Missende onderdelen Windows/Pc?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Missende onderdelen Windows/Pc?

Bericht door xJessica »

Hi allemaal, na een paar weken wat minder actief zijn geweest (vakantie, weggeweest etc) ben ik ook weer even naar mn pc gaan kijken. Een tijd geleden had ik al een probleem met Sims waardoor ik het niet kon installeren omdat er iets zou missen. Ik kreeg hierop het advies windows opnieuw te installeren. Hier had ik toen niet zoveel zin in en omdat ik verder geen problemen had besloot ik maar even afscheid te nemen van de Sims en het zo te laten.

Later merkte ik wel meer problemen, zoals Windows updates die nooit wilde installeren en soms een foutmelding terwijl alles goed zou moeten zijn. Okay dan, toch maar alles op externe schijf zetten en opnieuw installeren. Na een paar lange uren is dit gedaan, maar volgens mij klopt het nog steeds niet. Ten eerste ziet mn bureaublad er zo uit:

http://gyazo.com/983e750d42144ed2727e4bafc119f380

(Ik heb alleen even gyazo geinstalleerd om screens te maken, verder nog helemaal niks)

Het kan aan mij liggen maar ik dacht dat er vroeger altijd nog wat andere standaard dingen op stonden.

Ook heb ik problemen met mn beeld, want via een HDMI kabel heb k mn tv als tweede beeldscherm gebruikt, maar hij vindt mn monitor niet, terwijl ik als ik de HDMI kabel eruit haal wel gwn verder kan op mijn monitor, hoewel er nog steeds TOSHIBA-TV staat bij configuratiescherm

http://gyazo.com/478ffebc4b1c8d801afd8d2276546d28

Iemand een idee of er iets mis is met mn pc, of ik iets fout doe? Alvast bedankt :lach:

EDIT: Waar (volgens mij) normaal bij Mijn afbeeldingen ed een mapje met Voorbeelden staat, is nu ook niks.
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Missende onderdelen Windows/Pc?

Bericht door tiktokchick »

Ik kan helaas niet heel erg veel advies geven over je problemen, maar ik kan wel dit zeggen:

-Het bureaublad ding is waarschijnlijk heel normaal doordat je bij windows 7 en 8 in het begin helemaal niks erop heb staan.
Hoek van mijn scherm:
Spoiler: Open
Afbeelding
-Over het beeldscherm gesproken, heb je wel op detecteren geklikt? (zie foto)
Spoiler: Open
Afbeelding
-Heb je bij de map of de bibliotheek genaamd afbeeldingen gekeken?
Spoiler: Open
Afbeelding
Veel succes met het oplossen van je computerproblemen, en ik hoop dat dit een beetje helpt.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Missende onderdelen Windows/Pc?

Bericht door xJessica »

Ik heb inderdaad op detecteren geklikt, maar dat mocht niks uitmaken. En ja, dat heb ik gedaan, maar Mijn Afbeeldingen, Muziek en Videos, die mappen zijn helemaal leeg terwijl er volgens mij altijd een mapje staat met Voorbeelden van Afbeeldingen en Voorbeelden van Muziek, maar bij mij ontbreekt dit. Toch bedankt voor je moeite
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Missende onderdelen Windows/Pc?

Bericht door xJessica »

===Update===

Mn monitor herkent ie nu bij het configuratiescherm en ook updaten is geslaagd. Voorheen wilde hij ook niet updaten omdat ie naar 35 procent opnieuw opstartte maar nooit verder ging. Na 2 lange uren zijn de 145 updates gelukkig wel geslaagd en ik ga nu proberen om de Sims te installeren om te kijken of dat wil werken.
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Missende onderdelen Windows/Pc?

Bericht door xJessica »

Well, ik vind het prima zo. Sims is prima geïnstalleerd en werkt, in configuratiescherm met mn beeldscherm klopt ook allemaal weer. Met succes geupdate naar windows 8.1 dus ik laat het hierbij, hoop dat hij het blijft doen.
Not all monsters do monstrous things
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”