Verschil in 2 monitoren

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Verschil in 2 monitoren

Bericht door Nowella »

Ik ken niemand anders die zoveel verstand heeft van computers en techniek als tarac en anderen op dit forum, dus laat ik eens een poging wagen.

Ik had al een tijdje een Samsung C24F390FHU - Full HD Curved Monitor en nu heb ik er een tweede bij gekocht (precies dezelfde) en netjes aangesloten.

Nu is mijn tweede beeldscherm veel feller dan de ander, terwijl de instellingen (zowel van Windows als manueel van het beeldscherm) precies hetzelfde zijn. Ze hebben pas dezelfde helderheid als de ene op 50% staat en de ander op 100%.

Enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Verschil in 2 monitoren

Bericht door WALUIGI96 »

Het enige wat ik zo gauw kan bedenken is dat beide monitors niet in dezelfde 'serie' geproduceerd zijn, waardoor er een (klein) verschil kan ontstaan.
Het kan ook een fabricagefout zijn bij een van de twee. Mocht het je teveel storen, kan je natuurlijk ook contact opnemen met de verkoper om een beroep te doen op de garantie.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Verschil in 2 monitoren

Bericht door Nowella »

WALUIGI96 schreef: 25 feb 2021, 23:42 Het enige wat ik zo gauw kan bedenken is dat beide monitors niet in dezelfde 'serie' geproduceerd zijn, waardoor er een (klein) verschil kan ontstaan.
Het kan ook een fabricagefout zijn bij een van de twee. Mocht het je teveel storen, kan je natuurlijk ook contact opnemen met de verkoper om een beroep te doen op de garantie.
Hmm ja, al vind ik 50% verschil in helderheid geen klein verschil meer :tong:

De monitor die minder fel is heb ik denk ik al 2/3 jaar en helaas geen aankoopgegevens van, garantie gaat sowieso niet lukken ben ik bang. Maar goed om te weten dat het waarschijnlijk zoiets is, ik dacht dat het aan mij lag maar ik kon écht niets afwijkends vinden in de instellingen..
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Verschil in 2 monitoren

Bericht door tarac »

Ik heb gemerkt dat hoe ouder de monitor is, hoe minder fel.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Verschil in 2 monitoren

Bericht door WALUIGI96 »

Na 2 à 3 jaar is er inderdaad een grote kans, afhankelijk van het gebruik, dat de helderheid afneemt.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Nowella
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:55
Contacteer:

Re: Verschil in 2 monitoren

Bericht door Nowella »

Dan zal ik ermee moeten leren leven. Bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”