My Book Live verbinden

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

My Book Live verbinden

Bericht door BanaanZombie »

Omdat ik een beetje ten einde raad ben met dit ding, dacht nou kan altijd hier nog proberen.

Er staat hier nog een oude MyBookLive, van WD. Ik was wat foto's kwijt waarvan ik dacht dat die op mijn eigen externe harde schijf zouden moeten staan, maar dat staan ze niet dus kwam ik bij deze terecht. Dit is een schijf waar je alleen inkan met internet. Er is geen usb mogelijkheid. En laat nou net dat internet gedeelte niet lukken.

De schijf zit met een netwerkkabel in de router, aan het stroom, lampjes branden. Ik wil verbinding maken via de laptop met de schijf en krijg deze melding:

Netwerkfout.
Geen toegang tot \\MYBOOKLIVE

Ik kan ook inloggen via een ander incoontje. Daar kan ik echt niet bij de bestanden, alleen de gegevens zien. Het ip adres is niet hetzelfde als die van mn router, dat was goed had ik gevonden. Maar veel verder dan dat kom ik niet. Ik kan echt niets nuttigs vinden. Als ik daat ingelogd ben geeft hij ook direct een melding dat de netwerk verbinding niet werkt. Laptop zit op dezelfde wifi, dat was vroeger nog wel eens uitsaging omdat we 2 netwerken hadden. Nu echter maar 1.

Op mn mobiel kan ik het niet proberen omdat de app simpelweg te oud is voor de huidige telefoons.

Iemand ideeën?

Eind conclusie is in ieder geval: nooit een schijf kopen waar je alleen maar via een netwerk kabel bij kunt lol
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: My Book Live verbinden

Bericht door WALUIGI96 »

Probeer anders eens het volgende:
Typ in je webbrowser het volgende in "MYBOOKLIVE/" (met de /)
En druk op Enter,
Kan je dan wel iets zien?

Of in Windows verkenner, in plaats van de naam, het IP-Adres intikken (waardoor je uitkomt op zoiets als "192.168.178.0//")
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: My Book Live verbinden

Bericht door BanaanZombie »

Ik ben er vandaag eindelijk weer eens mee verder gegaan haha

Ik heb de schijf een soort soft reset gegeven waardoor de bestanden wel intact blijven.
Ik heb wat geïnstalleerd wat nodig is om de schijf te gebruiken op je computer, dat programma geeft aan dat er een update nodig is.
Ik heb 1 update kunnen doen waardoor ik een andere update krijg die nodig is, maar die update kan ik niet doen omdat er geen verbinding is.
Die verbinding krijg ik maar niet. De schijf blijft een een groen knipperend lampje geven. Wat volgens de handleiding betekend is dat hij bezig is met verbinding maken. Maar dit BLIJFT hij doen. De verbinding komt er maar niet.
Ik heb de router gereset, ik heb een gloednieuwe internet kabel geprobeerd. Ik weet t niet meer.

Als ik dat doe wat jij zegt kom ik gewoon bij de inlog pagina terecht
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: My Book Live verbinden

Bericht door tarac »

Wanneer je WD direct is aangesloten op de router zou je het via Verkenner moeten kunnen zien.
Op deze site staat het uitvoerig beschreven.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: My Book Live verbinden

Bericht door BanaanZombie »

Daar staat hij ook wel, hij vindt hem wel, maar hij blijft bezig met verbinding maken en maakt deze nooit. Dat is het probleem

En dat is waarom ik noot zelf een MyBookLive ga kopen want het feit dat je alleen online bij je bestanden kunt is niet fijn
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”