Foutmelding bij laden 1 huishouden

Hier kan alle vragen stellen met betrekking tot Sims 1.
Plaats reactie
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door Lindavanorsouw »

Hallo, ik weet niet waar ik dit bericht mag plaatsen maar het gaat om het volgende:
Ik speel sinds lange tijd weer de sims 1 met alle uitbreidingen. Hij deed het erg goed en lekker snel, totdat hij problemen kreeg met opslaan en het reizen naar bijvoorbeeld studio stad. Hij geeft een melding weer met Virtual function call.

Iemand een idee wat dit is en HOE te verhelpen?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 24 jan 2019, 12:31 Hallo, ik weet niet waar ik dit bericht mag plaatsen maar het gaat om het volgende:
Ik speel sinds lange tijd weer de sims 1 met alle uitbreidingen. Hij deed het erg goed en lekker snel, totdat hij problemen kreeg met opslaan en het reizen naar bijvoorbeeld studio stad. Hij geeft een melding weer met Virtual function call.

Iemand een idee wat dit is en HOE te verhelpen?
Heb je dit ook met een andere familie ?
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door Lindavanorsouw »

Niet meer geprobeerd. Heb Sims 2 wel weer geprobeerd maar ook hier ondervind ik problemen. Hij flikkert steeds het beeldscherm. In de bijlage een video. Heel apart. Vroeger nooit dit probleem. Ook Verdwijnen spullen ineens in de bouwmodus en komt weer terug. Idee hoe ik dit kan verhelpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 24 jan 2019, 18:45 Niet meer geprobeerd. Heb Sims 2 wel weer geprobeerd maar ook hier ondervind ik problemen. Hij flikkert steeds het beeldscherm. In de bijlage een video. Heel apart. Vroeger nooit dit probleem. Ook Verdwijnen spullen ineens in de bouwmodus en komt weer terug. Idee hoe ik dit kan verhelpen?
Waarschijnlijk is je grafische kaart te modern voor het oude Sims 2 spel.
Je kunt je nieuwe grafische kaart inbedden in de Sims 2.

1. Download de graphicsrulesmaker
2. Dubbelklik op het gedownloade bestand om het te installeren
3. Stel het in op Sims 2. Het gaat nu op zoek naar je geinstalleerde versie van de Sims 2. Mocht het niet gevonden worden, klik dan op Browse en zoek het zelf op.
4. Stel de default resolution in (afhankelijk van de capaciteit van je grafische kaart), b.v. 1920x1080
5. Stel ook de Maximum resolution in op dezelfde waarde.
6. Ga naar het tabblad Device info
7. Bij In Database kies Add
8. Save Files
Sims 2 Graphics.png
Opmerking bij Disable shadows:
Dit zal alle schaduwen van Sims en Huisdieren verwijderen
Vink dit alleen aan wanneer je zwarte blokken ziet bij hun voeten.

Start nu je spel, ga b.v. naar Droomzicht.
Klik op de 3 puntjes en dan het monitortje
Stel de juiste resolutie in.

Zie ook evt. DEZE PAGINA
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door Lindavanorsouw »

Helaas niet geholpen. Nog steeds flikkert het beeld. Andere tips? Oja, ik ga trouwens een ssd kaart aanschaffen zodat hij echt sneller gaat spelen. Alle systeem eigenschappen zijn namelijk wel goed. Denk jij ook dat de laptop beter zal werken met minder lags in Sims 3 en 4?



tarac schreef: 25 jan 2019, 12:14
Lindavanorsouw schreef: 24 jan 2019, 18:45 Niet meer geprobeerd. Heb Sims 2 wel weer geprobeerd maar ook hier ondervind ik problemen. Hij flikkert steeds het beeldscherm. In de bijlage een video. Heel apart. Vroeger nooit dit probleem. Ook Verdwijnen spullen ineens in de bouwmodus en komt weer terug. Idee hoe ik dit kan verhelpen?
Waarschijnlijk is je grafische kaart te modern voor het oude Sims 2 spel.
Je kunt je nieuwe grafische kaart inbedden in de Sims 2.

1. Download de graphicsrulesmaker
2. Dubbelklik op het gedownloade bestand om het te installeren
3. Stel het in op Sims 2. Het gaat nu op zoek naar je geinstalleerde versie van de Sims 2. Mocht het niet gevonden worden, klik dan op Browse en zoek het zelf op.
4. Stel de default resolution in (afhankelijk van de capaciteit van je grafische kaart), b.v. 1920x1080
5. Stel ook de Maximum resolution in op dezelfde waarde.
6. Ga naar het tabblad Device info
7. Bij In Database kies Add
8. Save Files

Sims 2 Graphics.png

Opmerking bij Disable shadows:
Dit zal alle schaduwen van Sims en Huisdieren verwijderen
Vink dit alleen aan wanneer je zwarte blokken ziet bij hun voeten.

Start nu je spel, ga b.v. naar Droomzicht.
Klik op de 3 puntjes en dan het monitortje
Stel de juiste resolutie in.

Zie ook evt. DEZE PAGINA
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 25 jan 2019, 16:56 Helaas niet geholpen. Nog steeds flikkert het beeld. Andere tips? Oja, ik ga trouwens een ssd kaart aanschaffen zodat hij echt sneller gaat spelen. Alle systeem eigenschappen zijn namelijk wel goed. Denk jij ook dat de laptop beter zal werken met minder lags in Sims 3 en 4?
Wanneer er al problemen zijn met Sims 2, dan zal het zeker in Sims 3 niet beter gaan.
Sims 4 is wat dat betreft wel wat "toegeeflijker" tot aan Honden en Katten.

Stuur eens een dxdiag.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 25 jan 2019, 17:06
Lindavanorsouw schreef: 25 jan 2019, 16:56 Helaas niet geholpen. Nog steeds flikkert het beeld. Andere tips? Oja, ik ga trouwens een ssd kaart aanschaffen zodat hij echt sneller gaat spelen. Alle systeem eigenschappen zijn namelijk wel goed. Denk jij ook dat de laptop beter zal werken met minder lags in Sims 3 en 4?
Wanneer er al problemen zijn met Sims 2, dan zal het zeker in Sims 3 niet beter gaan.
Sims 4 is wat dat betreft wel wat "toegeeflijker" tot aan Honden en Katten.

Stuur eens een dxdiag.

In de bijlage staat ie. Had vandaag bijna een laptop voor 900 euro gekocht. Maar dat lijkt me een beetje te gek om alle sims op een leuke manier te kunnen spelen.. Ben in 3 verschillende winkels geweest. De een zegt kopen, de ander zegt een SSD en iemand anders roept ook weer wat anders. Dus ik weet het niet meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 25 jan 2019, 17:33 In de bijlage staat ie. Had vandaag bijna een laptop voor 900 euro gekocht. Maar dat lijkt me een beetje te gek om alle sims op een leuke manier te kunnen spelen.. Ben in 3 verschillende winkels geweest. De een zegt kopen, de ander zegt een SSD en iemand anders roept ook weer wat anders. Dus ik weet het niet meer.
Je hebt een Intel HD Graphics 4000 grafische kaart.
Intel kaarten zijn "berucht" vanwege onvoldoende geschikt voor het spelen van zwaardere spellen.
Maar, misschien heeft jouw laptop Switchable graphics, dwz er is naast de Intel ook een zwaardere AMD of Nvidia kaart beschikbaar.
Je kunt dat als volgt controleren:
1. Klik met rechts op het Windowslogo links onder op de taakbalk
2. Klik op Apparaatbeheer
3. In Apparaatbeheer klik op Beeldschermadapters

Zie je daar alléén de Intel kaart, dan heb je pech, geen switchable graphics.
Zie je naast de Intel nog een andere, hoera !
Is het een Nvidia kijk dan op DEZE PAGINA
Is het een AMD, dan moet je HIER kijken.

Geen switchable graphics (het stuurprogramma/driver van jouw intel is meer dan 3 jaar oud - 21 dec. 2015) ga dan naar de site van INTEL, download hun utility door op de knop Download now te klikken.
Dat gaat dan op zoek naar een nieuwere versie voor specifiek jouw kaart.

EDIT:
In the graphicrulesmaker moet je de resolutie op 1366 x 768 zetten en het vinkje plaatsen by Support Vsync voor Intel
SSD heeft niets met de grafische eigenschappen te maken. Een doodgewone (externe) harde schijf is prima voor ALLE Sims spellen.
Met het spel geinstalleerd op een SSD schijf zal het hooguit wat sneller starten.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door Lindavanorsouw »

Nou precies gedaan zoals jij zei maar hij blijft raar doen. En het wordt nog gekker: in droomvlucht zijn alle huizen en families weg en staat er ineens een kasteel? Ik krijg hem ook niet meer hersteld. Waar komt dit kasteel vandaan?


tarac schreef: 25 jan 2019, 18:25
Lindavanorsouw schreef: 25 jan 2019, 17:33 In de bijlage staat ie. Had vandaag bijna een laptop voor 900 euro gekocht. Maar dat lijkt me een beetje te gek om alle sims op een leuke manier te kunnen spelen.. Ben in 3 verschillende winkels geweest. De een zegt kopen, de ander zegt een SSD en iemand anders roept ook weer wat anders. Dus ik weet het niet meer.
Je hebt een Intel HD Graphics 4000 grafische kaart.
Intel kaarten zijn "berucht" vanwege onvoldoende geschikt voor het spelen van zwaardere spellen.
Maar, misschien heeft jouw laptop Switchable graphics, dwz er is naast de Intel ook een zwaardere AMD of Nvidia kaart beschikbaar.
Je kunt dat als volgt controleren:
1. Klik met rechts op het Windowslogo links onder op de taakbalk
2. Klik op Apparaatbeheer
3. In Apparaatbeheer klik op Beeldschermadapters

Zie je daar alléén de Intel kaart, dan heb je pech, geen switchable graphics.
Zie je naast de Intel nog een andere, hoera !
Is het een Nvidia kijk dan op DEZE PAGINA
Is het een AMD, dan moet je HIER kijken.

Geen switchable graphics (het stuurprogramma/driver van jouw intel is meer dan 3 jaar oud - 21 dec. 2015) ga dan naar de site van INTEL, download hun utility door op de knop Download now te klikken.
Dat gaat dan op zoek naar een nieuwere versie voor specifiek jouw kaart.

EDIT:
In the graphicrulesmaker moet je de resolutie op 1366 x 768 zetten en het vinkje plaatsen by Support Vsync voor Intel
SSD heeft niets met de grafische eigenschappen te maken. Een doodgewone (externe) harde schijf is prima voor ALLE Sims spellen.
Met het spel geinstalleerd op een SSD schijf zal het hooguit wat sneller starten.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 25 jan 2019, 22:40 Nou precies gedaan zoals jij zei maar hij blijft raar doen. En het wordt nog gekker: in droomvlucht zijn alle huizen en families weg en staat er ineens een kasteel? Ik krijg hem ook niet meer hersteld. Waar komt dit kasteel vandaan?
Dat kasteel hoort ergens bij een uitbreidingspakket.
Maar heb je nu wel of geen switchable graphics ?
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 26 jan 2019, 11:00
Lindavanorsouw schreef: 25 jan 2019, 22:40 Nou precies gedaan zoals jij zei maar hij blijft raar doen. En het wordt nog gekker: in droomvlucht zijn alle huizen en families weg en staat er ineens een kasteel? Ik krijg hem ook niet meer hersteld. Waar komt dit kasteel vandaan?
Dat kasteel hoort ergens bij een uitbreidingspakket.
Maar heb je nu wel of geen switchable graphics ?

Heb ik wel. En aangepast maar nog steeds hetzelfde probleem met het scherm. In bouwstand is het helemaal erg. Dan zijn sommige spullen echt onzichtbaar.

Bij het bestand Graphics Rules maker heb ik het proberen aan te passen. Dus de videokaart switchen van Intel naar Radeon. Deze pas ik aan maar als ik het venster wegklik en opnieuw open, staat er weer de intel kaart. Heel vreemd! Idee hoe dit nou weer kan? Ik heb zoveel pech met Sims.

En dat kasteel is raar want alle families en huizen zijn verdwenen en kan alleen in de optie bouwen. Zojuist vreemdvoort aangeklikt en hierbij precies hetzelfde. Staan 2 huizen en dat is het? Waar is alles?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door tarac »

Heb je de aanwijzingen op DEZE PAGINA[ gevolgd.
Houd er rekening mee dat de betere grafische kaart vaak niet wordt ingeschakeld wanneer je op batterij-stroom speelt.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Foutmelding bij laden 1 huishouden

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 27 jan 2019, 14:22 Heb je de aanwijzingen op DEZE PAGINA[ gevolgd.
Houd er rekening mee dat de betere grafische kaart vaak niet wordt ingeschakeld wanneer je op batterij-stroom speelt.



Ja. Ook gezet op hoge prestaties. Ik heb vanmiddag heel de laptop opnieuw geïnstalleerd, dus alles er af. Probeer nu de Sims 2 opnieuw erop te zetten. Als hij het dan niet goed doet, geef ik het op😅 toch weer bedankt voor je hulp! P.s. Dat kasteel blijft voor mij een raadsel.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Sims-spellen - Sims 1”