Geen speeldisk gevonden

Hier kan je technische vragen stellen.
Plaats reactie
Noemy
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2015, 17:37
Contacteer:

Geen speeldisk gevonden

Bericht door Noemy »

Hoi,
Ik heb weer eens een probleem.
Als ik mijn game opstart zie ik wel gewoon het start programma en kan ik gewoon op spelen drukken. Als dat is geladen en ik kom bij mijn opgeslagen families of je wil een nieuwe familie aan maken en daar gaat het fout. dan ineens komt er de vraag of ik het opnieuw wil proberen of dat ik wil stoppen omdat er geen speldisk is gevonden terwijl die er wel in zit. Het ligt niet aan mijn cd want ik heb het ook met alle andere cd's. ook ligt het niet aan mijn cd-speler want ik heb het op twee computers geprobeerd en allebei hetzelfde probleem! Nu heb ik wel verder gelezen dat ik het ook via origin kan doen alleen krijg ik weer dezelfde melding dat er geen disk is gevonden terwijl je het met origin zonder disk kan spelen ( en dat kan ik ook met de sims 4 maar dat lukt niet met de sims 3 ) Ik hoop heel erg dat jullie mij hierbij kunnen helpen want ik snap er echt helemaal niks meer van!
Grijs, Noëmy
P.s, Ik speel het op mijn mac-book of mac.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door BanaanZombie »

Alles is gekocht?
Wat is laatste uitbreiding?
Is je spel up to date?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door tarac »

Wanneer je de Sims-4 officieel gekocht hebt (winkel of via Origin), ga dan naar Origin -> My Games en klik met rechts op de afbeelding van de Sims 4.
Kies Herstellen
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door BanaanZombie »

Het gaat over Sims 3, maar ook daarbij moet kunnen haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Maroc
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2015, 14:17
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door Maroc »

Ik zit met hetzelfde probleem, ik kreeg meteen na de eerste dag een melding van dat er geen disk was gevonden. Werkt dat via Origin ook als het spel gedownload is? Want ik wil het spel niet weer installeren als ik er dan na een dag niet verder mee kom haha.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door BanaanZombie »

Nee als je spel gedownload is niet. Werk je met poweriso? Zorg dan dat de LAATST uitgekomen uitbreiding gekoppeld is
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Maroc
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2015, 14:17
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door Maroc »

BanaanZombie schreef:Nee als je spel gedownload is niet. Werk je met poweriso? Zorg dan dat de LAATST uitgekomen uitbreiding gekoppeld is
Dus als ik De Sims 3 installeer met alle uitbreidingen tot aan Vooruit In De Tijd zou die melding eigenlijk niet meer kunnen voorkomen?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door Bee »

Maroc schreef:
BanaanZombie schreef:Nee als je spel gedownload is niet. Werk je met poweriso? Zorg dan dat de LAATST uitgekomen uitbreiding gekoppeld is
Dus als ik De Sims 3 installeer met alle uitbreidingen tot aan Vooruit In De Tijd zou die melding eigenlijk niet meer kunnen voorkomen?
Tot aan? Of tot en met? Die melding verschijnt weer als je Vooruit in de Tijd loskoppelt van Poweriso - dus zoals Banaanzombie al zei: 'Zorg dat de laatst uitgekomen uitbreiding die JIJ hebt geïnstalleerd (Vooruit in de Tijd is de laatst uitgekomen uitbreiding, daarvoor zit Film Accessoires) gekoppeld blijft staan in Poweriso.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door tarac »

Edit: Onderstaande is volkomen onjuist - mijn excuses

Dit is de volgorde van uitgifte van de Sims-3 uitbreidingen/accessoires:

Sims-3 Basispakket
Wereldavonturen
Luxe Accessoires
Ambities
Supersnelle Accessoires
Na Middernacht
Buitenleven Accessoires
Levensweg
Buurtleven Accessoires
Beestenbende
Slaap- en Badkamer Accessoires
Showtime
Katy Perry Pakt Uit Accessoires
Diesel Accessoires
Bovennatuurlijk
Jaargetijden
70,80,90 accessoires
Studententijd
Exotisch Eiland
Film accessoires
Vooruit in de tijd

Accessoire-pakketten tellen meestal niet mee, dus bekijk wat jouw hoogst geinstalleerde uitbreiding is.
De hoogste in Vooruit in de Tijd.
Kom je b.v. tot Slaap- en Badkamer Accessoires, dan is Beestenbende je hoogste uitbreiding en moet je dus met die iso gekoppeld spelen.
Is Slaap- en Badkamer jouw hoogste, maar je hebt Beestenbende niet, dan wordt de eerstvolgende dus Levensweg om mee te spelen.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door Bee »

tarac schreef:
Accessoire-pakketten tellen meestal niet mee ...
Dit is echt voor het eerst dat ik dit hoor Tarac. Ben je niet in de war met Sims 4?
Bij mijn weten is het bij de sims 3 zo dat hoogst uitgekomen pakket (of het nu om een uitbreidingspakket óf om een accessoirepakket gaat) gekoppeld moet staan, ik heb ook een poos mijn sims moeten starten met bv Diesel Accessoires, 70, 80, 90, en filmaccessoires toen dat de laatst uitgekomen pakketten waren ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Geen speeldisk gevonden

Bericht door tarac »

Bee schreef:
tarac schreef:
Accessoire-pakketten tellen meestal niet mee ...
Dit is echt voor het eerst dat ik dit hoor Tarac. Ben je niet in de war met Sims 4?
Bij mijn weten is het bij de sims 3 zo dat hoogst uitgekomen pakket (of het nu om een uitbreidingspakket óf om een accessoirepakket gaat) gekoppeld moet staan, ik heb ook een poos mijn sims moeten starten met bv Diesel Accessoires, 70, 80, 90, en filmaccessoires toen dat de laatst uitgekomen pakketten waren ..
Je hebt gelijk, ik ben in de war met Sims-2
Voor Sims-3 geldt inderdaad dat je met de hoogste uitbreiding/accessoire moet spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”