De Sims en Program Files

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

De Sims en Program Files

Bericht door ElvisFannetjeh »

Momenteel ben ik op zoek naar USB-sticks om apart De Sims 1, 2 en 3 op te zetten zodanig als ik dit opnieuw wil installeren, ik meteen alles (CD-roms in .iso, downloads, buurten, saved games,...) bij de hand heb.
Hiervoor bekijk ik de grootte van de iso-files, mijn documenten,... , maar nu vroeg ik mij af of ik ook rekening moet houden met de grootte van program files?
Moet ik program files ook back-upen om te vergelijken met een verse installatie (als ik zeker ben dat ik daar geen downloads ofzo bewaar zoals filmpjes voor de tv,...)? Of lijkt dit niet nodig?
(Maakt nogal een groot verschil in grootte van USB-sticks)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: De Sims en Program Files

Bericht door tarac »

Nee, je hebt niets te maken met program Files.
Plaats alléén de .iso's van de gewenste Sims-serie(s) en je voortgangs-bestanden van de betreffende sims uit Mijn Documenten\Electronic Arts\.....

Tip: Ik zou een externe harde schijf aanschaffen ipv allerlei USB-sticks.

Ik heb ALLE Simsspellen op mijn externe HDD, zowel losse uitbreidingen als ook all-in bestanden. Bij elkaar zo'n 600 GB.
Mijn schijf Y en alles in map Sims up-downloads.
simsprogramma's.JPG
Wanneer ik dan Sims 4 open zie je alle uitbreidingen
Simsmap Sims 4.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: De Sims en Program Files

Bericht door ElvisFannetjeh »

Wel als ik geen rekening moet houden met Program Files dan zou ik voor De Sims 4 een USB-stick gebruiken van 64GB die ik nog heb liggen en voor de andere spelen (geen verhalen,...) ruim toekomen met 1 van 256GB.
Alle spelen samen is (met de iso's die ik heb en Sims 4 apart) nog geen 100GB (ik ga voor 256GB omdat ik er ook de downloads,... bij wil).
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: De Sims en Program Files

Bericht door tarac »

ElvisFannetjeh schreef: 21 jul 2019, 15:06 Wel als ik geen rekening moet houden met Program Files dan zou ik voor De Sims 4 een USB-stick gebruiken van 64GB die ik nog heb liggen en voor de andere spelen (geen verhalen,...) ruim toekomen met 1 van 256GB.
Alle spelen samen is (met de iso's die ik heb en Sims 4 apart) nog geen 100GB (ik ga voor 256GB omdat ik er ook de downloads,... bij wil).
Ja, dat moet ruim voldoende zijn.
Ook al heeft je laptop/pc misschien geen USB-3 poorten zou ik toch voor een usb 3.0 gaan.
USB-poorten op je computer:
USB-1 = wit
USB-2 = zwart
USB 3 = blauw
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: De Sims en Program Files

Bericht door WALUIGI96 »

Tenzij je nog een usb-stick hebt liggen van 256 GB zou ik toch aanraden om een externe harde schijf te kopen. Voor enkele euro's meer heb je er al een van 500 of 1000 GB en mijn ervaring leert dat deze veel betrouwbaarder zijn dan USB sticks. Ik heb al regelmatig gehad dat een USB-stick niet meer gelezen wordt door de computer en dat ik 'm dus gewoon weg kan gooien.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: De Sims en Program Files

Bericht door ElvisFannetjeh »

WALUIGI96 schreef: 21 jul 2019, 19:03 Tenzij je nog een usb-stick hebt liggen van 256 GB zou ik toch aanraden om een externe harde schijf te kopen. Voor enkele euro's meer heb je er al een van 500 of 1000 GB en mijn ervaring leert dat deze veel betrouwbaarder zijn dan USB sticks. Ik heb al regelmatig gehad dat een USB-stick niet meer gelezen wordt door de computer en dat ik 'm dus gewoon weg kan gooien.
Als je een USB-stick continue gebruikt, kan dat inderdaad gebeuren en het hangt ook van het merk af.
Maar ik heb hetzelfde meegemaakt met een externe schijf dus dat maakt voor mij het verschil niet.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: De Sims en Program Files

Bericht door tarac »

Of het een USB stick of een USB harde schijf is, voor beiden geldt dat je NA het SCHRIJVEN naar de USB het nooit zo maar kunt verwijderen van je computer. Dat moet altijd via taakbalk rechts onder bij ^ icoontje van USB stick, hardware veilig verwijderen.
Doe je dat niet en trek je het gewoon uit je computer dan kan de inhoud van de USB inconsistent worden.

Wordt er alleen gelezen van een USB dan mag je het er zo uittrekken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”