Sims 4 studentenleven

Alles over de uitbreidings pakketten (Expansion Packs) van de Sims 4
Sausje123
Gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2019, 18:33
Contacteer:

Sims 4 studentenleven

Bericht door Sausje123 »

Ik heb een vraag ?

Ik heb me aangemeld om te gaan studeren.
Maar nu ben ik thuis blijven wonen en dat vind ik een beetje saai worden. Kan ik ook verhuisen naar een studenten huis die op campus staat waar je met meerdere sims in woont.

Groetjes sausje123
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door tarac »

Eerst uitzetten en dan verhuizen ?
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Hoi Tarac,

Ik heb een nieuwe laptop en de all in one klik download gepakt. Dus de laatste versie. Vervolgens startte het spel niet op in BIN en kreeg ik een foutmelding met 00000x0c00a ofzo. Laptop opnieuw opgestart en kan nergens de all in one klik download meer vinden. Hij stond eerst in de E schijf wat ik al apart vond. Nu staat die er ook niet meer bij. Heb jij ideeen om dit op te lossen? Of opnieuw installeren met torrents...? Die foutmelding gaat er niet uit,,
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Bee »

Is je laptop 32bits of 64bits?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef: 05 dec 2019, 23:28 Is je laptop 32bits of 64bits?
64 bits
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 05 dec 2019, 22:12 Hoi Tarac,

Ik heb een nieuwe laptop en de all in one klik download gepakt. Dus de laatste versie. Vervolgens startte het spel niet op in BIN en kreeg ik een foutmelding met 00000x0c00a ofzo. Laptop opnieuw opgestart en kan nergens de all in one klik download meer vinden. Hij stond eerst in de E schijf wat ik al apart vond. Nu staat die er ook niet meer bij. Heb jij ideeen om dit op te lossen? Of opnieuw installeren met torrents...? Die foutmelding gaat er niet uit,,
Had je al eerde de Sims 4 op de nieuwe laptop gespeeld ?
Windows 10 bevat tegenwoordig niet meer de vereiste bestanden vcredist en die moet je apart installeren.
Mogelijke foutmelding voor nieuwe gebruikers die nog nooit met de Sims 4 hebben gespeeld:

Je kan een melding krijgen in de vorm van “unable to start as mscv120.dll is missing”. Is dat het geval download vcredist.zip
Pak het uit met Winrar
Run alle 4 de bestanden door er dubbel op te klikken
Wanneer je direct vanaf de .iso opstart staat de map De Sims 4 nog nergens op je computer.
Kijk dan in je map voor Downloads (of waar je gedownloade programma's opslaat) voor de all-in-one.iso
Open de gedownloade all-in-one iso om weer te spelen. Kopieer de inhoud van de gekoppelde iso eventueel naar je harde schijf.

Misschien is er nog geen taal ingesteld voor de Sims 4
Taal Wijzigen

Download de language-changer , dubbelklik op de gedownloade Language-changer en kies de taal van je keuze
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 06 dec 2019, 11:37
Lindavanorsouw schreef: 05 dec 2019, 22:12 Hoi Tarac,

Ik heb een nieuwe laptop en de all in one klik download gepakt. Dus de laatste versie. Vervolgens startte het spel niet op in BIN en kreeg ik een foutmelding met 00000x0c00a ofzo. Laptop opnieuw opgestart en kan nergens de all in one klik download meer vinden. Hij stond eerst in de E schijf wat ik al apart vond. Nu staat die er ook niet meer bij. Heb jij ideeen om dit op te lossen? Of opnieuw installeren met torrents...? Die foutmelding gaat er niet uit,,
Had je al eerde de Sims 4 op de nieuwe laptop gespeeld ?
Windows 10 bevat tegenwoordig niet meer de vereiste bestanden vcredist en die moet je apart installeren.
Mogelijke foutmelding voor nieuwe gebruikers die nog nooit met de Sims 4 hebben gespeeld:

Je kan een melding krijgen in de vorm van “unable to start as mscv120.dll is missing”. Is dat het geval download vcredist.zip
Pak het uit met Winrar
Run alle 4 de bestanden door er dubbel op te klikken
Wanneer je direct vanaf de .iso opstart staat de map De Sims 4 nog nergens op je computer.
Kijk dan in je map voor Downloads (of waar je gedownloade programma's opslaat) voor de all-in-one.iso
Open de gedownloade all-in-one iso om weer te spelen. Kopieer de inhoud van de gekoppelde iso eventueel naar je harde schijf.

Misschien is er nog geen taal ingesteld voor de Sims 4
Taal Wijzigen

Download de language-changer , dubbelklik op de gedownloade Language-changer en kies de taal van je keuze
Alle 4 de bestanden heb ik geopend en zijn geinstalleerd. nog steeds dezelfde melding met 0000xc00009a zoiets.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Mijn Viruscanner geeft ook het bestand orangeemu64.dll aan. Dit wil ik openen met winrar in het bestand BIN maar hij zegt dat het bestand beschadigd is. Ook al geprobeerd om een nieuwe Orangeemu bestand te downloaden maar werkt ook niet
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 13:06 Mijn Viruscanner geeft ook het bestand orangeemu64.dll aan. Dit wil ik openen met winrar in het bestand BIN maar hij zegt dat het bestand beschadigd is. Ook al geprobeerd om een nieuwe Orangeemu bestand te downloaden maar werkt ook niet
Een .dll bestand kun je niet openen met Winrar.
Zet je mapje Game bij de uitzonderingen van je anti-virus.
Open je gedownloade iso en kopieer orangeemu64.dll weer naar je mapje Game\Bin.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 06 dec 2019, 13:15
Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 13:06 Mijn Viruscanner geeft ook het bestand orangeemu64.dll aan. Dit wil ik openen met winrar in het bestand BIN maar hij zegt dat het bestand beschadigd is. Ook al geprobeerd om een nieuwe Orangeemu bestand te downloaden maar werkt ook niet
Een .dll bestand kun je niet openen met Winrar.
Zet je mapje Game bij de uitzonderingen van je anti-virus.
Open je gedownloade iso en kopieer orangeemu64.dll weer naar je mapje Game\Bin.
Nog steeds niet. Opstarten niet mogelijk. In ieder geval een andere melding dan eerst😅👌 er lijken spelgegevens te missen
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 06 dec 2019, 13:15
Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 13:06 Mijn Viruscanner geeft ook het bestand orangeemu64.dll aan. Dit wil ik openen met winrar in het bestand BIN maar hij zegt dat het bestand beschadigd is. Ook al geprobeerd om een nieuwe Orangeemu bestand te downloaden maar werkt ook niet
Een .dll bestand kun je niet openen met Winrar.
Zet je mapje Game bij de uitzonderingen van je anti-virus.
Open je gedownloade iso en kopieer orangeemu64.dll weer naar je mapje Game\Bin.
Nog steeds niet. Opstarten niet mogelijk. In ieder geval een andere melding dan eerst😅👌 er lijken spelgegevens te missen
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Emuorange kan ook niet gekopieerd worden want dan is er weer te weinig schijfruimte
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 13:43 Emuorange kan ook niet gekopieerd worden want dan is er weer te weinig schijfruimte
Dat klopt, je moet het ook niet naar de .iso kopieren want die is altijd vol.
Kopieer het naar The Sims 4 map op je harde schijf.
Maar even tussendoor, welke versie ben je mee bezig ?
The Sims 4 ->Game ->Bin ->Default openen met kladblok ->[Version}
zoals b.v. dit:
[Version]
gameversion = 1.58.69.1010
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 06 dec 2019, 14:24
Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 13:43 Emuorange kan ook niet gekopieerd worden want dan is er weer te weinig schijfruimte
Dat klopt, je moet het ook niet naar de .iso kopieren want die is altijd vol.
Kopieer het naar The Sims 4 map op je harde schijf.
Maar even tussendoor, welke versie ben je mee bezig ?
The Sims 4 ->Game ->Bin ->Default openen met kladblok ->[Version}
zoals b.v. dit:
[Version]
gameversion = 1.58.69.1010
Mijn program files x86 staat er geen EA of iets van De Sims 4. voorheen had ik dat wel altijd maar nu niet. Ik heb de versie Sims 4 All in one 64 bit. Via Torrents
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 14:39
tarac schreef: 06 dec 2019, 14:24
Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 13:43 Emuorange kan ook niet gekopieerd worden want dan is er weer te weinig schijfruimte
Dat klopt, je moet het ook niet naar de .iso kopieren want die is altijd vol.
Kopieer het naar The Sims 4 map op je harde schijf.
Maar even tussendoor, welke versie ben je mee bezig ?
The Sims 4 ->Game ->Bin ->Default openen met kladblok ->[Version}
zoals b.v. dit:
[Version]
gameversion = 1.58.69.1010
Mijn program files x86 staat er geen EA of iets van De Sims 4. voorheen had ik dat wel altijd maar nu niet. Ik heb de versie Sims 4 All in one 64 bit. Via Torrents

versie is
[Version]
gameversion = 1.58.69.1010
codeversion = 1.300.000.122

Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Dit is wat ik momenteel krijg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Bee »

Nee je moet naar de map waar je sims 4 staat geïnstalleerd. Meestal op de C: schijf maar dat hangt ervan af waar jij hem hebt geïnstalleerd. Bij mij staat de sims 4 bv op schijf D:
11.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Bee schreef: 06 dec 2019, 15:06 Nee je moet naar de map waar je sims 4 staat geïnstalleerd. Meestal op de C: schijf maar dat hangt ervan af waar jij hem hebt geïnstalleerd. Bij mij staat de sims 4 bv op schijf D:
11.png
Hij staat nergens geinstalleerd. alleen bij downloads. Ik doe dit al jaren de sims installeren, maar dit keer ervaar ik echt problemen. Ligt zeker aan mij maar excuses voor dit gedoe. Wil het ontzettend graag spelen.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Bee »

Aan jouw plaatje hierboven (die met de foutmelding) te zien, staat je Sims 4 geïnstalleerd in Documenten.
Dat is niet echt de bedoeling. Alleen de spelgegevens horen daarin terecht te komen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Zegt de ssd map iets? Sims 3 is geinstalleerd maar start ook niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door tarac »

Bee schreef: 06 dec 2019, 15:34 Aan jouw plaatje hierboven (die met de foutmelding) te zien, staat je Sims 4 geïnstalleerd in Documenten.
Dat is niet echt de bedoeling. Alleen de spelgegevens horen daarin terecht te komen.
Aan de hand van dat plaatje heb ik het volgende gedaan:
1. Op mijn bureaublad een nieuw mapje Test gemaakt
2. In dat mapje Test heb ik weer een leeg mapje The Sims 4 gemaakt
3. In dat mapje The Sims 4 de map Game gekopieerd van mijn huidige spel
Behalve het mapje Game staat er dus verder helemaal niks van de Sims 4

Nu via Game -> Bin -> TS4_x64.exe het spel gestart en ik kreeg precies dezelfde foutmelding als in jouw plaatje.
Ik vrees dus dat jouw map Documenten\The Sims 4 verder NIETS van de Sims 4 bevat behalve het mapje Game.

Oplossing:
OF je start je spel vanuit de gekoppelde all-in-one.iso via Game|Bin van die iso
OF je kopieert de map The Sims 4 vanaf de all-in-one.iso naar b.v. C:\Program Files. Je krijgt dan een map C:\Program Files\The Sims 4 en je kunt het spel vanuit die map\Game\Bin je spel starten.
De laatste methode is aan te raden om later makkelijker nieuwe uitbreidingen te kunnen toevoegen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 15:47 Zegt de ssd map iets? Sims 3 is geinstalleerd maar start ook niet.
Zoals ik al eerder opmerkte, Windows 10 heeft de vereiste vcredist bestanden niet, dus moet je die downloaden en alle 4 installeren door er dubbel op te klikken
Missend bestand MSVCP120.dll

Dit bestand is een onderdeel van Visual C+ 2013. Vreemd genoeg is dit niet langer een standaard onderdeel van de moderne Windows ondanks het feit dat veel spellen dit bestand nodig hebben. Ga niet lopen klungelen met downloads van het internet want in de meeste gevallen werken die niet.

Download vcredist.zip
Pak de gedownloade map uit met Winrar
Run alle 4 de bestandjes door er dubbel op te klikken.
Bovenstaande geldt ook voor jouw missende bestand.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

Te weinig schijfruimte daar. Ook al.. nieuwe laptop kan het niet aan ben ik bang. Specifiek iemand naar laten kijken en die zei dat deze laptop perfect was voor de Sims. Baal hier van. Of ligt het ergens anders aan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 06 dec 2019, 16:00
Lindavanorsouw schreef: 06 dec 2019, 15:47 Zegt de ssd map iets? Sims 3 is geinstalleerd maar start ook niet.
Zoals ik al eerder opmerkte, Windows 10 heeft de vereiste vcredist bestanden niet, dus moet je die downloaden en alle 4 installeren door er dubbel op te klikken
Missend bestand MSVCP120.dll

Dit bestand is een onderdeel van Visual C+ 2013. Vreemd genoeg is dit niet langer een standaard onderdeel van de moderne Windows ondanks het feit dat veel spellen dit bestand nodig hebben. Ga niet lopen klungelen met downloads van het internet want in de meeste gevallen werken die niet.

Download vcredist.zip
Pak de gedownloade map uit met Winrar
Run alle 4 de bestandjes door er dubbel op te klikken.
Bovenstaande geldt ook voor jouw missende bestand.
Die heb ik inmiddeld als 4 keer geinstalleerd en alle 4 de bestandjes ook.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 studentenleven

Bericht door Lindavanorsouw »

De Sims 3 doet het inmiddels! Sims 4 kan ik niet verplaatsen naar program files
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Expansion Packs”