Opslaan duurt eindeloos

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Opslaan duurt eindeloos

Bericht door MissSevda »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen wanneer ik wil opslaan dat het oneindig lang duurt en uiteindelijk ben ik het na een half uur zat en sluit ik de spel zelf af via taakbeheer. Ik heb geen mods meer in mijn spel omdat 1 mod mijn spel super traag maakte dus heb ik ze er allemaal uitgegooid. Ik kan wel saven als ik de spel net heb opgestart maar wanneer ik bv nieuwe meubels heb gekocht of de huidige meubels heb geruild voor nieuwe, duurt het saven dus echt super lang. Ik heb op google gezocht naar een oplossing maar kon niet iets vinden, herkend iemand dit of heeft iemand een oplossing.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb dat zelf nu ook steeds, vreselijk irritant want ik had het daadwerkelijk nodig voor school haha (Klinkt raar, maar this serieus)

Je kunt sws de oplossingen volgen uit het Vastlopen topic, maar als je zoals ik dat allemaal al gedaan hebt kun je het beste gewoon een nieuwe Sims map maken. Eerst even zonder saves spelen en kijken of het goed gaat, dan terug zetten en kijken of het dan ook goed gaat
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door MissSevda »

Ik heb een nieuwe mapje aangemaakt alles nieuw en geen mods erin ( heb er trouwens alleen maar van de sliders base en de heup ) Toen heb ik alleen een huisje kamer voor kamer gemaakt en gesaved. Dat ging goed dus ik dacht ligt aan de sliders maar daarna begon het weer ik kon niet eens meer terug naar wereld bewerken. hij bleef maar laden na een half uur heb ik het dus afgebroken via taakbeheer. Ik heb nu dus alles geprobeerd en het gekke is als ik bij de taakbeheer kijk zit de sims 3 helemaal niet vast, er staat dat ie gewoon normaal actief is.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door BanaanZombie »

Dat is precies wat ik ook heb inderdaad. Hij loopt niet vast, hij doet het gewoon niet naar behoren.

Als de tips van simsvastlopen.nl ook niet werken, dan zul je echt de hele boel even moet verwijderen met revo!!!! Incl origin en opnieuw installeren
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door MissSevda »

BanaanZombie schreef:Dat is precies wat ik ook heb inderdaad. Hij loopt niet vast, hij doet het gewoon niet naar behoren.

Als de tips van simsvastlopen.nl ook niet werken, dan zul je echt de hele boel even moet verwijderen met revo!!!! Incl origin en opnieuw installeren
Heeft dat geholpen bij jou ?? zo ja wil ik het graag doen als dat geen oplossing is moeten we verder zoeken op internet. Ik heb in het engels gezocht en zag dat veel mensen de zelfde problemen hebben. Niet in 2015 maar in 2012, heb echter nog geen goede oplossing gevonden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door tarac »

Probeer het eens met NRaas Overwatch, http://nraas.wikispaces.com/Overwatch#MOD-DOCUMENTATION
Er schijnen nogal wat foutjes in de Sims 3, auto's die bij niemand horen, liften die op en neer blijven gaan, 2e generatie van overleden personen en dus ook al dood zijn blijven in het geheugen zweven.
Dit lost deze mod allemaal en nog meer op.
Je spel wordt dus opgeschoond en daardoor kleiner en slaat sneller op.

Het verbaasde mij altijd hoeveel achtergelaten auto's er werden gevonden (en verwijderd)
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door Bee »

Maar als zij een splinternieuw spel start en direct al dat probleem heeft is er toch iets anders niet goed ... tenzij ze daarna vrolijk haar oude saves er weer inzet natuurlijk ... De bedoeling is te testen in een schoon spel, zonder downloads en saves, dan heb je ook nog geen onopgeruimde zooi in je spel en hoort alles vlekkeloos te werken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door Jessica Griffel »

Ik heb een zelfde soort probleem. Ik zal even mijn uitleg geven van wat er bij mij precies gaande is:

Ik heb nu al een tijdje het probleem dat mijn sims oneindig blijft opslaan als ik een deur van een huis verwissel, of als ik in bouwmodus een huis gebouwd heb en de deuren geplaatst heb, ik heb ook ontdekt dat hij eindeloos blijft opslaan als ik een huis groter wil maken. Ik heb bijna alle uitbreidingen, op Exotisch Eiland en Vooruit in de Tijd na. Van de accessoires pakketten heb ik enkel de eerste vijf geïnstalleerd. Eerder had ik hier geen last van toen ik deze allemaal op deze laptop geïnstalleerd had. Nadat ik Roaring Heights geïnstalleerd had(die ik nu al enige tijd niet meer geïnstalleerd heb staan) begon hij met oneindig opslaan, sindsdien heb ik sims+uitbreidingen twee of 3keer volledig verwijderd, en zelfs zonder downloads laten draaien, maar het probleem blijft zich voordoen.

Aan mijn downloads, kan het dus niet liggen, omdat ik deze al had voordat ik Roaring Heights überhaupt de eerste keer installeerde. Kan iemand mij helpen of heeft hier iemand hier ook ervaring mee?

PS: Alle achtergrondprogramma's staan uit, en ik speel normaliter zonder internet, en dan doet zich dit probleem ook voor. Dus het ligt ook niet aan te veel achtergrond processen of wel of geen internet+virus scan(Ik gebruik immers enkel de beveiliging van Microsoft zelf). Ook deed dit probleem zich voor, toen ik nog windows 8 had(deze zat origineel op deze laptop, en ik heb hem recentelijk geupdate naar windows 10).

Hopelijk mocht ik dat hier plaatsen, omdat dit topic over het zelfde probleem gaat.
Afbeelding
Als je iets doet, doe je het goed!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door Bee »

Het is ook helemaal de bedoeling dat je je bericht hier plaatst, precies waar het hoort! :duimomhoog:

Heb je al geprobeerd om een nieuwe sims 3 map te maken?
Lees even dit topic (scroll naar het eerste bericht en volg dit nauwgezet) viewtopic.php?f=16&t=335

Verder kun je ook even de tips opvolgen op de 'vastlopen' site: http://simsvastlopen.weebly.com/index.html

Je hebt waarschijnlijk steeds uitbreidingen verwijderd en weer toegevoegd, waardoor je spel niet meer zo lekker loopt. Ik hoop dat het met een nieuwe sims 3 map weer verbetert. Anders zou ik even alles verwijderen met Revo uninstaller en dan opnieuw installeren.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door Jessica Griffel »

Bedankt voor je reactie Bee,

Ik heb die tips nog niet geprobeerd, maar ik had gisteren nog alle sims spellen verwijderd met Revo uninstaller. Ik ga even jou linkjes proberen en dan laat ik hier weten of het gewerkt heeft :)

Edit: De nieuwe map maken, werkt tot dus ver. Ik ga nu stap voor stap mijn downloads en mods terug zetten en kijken of het idd toch aan de mods/downloads ligt. Misschien heb ik van een van de mods een update gemist.
Afbeelding
Als je iets doet, doe je het goed!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door Bee »

Jessica Griffel schreef:Bedankt voor je reactie Bee,

Ik heb die tips nog niet geprobeerd, maar ik had gisteren nog alle sims spellen verwijderd met Revo uninstaller. Ik ga even jou linkjes proberen en dan laat ik hier weten of het gewerkt heeft :)

Edit: De nieuwe map maken, werkt tot dus ver. Ik ga nu stap voor stap mijn downloads en mods terug zetten en kijken of het idd toch aan de mods/downloads ligt. Misschien heb ik van een van de mods een update gemist.
Het ligt ook nog wel eens aan een oude savegame ... in dat geval moet je dus gewoon een nieuw spel maken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door Jessica Griffel »

Voor alsnog loopt het allemaal prima, ik heb mijn mods vervangen voor nieuwere versie(ik zag in mijn mods mapje andere data's staan dan bij de nieuw gedownloade mods) en ik heb net even al mijn downloads in mijn oude sims 3 map gesorteerd op maker(en een aantal random downloads, waar geen naam bij stond of waar ik er maar 1 van had) en ben gelukkig bijna klaar. Tot dusver werkt het opslaan nog, met de downloads die ik er tot nu ingezet heb.

Edit: Het werkt nog steeds, na alle downloads en mods te hebben gecheckt, dus ik denk dat het idd aan die save lag. Bedankt voor jullie hulp!
Afbeelding
Als je iets doet, doe je het goed!
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door MissSevda »

Ik heb ondertussen uitgevonden waar het door komt. Ik had nog het oude mods folder zonder de 4 folders erin, ik heb de nieuwe gedownload en toen gelijk getest en alles ging goed. Ik kan weer opslaan en ik speel op de hoogste instellingen.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door Bee »

MissSevda schreef:Ik heb een nieuwe mapje aangemaakt alles nieuw en geen mods erin ..
Hier zei je dat je er helemaal geen mods in had staan ...
Nu ja fijn dat het weer werkt nu! :normalelach:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door BanaanZombie »

Hmm misschien heb ik ook nog wel een oude, bedankt dat je het nog even zegt!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
MissSevda
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:23
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door MissSevda »

Ja sorry met mods bedoelde ik huidskleuren en een kapsel waar ik ben sims3pack voor kon krijgen. Verder had ik alles eruit gegooid wat het spel veranderde.
NoodleBanana

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door NoodleBanana »

MissSevda schreef:Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen wanneer ik wil opslaan dat het oneindig lang duurt en uiteindelijk ben ik het na een half uur zat en sluit ik de spel zelf af via taakbeheer. Ik heb geen mods meer in mijn spel omdat 1 mod mijn spel super traag maakte dus heb ik ze er allemaal uitgegooid. Ik kan wel saven als ik de spel net heb opgestart maar wanneer ik bv nieuwe meubels heb gekocht of de huidige meubels heb geruild voor nieuwe, duurt het saven dus echt super lang. Ik heb op google gezocht naar een oplossing maar kon niet iets vinden, herkend iemand dit of heeft iemand een oplossing.
Dan moet je je sims opnieuw installeren
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Opslaan duurt eindeloos

Bericht door BanaanZombie »

BanaanZombie schreef:Dat is precies wat ik ook heb inderdaad. Hij loopt niet vast, hij doet het gewoon niet naar behoren.

Als de tips van simsvastlopen.nl ook niet werken, dan zul je echt de hele boel even moet verwijderen met revo!!!! Incl origin en opnieuw installeren

Goh dit heb ik ook al gezegd, en GOH, het bleek dat dat NIET werkte. En GOH, de oplossing is al gegeven!
Eerst een topic LEZEN voor je nutteloze berichten gaat plaatsen.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”