Zwart scherm na opstarten

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Hoi, hier ben ik weer eens met mijn problemen... :roodboos:

Dus, zoals de titel al zegt, krijg ik een zwart scherm nadat ik mijn laptop heb opgestart.
Het zit zo: ik startte gisterenavond mijn laptop op en er kwam zoals altijd dat Windows opstart e.d. Maar wanneer er normaalgezien komt te staan Eigenaar en dan dat je je wachtwoord moet ingeven, dat kwam er niet te staan. In plaats daarvan kreeg ik gewoon een zwart scherm maar het vreemde is dat de lampjes die normaalgezien altijd branden, toen ook brandde en dat mijn laptop nog altijd hetzelfde geluid maakt zoals die altijd doet. Ik dacht: Oké, vreemd, ik schakel mijn pc gewoon uit. Wel omdat ik dus nergens kon op klikken drukte ik gewoon op de on/off toets maar hij bleef opstaan. Ik dus de oplaadkabel uitrekken, want ja na een tijdje zal die wel uitvallen omdat de batterij leeg is. Ondertussen was ik dus wat aan het googlen over mijn probleem maar alles wat ik van tips uitkwam werkte niet en als ik een uitleg aan het lezen was ging het over iets(ik weet niet meer wat) wat kapot is en dat je scherm daarom dus niet aangaat, maar het probleem is dat mijn scherm eerst wel aan is en daarna niet.

Ik had een halfuurtje geleden die laptop weer opgestart om te zien of het probleem al opgelost was (je weet nooit met mijn laptop, die kan al eens raar doen). Maar weer exact hetzelfde. In het begin komt er nog gewoon Windows is aan het opstarten en zo en dan weer opeens zwart scherm. Nu heb ik dus ongeloofelijk veel schrik dat ik op weet ik veel welke manier een of ander virus heb binnengehaald... Al zou ik geen idee hebben op welke manier.

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Dat is de laptop waar al mijn bestanden opstaan dus ik hoop echt dat ik die niet kwijt ben... :huilen:

Alvast bedankt,
Margot
Afbeelding
CielV
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2015, 20:08
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door CielV »

Ik weet niet zoveel van computers af, maar als je je laptop wil uitzetten met de aan-/uitknop moet je die meerdere seconden ingedrukt houden. En als je bestanden op je harde schijf staan ben je ze normaal niet kwijt, heb ik ook al voorgehad.
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Dat met de aan/uit knop wist ik al maar toch bedankt!

En euh hoe weet ik wanneer de bestanden op mijn harde schijf staan? Ik weet namelijk ook niet veel van computers af... ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door xJessica »

Ik heb dit met mijn laptop ook wel vaak, maar dan zie ik ook niet dat Windows opstart ed, hij blijft gewoon zwart maar als geluid aan staat hoor ik hem zelfs opstarten.

hij doet dit bij mij alleen als ie op een zachte ondergrond staat. Ik weet niet of je dit al deed, maar zet hem op tafel, je bureau of een andere harde ondergrond en probeer het dan. Bij mij werkt dit wel bijna altijd en anders wel als ik hem even opnieuw opstart.
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Ik zal dat eens proberen, want ik lag 2 keer in mijn bed toen ik mijn laptop opstartte. Bedankt voor de tip!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Jammer genoeg werkte het niet... Mijn laptop stond op mijn bureau maar nog viel ie uit... Toch bedabkt voor de tip! Nog iepand een tip? ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door BanaanZombie »

Misshien kun je hem in veilige modus krijgen. Volgebs mij moet je dan bij het opstarten op f8 drukken
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door tarac »

Margot schreef:Jammer genoeg werkte het niet... Mijn laptop stond op mijn bureau maar nog viel ie uit... Toch bedabkt voor de tip! Nog iepand een tip? ;)
Aangezien je kennelijk regelmatig met je laptop op bed hebt gespeeld bestaat de mogelijkheid dat de ventilatiesleuven aan de onderzijde van de laptop verstopt zitten.
Schakel de laptop uit en haal de stofzuiger er eens lekker overheen.
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Ik zal het allebei eens proberen! Bedankt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Ik heb alles geprobeerd wat jullie zeiden maar niets lijkt te helpen... Maar toch bedankt.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...
Afbeelding
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Femke »

Ik heb dit ook gehad met mijn oude laptop, in de zomer. Wat bij mij toen heeft geholpen was de ventilator er achter tegen aan zetten (half metertje er tussen) en op de hoogste stand aanzetten. Dit dan even 10 minuutjes laten gaan en weer opstarten en dan deed hij het. Maar wanneer ik de ventilator uit zette viel de laptop weer uit. Het lag er dus puur aan dat hij de warm werd. Nu heb ik een speciale placemat achtig iets gekocht met twee kleine ventilators erin (bij mijn nieuwe laptop) zodat ik dit soort problemen kan voorkomen. Mocht dat verhaal met de ventilator werken, dan zou je misschien zo'n placemat aan kunnen schaffen. Neem aan dat je niet graag in de winter met de ventilator op de hoogste stand aan wil gaan zitten. :clown:
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Bedankt, maar hoe kan je je ventilator van stand veranderen? Sorry, maar ik ken echt niets van computers...
Afbeelding
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door xJessica »

Margot schreef:Bedankt, maar hoe kan je je ventilator van stand veranderen? Sorry, maar ik ken echt niets van computers...
Geen ventilator in je laptop :P Ze bedoelt gwn zo'n ventilator die je ook in de zomer gebruikt als et warm is
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Oh zo haha ik had het verkeerd begrepen :clown:

Ik wil het wel eens proberen maar ik betwijfel of het gaat lukken want mijn laptop was totaal niet warm...
Afbeelding
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Femke »

Haha sorry voor de verwarring, ik bedoel inderdaad zo'n ding,

Afbeelding

maar als je laptop niet warm is zal het daar waarschijnlijk wel niets mee te maken hebben...
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door garapoes »

Ik zou naar een computerzaakje in de buurt gaan. Denk niet dat je dit zelf kan fixen.
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Zwart scherm na opstarten

Bericht door Margot »

Ik ben super blij! Ik heb mijn computer weer aan de praat gekregen! :D Ik dacht: ik ga nog 1 keer F11 indrukken tijdens het opsatrten en als het nu niet werkt, ga ik maandag naar een computerzaak.
En het werkte! Ik kon kiezen om een systeemherstel te doen en dat werkte! :D
Bedankt iedereen voor de hulp! :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”