Reclame

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emma33
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2015, 21:25
Contacteer:

Reclame

Bericht door Emma33 »

Goedemorgen,
Een paar maanden geleden is de computer van mijn oma (86) stuk gegaan. Mijn neef zou hem repareren en heeft er een illegale versie van windows 7 opgezet (ik weet ook niet waarom, ze had windows vista). Sinds de computer terug is kan mijn oma er vrijwel niks meer mee.
Ze is niet veeleisend, ze wil enkel op facebook en jigzone.com.
Nu verschijnen er telkens advertenties als je ergens op doorklikt. Ik heb geprobeerd een adblock te installeren maar chrome geeft telkens de foutmelding 7. Ergens heb ik gelezen dat je dan chrome moet updaten maar dit lukt ook niet (hoewel ik wel als beheerder heb toegestaan dat dit mag).
Er zit geen virusscanner meer op de computer. Zou het installeren van McAfee de oplossing bieden of denken jullie dat er nog meer moet gebeuren?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet, Emma
“There is no comfort anywhere for anyone who dreads to go home.” - Laura Ingalls Wilder in Little Town on the Prairie
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Reclame

Bericht door tiktokchick »

Dus je oma gebruikt google chrome?
Daar zijn wel vaak problemen mee en het laat ook veel rommel-bestandjes achter die je computer ernstig kunnen vertragen, ik gebruik het zelf alleen als het ECHT nodig is.
Ik zou je aanbevelen om google chrome eraf te halen en mozilla firefox te installeren, firefox is makkelijk te gebruiken, laat weinig rommel-bestandjes achter en heeft ook vele keuzes voor adblockers. (probeer adblocker-plus of ghostery)

Als je van de rommel-bestandjes af wil dan raad ik je CCleaner aan, het haalt rommel van je computer af en heeft nog wat handige functies.

En kwa virusscanner, ik denk niet dat dat nodig is als je oma weinig of niet download, maar het is wel verstandig om af en toe de computer te scannen met microsoft security essentials. (staat als het goed is al op de computer)
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Reclame

Bericht door BanaanZombie »

Mijn ervaring is juist dat firefox heel veel troep achter laat!
Elke keer weer als ik spyhunter erover gooide vond hij steeds bedreigingen bij firefox
Bij chrome 0

Misschien moet je chrome even verwijderen met Revo en opnieuw installeren. Dan heb je ook gelijk de nieuwste versie

En geen virusscanner is nooit oke. Ook als je niet download kan er altijd iets gebeuren als je internet gebruikt
AVG is gratis en werkt prima. Let wel even op dat je de gratis versie installeert en niet de proefversie
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Reclame

Bericht door garapoes »

ALTIJD virusscanner installeren. Ik heb Avast. Ik ben ook op Firefox overgestapt omdat Google Chrome niet goed meer werkte. Er zit niet zo heel veel verschil tussen browers dus ik zou gewoon een andere installeren als Chrome niet werkt. Je went er vanzelf aan.
Gebruikersavatar
Emma33
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2015, 21:25
Contacteer:

Re: Reclame

Bericht door Emma33 »

Bedankt voor jullie reacties.

Kun je CCcleaner gewoon volledig laten lopen zonder dat hij te veel verwijderd? Zegmaar dat hij dingen verwijderd die zorgen dat de computer het niet meer doet.

Een nieuwe browser proberen wil ik het liefst een laatste optie laten zijn want zoals ik al zei, mijn oma is oud en kan eigenlijk gezien worden als 'beginner' qua computeren. Ik denk niet dat ze snel aan zoiets zou wennen.
“There is no comfort anywhere for anyone who dreads to go home.” - Laura Ingalls Wilder in Little Town on the Prairie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Reclame

Bericht door BanaanZombie »

Jahoor kun je gewoon laten lopen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”