan aangevinkt moeten zijn. Je grafische kaart hoeft niet de hele tijd uit zichzelf te updaten.

Bij tabblad 'Opstarten' staat dan je virusscanner en eventueel Poweriso aan
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

DxDiag.txt
Heb het gedaan en opnieuw opgestart, hierbij weer een dxdiag
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Het scheelt wel iets, hoewel het nog steeds erg veel is.

Doe ook nog even dit (nadat je je betere grafische kaart hebt ingesteld om sims 3 te spelen)
Sluit je spel af en verwijder de vijf bestandjes uit je sims3 map in C:/Documenten/Electronic Arts/ De Sims3
Het gaat om deze vijf bestanden:

CASPartCache.package
compositorCache.package
DeviceConfig
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Start je spel weer op en ze worden opnieuw aangemaakt.

Of je maakt een nieuwe sims 3 map aan. Dan hoeft bovenstaande natuurlijk niet.

NB:
xFelic schreef:ik heb switchable graphics, ik schrok even hahaa ik heb heel goed geïnformeerd bij de plaatselijke computerboer, ik heb een nvidia gefore 820M die moet toch goed zijn? Of moet ik mijn Intel ook updaten...?
Bij switchable graphics mag je NOOIT zelf je drivers updaten!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

Bij de Nvidia zoek ik wel naar updates, intel laat ik altijd links liggen weet niet of ik het goed doe? ik heb de bestandjes al verwijderd, zou het zijn dat me laptop toch niet geschikt is voor sims 3? ik dacht zelf van wel door alle specificaties ik heb nu wel dat ik niet meer me nvidia configuratiescherm heb,, hoe kan dit?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

xFelic schreef:Bij de Nvidia zoek ik wel naar updates, intel laat ik altijd links liggen weet niet of ik het goed doe? ik heb de bestandjes al verwijderd, zou het zijn dat me laptop toch niet geschikt is voor sims 3? ik dacht zelf van wel door alle specificaties ik heb nu wel dat ik niet meer me nvidia configuratiescherm heb,, hoe kan dit?

Nee dat mag absoluut niet!
Lees nog even hier: http://simsvastlopen.weebly.com/grafisc ... daten.html

Zodra je in MsConfig het hokje weer aankruist heb je dat configuratiescherm weer terug. Maar zoals gezegd: alles wat je PC automatisch opstart kost geheugen!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

ja de nvidia die update ik inderdaad via het configuratiescherm het speciale programma van nvidia zelf geforce experience en dan staat er zoeken naar updates.. dat is goed toch? maar volgens mij is mijn configuratiescherm al op de krachtige nvidia kaart gezet, dat hoeft toch maar 1x, wat kan het dan nog zijn dat die zo doet aan opstartgrootte? heb nu via die andere manier de kaart van nvidia geupdate zat indd nog 1 update, moet intel ook?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

xFelic schreef:ja de nvidia die update ik inderdaad via het configuratiescherm het speciale programma van nvidia zelf geforce experience en dan staat er zoeken naar updates.. dat is goed toch? maar volgens mij is mijn configuratiescherm al op de krachtige nvidia kaart gezet, dat hoeft toch maar 1x, wat kan het dan nog zijn dat die zo doet aan opstartgrootte? heb nu via die andere manier de kaart van nvidia geupdate zat indd nog 1 update, moet intel ook?
Ik zeg toch net dat dat absoluut niet mag?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

ja dat klopt maar via de automatic check van je update via de website zoals jullie het hebben omschreven of moet ik helemaal niks doen, denk dat ik toch erg blond wordt want nu begrijp ik het niet meer haha gaat dat updaten dan vanzelf of hoef dat helemaal niet? zijn er nog verdere tips?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Ik zei het niet alleen (al een paar keer), ik gaf je ook de link waar het werd uitgelegd ...
Alleen als je een enkele kaart hebt kun je die updaten, automatisch (door je systeem te laten zoeken), of handmatig als je het zelf wilt doen.

Bij mijn weten is het enige wat je kunt doen bij Switchable Graphics ervoor zorgen dat je betere kaart wordt gekozen om je spel te spelen. Je mag deze dus ABSOLUUT NIET updaten anders wordt je betere kaart niet meer herkend. (Zie nogmaals de link die ik gaf).

Waarschijnlijk is dit laatste nu het probleem.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

sorry dan begreep ik het echt enorm verkeerd, nu moet ik denk alles opnieuw installeren? hij geeft voor de rest geen melding aan van herkent kaart niet, helemaal in het begin deed die dat wel totdat ik hem naar de krachtige processor heb gezet.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Laten we hopen dat het met een sisser afloopt!
Heb je al een nieuwe sims 3 map aangemaakt? Zie hier: http://www.simforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=335
Probeer dan nog eens of je spel soepeler loopt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

Hoop het ook, stom van me snapte het ook echt even niet meer ga morgen maar is voor me nieuwe sims map proberen zijn de opstartprogramma nu wel goed?
lijstje.png
me laptop is voor de rest toch wel goed geschikt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lurania »

Bee schreef:Ik zei het niet alleen (al een paar keer), ik gaf je ook de link waar het werd uitgelegd ...
Alleen als je een enkele kaart hebt kun je die updaten, automatisch (door je systeem te laten zoeken), of handmatig als je het zelf wilt doen.

Bij mijn weten is het enige wat je kunt doen bij Switchable Graphics ervoor zorgen dat je betere kaart wordt gekozen om je spel te spelen. Je mag deze dus ABSOLUUT NIET updaten anders wordt je betere kaart niet meer herkend. (Zie nogmaals de link die ik gaf).

Waarschijnlijk is dit laatste nu het probleem.
Eh.. ik update mijn Nvidia kaart ook via Geforce, want hij komt omhoog als er een update is die hij wilt installeren.. er is niets mis mee, er gaat niets kapot ofzo.. hij gaat juist raar doen als je niet update :P

(Dat is dus via het originele programma, ik zeg niet dat het op een andere manier ook goed gaat! ;))
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

Lurania schreef:
Bee schreef:Ik zei het niet alleen (al een paar keer), ik gaf je ook de link waar het werd uitgelegd ...
Alleen als je een enkele kaart hebt kun je die updaten, automatisch (door je systeem te laten zoeken), of handmatig als je het zelf wilt doen.

Bij mijn weten is het enige wat je kunt doen bij Switchable Graphics ervoor zorgen dat je betere kaart wordt gekozen om je spel te spelen. Je mag deze dus ABSOLUUT NIET updaten anders wordt je betere kaart niet meer herkend. (Zie nogmaals de link die ik gaf).

Waarschijnlijk is dit laatste nu het probleem.
Eh.. ik update mijn Nvidia kaart ook via Geforce, want hij komt omhoog als er een update is die hij wilt installeren.. er is niets mis mee, er gaat niets kapot ofzo.. hij gaat juist raar doen als je niet update :P

(Dat is dus via het originele programma, ik zeg niet dat het op een andere manier ook goed gaat! ;))
maar heb jij ook switchable graphics??
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Precies, we hebben het hier over Switchable Graphics.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Lurania »

Ja! Ik heb een Nvidia GTX860M in mijn laptop zitten én een Intel kaart :)

Maar Intel komt niet met updates dus die laat ik met rust; Nvidia komt wel met updates via Geforce Experience, dus die update ik wel
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Tzou ook wel raar zijn als je je tweede grafische kaart niet kan updaten? Dan heeft het ook niet veel nut?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
xFelic
Gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2015, 17:02
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door xFelic »

Dat dacht ik dus ook altijd sinds ik sims 3 op mijn oude pc had ( die kan het niet aan met een intel kaart) hoorde ik over updaten, sindsdien update ik altijd... dus ik dacht nvidia ook moest... nu snap ik er geen houtjetouwtje meer van hihi
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door Bee »

Ik ben altijd uitgegaan van deze informatie: http://simsvastlopen.weebly.com/grafisc ... daten.html
Als dat (inmiddels) niet goed meer is, dan wil ik dat ook graag weten.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Spel blijft steeds hangen? Om de minuut zit het spel vast? Hapert? Loopt niet soepel? Bevriest?

Bericht door BanaanZombie »

Maar er staat dat ze niet handmatig geupdate mogen worden, maar dan kan het wel automatisch toch?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”