Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

[quote="ElvisFannetjeh]
Dat zal inderdaad voor de intel kaart zijn.
Maar de laptop heeft ook nog een NVIDIA Geforce GT 635M. De Sims 4 kan daarmee gespeeld worden met de grafische settings op "laag gemiddeld".[/quote]

Ah, switchable graphics.
De GT635 (zonder M) kan het makkelijk op de hoogste instellingen af (= PC)
De aangepaste, modified, vandaar de letter M, daar weet je het nooit van want elke laptop-fabrikant past het naar eigen inzicht aan (lees: verzwakt de mogelijkheden om maar batterij-stroom te kunnen sparen)
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Wat een gedoe haha. Maar ik snap het nu al wel iets beter. Laatste vraag, zodat ik het zeker weet. Kan deze laptop Sims 4 op ultra settings spelen? En dat het dan ook soepel gaat haha. :paranoia:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Femke schreef:Wat een gedoe haha. Maar ik snap het nu al wel iets beter. Laatste vraag, zodat ik het zeker weet. Kan deze laptop Sims 4 op ultra settings spelen? En dat het dan ook soepel gaat haha. :paranoia:
Ja, zou probleemloos moeten kunnen.
Buiten de AMD kaart zit er ook nog een Intel in voor het huis-tuin en keukwerk.
The R7 series also supports automatic graphics switching between the integrated GPU and discrete GPU. Called Enduro, the technology supersedes AMD's Dynamic Switchable Graphics
Waarschijnlijk moet je dan de AMD kaart instellen voor de Sims
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... i-Amd.html
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Fijn om te horen! Dan is deze keuze nu echt gemaakt haha.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Nog even een vraagje. Wat is nou eigenlijk beter voor gamen? AMD of Intel? Ik heb net aan iemand gevraagd of ik beter voor AMD kan gaan of voor Intel (iemand uit de Sims community die in een legit elektronica winkeltje werkt) en die geeft aan dan ik beter voor Intel kan gaan om AMD sneller achterhaald wordt. Mij valt ook op dat in alle duurdere game laptops/PC's een Intel zit. Vandaar mijn interesse.

En als ik selecteer ''Intel i7'' dan kom ik ook alleen maar uit bij laptops van tegen de 900 euro. Of ze hebben maar 8 GB RAM.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Femke schreef:Nog even een vraagje. Wat is nou eigenlijk beter voor gamen? AMD of Intel? Ik heb net aan iemand gevraagd of ik beter voor AMD kan gaan of voor Intel (iemand uit de Sims community die in een legit elektronica winkeltje werkt) en die geeft aan dan ik beter voor Intel kan gaan om AMD sneller achterhaald wordt. Mij valt ook op dat in alle duurdere game laptops/PC's een Intel zit. Vandaar mijn interesse.

En als ik selecteer ''Intel i7'' dan kom ik ook alleen maar uit bij laptops van tegen de 900 euro. Of ze hebben maar 8 GB RAM.
Als het om processors gaat, ja dan is Intel net ietsje beter, maar maakt niet veel verschil
Als het om grafische kaarten gaat, dan kan ik alleen maar zeggen NOOIT Intel

8 GB geheugen is méér dan genoeg hoor, hoger heeft in de meeste gevallen geen enkele zin.
Ik speel alles van de sims nog gewoon met 4 GB en dan ook nog met een Intel i3 processortje

Ach, weet je, het klinkt allemaal leuk als verkoop-praatje, dual-core, quad-core, I3, I5, I7, we hebben tegenwoordig al processors met 8 cores
Hoe vaak doe jij meer dan 2 dingen tegelijkertijd ? - multitasking ?
Dus is dual-core al meer dan voldoende, mits minimaal 2,4 GHz, verkijk je niet op turbo-snelheden van 3600 of zelfs meer want dat houdt je grafische kaart niet lang vol, raakt oververhit en spel crasht.
I3,5,7 zijn mooie benamingen maar er zijn I3's die beter presteren dan I7's. omdat er bij elke I-klasse diverse uitvoeringen zijn.
Baseer je alléén op de snelheid (minimaal 2,4 GHz) en nooit op de turbo.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Oké, haha ik zat juist te kijken naar laptops met heel veel GB RAM. Wat een ellende dit, ik dacht mijn keuze gemaakt te hebben maar dan kijk ik toch nog even verder. :ironie: Maar ja, van de andere kant, als het toch niet veel verschil maakt...

En maakt dual core en quad core veel verschil?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Femke schreef:En maakt dual core en quad core veel verschil?
Zie mijn gewijzigde bericht.
Jij was aan het tikken en ik aan het wijzigen
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Bedankt voor de snelle antwoorden. Nu zit ik wel heel leuk hier naar te kijken maar die is dan toch weer aan de prijzige kant. Voor mij dan. Kan ik voor die 140 euro meer dan beter voor dit gaan of toch voor die van 625? Of kan ik net zo goed naar een i5 kijken? :ironie:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Femke schreef:Bedankt voor de snelle antwoorden. Nu zit ik wel heel leuk hier naar te kijken maar die is dan toch weer aan de prijzige kant. Voor mij dan. Kan ik voor die 140 euro meer dan beter voor dit gaan of toch voor die van 625? Of kan ik net zo goed naar een i5 kijken? :ironie:
Die 140 euro meer zou weggegooid geld zijn.
Het prijsverschil rechtvaardigt op geen enkele manier de prestaties
OK, de duurdere heeft een iets betere grafische kaart, maar heeft weer een tragere processor
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Oké. Maar eh als die 12 GB eigenlijk overbodig is dan kijk ik nog even of ik iets goedkopers kan vinden. Haha. Zal ik uiteraard ook hier even posten voor goedkeuring. :clown:
Ester
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2014, 14:19
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Ester »

Heee,
Dit is mijn Dxdiag. Ik zou graag levensweg willen kopen, kan mn laptop dat aan?? Ik ga als ik die uitbreiding heb wss exotisch eiland verwijderen. Dus dat bespaart ook weer geheugen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Ester schreef:Heee,
Dit is mijn Dxdiag. Ik zou graag levensweg willen kopen, kan mn laptop dat aan?? Ik ga als ik die uitbreiding heb wss exotisch eiland verwijderen. Dus dat bespaart ook weer geheugen
Wanneer je nu goed Sims-3 kunt spelen, dan kan Levensweg er nog wel bij hoor.
Je hebt ruimte genoeg op je schijf, dus je hoeft exotisch eiland niet te verwijderen.
(verwijderen heeft NIETS met geheugen maar WEL met schijfruimte te maken)

Wat me wel opvalt is dat je veel virtueel geheugen verbruikt.
Kennelijk "liften" er gelijk een aantal programma's mee wanneer je de computer opstart.
Reduceer dat zo veel mogelijk want dat maakt je spel traag.
Hoe je dat doet, zie onze website
Ester
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2014, 14:19
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Ester »

tarac schreef:
Ester schreef:Heee,
Dit is mijn Dxdiag. Ik zou graag levensweg willen kopen, kan mn laptop dat aan?? Ik ga als ik die uitbreiding heb wss exotisch eiland verwijderen. Dus dat bespaart ook weer geheugen
Wanneer je nu goed Sims-3 kunt spelen, dan kan Levensweg er nog wel bij hoor.
Je hebt ruimte genoeg op je schijf, dus je hoeft exotisch eiland niet te verwijderen.
(verwijderen heeft NIETS met geheugen maar WEL met schijfruimte te maken)

Wat me wel opvalt is dat je veel virtueel geheugen verbruikt.
Kennelijk "liften" er gelijk een aantal programma's mee wanneer je de computer opstart.
Reduceer dat zo veel mogelijk want dat maakt je spel traag.
Hoe je dat doet, zie onze website
Bedankt, Tarac voor het antwoord. Ik heb gedaan wat op die site staat en hij is nu wel sneller. Maar toen ik exotisch eiland gekocht had en met die wereld van die uitbreiding speelde, kreeg ik zo'n melding: sims 3 werkt niet meer. Toen in SV, toen deed ie het weer gewoon goed, een lange tijd. Maar ik heb nu sinds kort weer die melding. Dus ik dacht: misschien komt het door exotisch eiland, ofzo. Maar hopelijk komt er snel een update dat, dat over is :). Nogmaals bedankt voor het reageren :) :)
SarahVolley
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2014, 16:35
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door SarahVolley »

Hey iedereen!
Ik probeer de sims 3 te installeren maar dit lukt niet!
Ik heb mijn DxDiag in bijlage gestoken voor moest dit aan mijn laptop liggen.
Zouden jullie is willen controleren of het wel mogelijk is om de sims 3 op mijn laptop te spelen?
Ik heb ook screenshots genomen van welke foutmeldingen er op komen tijdens het installeren.
Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
GamesmetNick
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 nov 2014, 15:14
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door GamesmetNick »

SarahVolley schreef:Hey iedereen!
Ik probeer de sims 3 te installeren maar dit lukt niet!
Ik heb mijn DxDiag in bijlage gestoken voor moest dit aan mijn laptop liggen.
Zouden jullie is willen controleren of het wel mogelijk is om de sims 3 op mijn laptop te spelen?
Ik heb ook screenshots genomen van welke foutmeldingen er op komen tijdens het installeren.
Alvast bedankt!
Check deze site voor de foutmelding en de oplossing! http://tarac.weebly.com/crc---cyclische ... trole.html

Voor de rest is je PC geschikt, behalve de videokaart. Die heeft maar 64MB eigen geheugen.
Mijn pc:
Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor: Intel Core i5 6600
Processorkoeling: be quiet! Pure Rock Slim
RAM: 16GB DDR4
Videokaart: MSI GTX 1060 GAMING X 6G Edition
Opslag: 750GB SSD
Voeding: Corsair RM550x
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Nee, je computer is NIET echt geschikt voor sims3 en 4, tenzij je over switchable graphics beschikt.
Je Intel grafische kaart met slechts 64 MB eigen geheugen is de boosdoener.

Kijk op je switchable graphics hebt
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html

Daar hebben de foutmeldingen echter niets mee te maken.
Waarschijnlijk is je download niet volledig
SarahVolley
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2014, 16:35
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door SarahVolley »

tarac schreef:Nee, je computer is NIET echt geschikt voor sims3 en 4, tenzij je over switchable graphics beschikt.
Je Intel grafische kaart met slechts 64 MB eigen geheugen is de boosdoener.

Kijk op je switchable graphics hebt
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html

Daar hebben de foutmeldingen echter niets mee te maken.
Waarschijnlijk is je download niet volledig
Ik beschik inderdaad niet over die switchable graphics.
Is het dan onmogelijk om de sims 3 te spelen ?
Bedankt.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

SarahVolley schreef:
Ik beschik inderdaad niet over die switchable graphics.
Is het dan onmogelijk om de sims 3 te spelen ?
Bedankt.
Misschien alleen op lage instellingen.
Perfect zal het nooit worden.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door ElvisFannetjeh »

Mijn oude laptop heeft ook Intel grafische kaart.
Ik weet niet hoeveel eigen geheugen die kaart heeft, maar De Sims 3 (zonder enige uitbreiding ofzo) werkte wel, maar gaf regelmatig de melding "De Sims 3 werkt niet meer".
Aangenaam spelen was het zeker niet.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Nou daar ben ik weer hoor. :clown: Morgen mag ik de laptop gaan bestellen maar ik heb nog steeds geen idee welke ik wil hèhè. :ironie: Ik zag deze is dat ook een beetje een goede? Want het lijkt me wel een leuke laptop alleen heb ik het idee dat de kloksnelheid laag is. Die is 1700 MHz.

Hij is er ook nog met i7 maar die is 100 euro duurder maar die heeft een kloksnelheid van 2000 MHz. Ik word hier nog steeds even moe van als een maand geleden. Haha. Ik had nog aan wat mensen gevragen of ik nou beter Intel of AMD kon kiezen en de meeste zeiden Intel omdat AMD sneller verouderd.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Veel games van 2013/2014 (Tomb Raider of Bioshock Infinite, etc.) zijn vloeiend speelbaar in WXGA-resolutie en gemiddelde of hoge detailinstellingen. Erg veeleisende games als Crysis 3 of Battlefield 4 zullen echter lagere resoluties en/of details noodzakelijk maken.
De 840M is wel een klasse 2 grafische kaart en zou dus Sims-4 op hoge instellingen moeten kunnen spelen

De processor i-5 is 1,7 Ghz (weliswaar multi-core) maar zal toch vaak op Turbo moeten werken. Dit met alle kans op oververhitting en daardoor vastlopen van je spel.
De I-7 met 2.0 Ghz is wat dat betreft natuurlijk een betere keus.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Femke »

Ik ga denk ik maar gewoon voor deze ga, ik heb het idee dat deze namelijk ook wel ''future proof'' is en dat ik daar ook wel Sims 4 inc. alle uitbreidingen en accessoires op kan spelen als we wat verder in de tijd zijn.

Als ik namelijk een laptop wil van een klasse hoger kom ik al gauw rond de 1300 euro of zo uit en eigenlijk was 600 al het budget. :clown:
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door ElvisFannetjeh »

Mijn laptop heeft switchable graphics met deze zwaardere grafische kaart: NVIDIA GeForce GT 635M (2 GB GDDR3 gereserveerd)
Wil dit dan zeggen 2GB shared of dedicated? Anders is dit tamelijk misleidend als je een nieuwe laptop zoekt.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

ElvisFannetjeh schreef:Mijn laptop heeft switchable graphics met deze zwaardere grafische kaart: NVIDIA GeForce GT 635M (2 GB GDDR3 gereserveerd)
Wil dit dan zeggen 2GB shared of dedicated? Anders is dit tamelijk misleidend als je een nieuwe laptop zoekt.
De GT635M heeft 2 GB dedicated geheugen
Dat kun je ook zien aan de term "2 GB GDDR3", dus uitgerust met 2 GB aan grafisch DDR3 geheugen (GDDR3)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”