Buurt kwijt

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Buurt kwijt

Bericht door garapoes »

Hoi hoi,

Gisteren heb ik nog met mijn buurt gespeeld maar als ik het spel nu opstart (via ZLorigin), staan er 0 buurten. Hij zit in het eagames mapje bij documenten, maar hij heet B994. Die naam heb ik hem niet zelf gegeven, het is een gedownloade Droomzicht. Volgens mij heette het gisteren nog N005 ofzo. Is dat het probleem of mis ik iets? Ik heb trouwens niets geïnstalleerd, speel de UC.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Buurt kwijt

Bericht door tarac »

garapoes schreef: 01 mar 2019, 14:20 Hoi hoi,

Gisteren heb ik nog met mijn buurt gespeeld maar als ik het spel nu opstart (via ZLorigin), staan er 0 buurten. Hij zit in het eagames mapje bij documenten, maar hij heet B994. Die naam heb ik hem niet zelf gegeven, het is een gedownloade Droomzicht. Volgens mij heette het gisteren nog N005 ofzo. Is dat het probleem of mis ik iets? Ik heb trouwens niets geïnstalleerd, speel de UC.
De Ultimate collection kent standaard 6 buurten in het mapje Neighbourhoods
E001
F001
G001
N001
N002
N003

Buurten die je naderhand nog extra downloadt krijgen N004, N005 etc.

Maar waarom speel je het via ZLOrigin ?
Dat wil nog wel eens raar omspringen met gedownloade items en niet-originele dingen verwijderen.

Download Sims2EP9.exe
Geef je huidige Sim2EP9.exe in de map The Sims 2 Ultimate Collection -> Fun with Pets -. SP9 ->Sims2EP9.exe de naam Sims2EP9_ZLOrigin.exe en kopieer dan de gedownloade Sims2EP9.exe naar die map.
Nu kun je het direct spelen zonder ZLOrigin/Zclient.
sims2EP09.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Buurt kwijt

Bericht door garapoes »

Ja ik heb die buurten allemaal weggehaald en er staat nu 1 buurt in, alleen zie ik die niet terug in mijn spel :(
En het is dus een gedownloade buurt.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Buurt kwijt

Bericht door tarac »

garapoes schreef: 01 mar 2019, 16:14 Ja ik heb die buurten allemaal weggehaald en er staat nu 1 buurt in, alleen zie ik die niet terug in mijn spel :(
En het is dus een gedownloade buurt.

zie mijn gewijzigde bericht.

Ik hoop dat je de verwijderde buurten wel ergens bewaard hebt.

Maak een kopie van je map in Mijn Documenten
Download de bestaande, originele, nog niet gespeelde buurten Neighbourhoods
Pak uit met Winrar
Plaats in je huidige map in Documenten. (dus niet de kopie)
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Buurt kwijt

Bericht door garapoes »

Ik begin wel opnieuw met mijn buurt, het lukt me niet om hem terug te halen. Ik baal echt als een stekker maar ja. Ik kan hem nu iig spelen zonder ZLOrigin, bedankt daarvoor!
Mag je de standaard buurten echt niet weghalen? Ook niet in het spel zelf?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Buurt kwijt

Bericht door tarac »

garapoes schreef: 01 mar 2019, 16:45 Ik begin wel opnieuw met mijn buurt, het lukt me niet om hem terug te halen. Ik baal echt als een stekker maar ja. Ik kan hem nu iig spelen zonder ZLOrigin, bedankt daarvoor!
Mag je de standaard buurten echt niet weghalen? Ook niet in het spel zelf?
Vergelijk ZLOrigin met de echte Origin:
Ik heb veel uitbreidingen eerlijk gekocht via Origin en aangevuld met gekraakte versies.
Wanneer ik nu mijn Sims4 speel via Origin heb ik geen toegang meer tot de gekraakte uitbreidingen.

Ik heb het even voor je getest met de gekraakte Sims 2 Ultimate Collectie door de buurten EP001,, F001 en G001 uit het mapje Neighbourhoods te verwijderen (uiteraard wel even een kopie hiervan op bureuablad gezet).
Het spel start keurig op met alléén de buurten Droomzicht, Vreemdvoort en Veronadorp.
Daarna de buurten weer teruggezet en nu zijn Belladonabaan, Wenswijk en Rivierbloesem weer beschikbaar.
Je kunt dus standaardbuurten verwijderen uit de gekraakte versie dat opstart zonder ZLOrigin.

Verwijder ik ze weer en start via ZLOrigin dan gaat ZLOrigin mijn spel repareren en voegt de buurten zelf weer toe.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Technisch”