Skyrim-topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Skyrim-topic

Bericht door Sven »

Ja, het is zeker tijd voor een Skyrim-topic. Een van de beste games die ooit gemaakt is hoort zeker een plekje te hebben op het forum.

Voor degene die niet weten wat Skyrim is, hier een inleiding:
Skyrim is een game dat zich afspeelt in, verrassend genoeg, de provincie Skyrim dat zich in het noorden van Tamriel bevindt. De provincie is het thuisland van de Nords, de inwoners van Skyrim, maar er zijn vele andere volken die zich in Skyrim bevinden.
Skyrim kent de uitgestrekte toendra's van Whiterun Hold, de eeuwenoude gletsjers van Winterhold, de verraderlijke kliffen van The Reach en de prachtige herfstwouden van The Rift. Maar hier blijft het niet bij, er is veel meer te zien dat dit.
Overdag is er van alles in Skyrim te beleven. De boeren op boerderijen in bijvoorbeeld Ivarstead of Dragonbridge gaan aan het werk, steden als Solitude en Markarth vullen zich met mensen en reizigers bewandelen de lange wegen in Skyrim.
's Nachts vult de lucht zich met talloze sterren en kleurt de hemel fel als het noorderlicht komt. Roze, blauwe, groene en vele andere kleuren komen tevoorschijn als je 's nachts op pad bent.

Maar Skyrim kent ook problemen. De High-King, de leider van Skyeim is gedood door Ulfric Stormcloak. Ulfric wil dat Skyrim onafhankelijk wordt van The Empire, het keizerrijk dat grote delen van Tamriel beheerst, maar de keizer wil dat Skyrim bij The Empire blijft. Er is een burgeroorlog aan de gang die Skyrim uit elkaar trekt, en als het niet gek genoeg kan zijn, komen ook draken, mythische wezens die lang geleden verbannen zijn, terug naar Skyrim. Terwijl heel Skyrim in rep en roer is, kom jij, de speler er achter, dat je de enige bent die draken echt kan verslaan, en dat maakt je de enige hoop voor het redden van de mensen.
Skyrim kent een ingewikkelde maar ook interessante verhaallijn met veel interessante gebeurtenissen. Leer de bewoners van Skyrim kennen en ze vertellen je duizenden verhalen.

Als speler heb je volledige vrijheid om te doen wat je wil. Wil je de geisers van Eastmarch ontdekken? Wil je lid worden van de Thieves' Guild in Roften? Wil je oude graftombes ontdekken? Wil je een einde maken aan de burgeroorlog? Of wil je toch de wereld redden? De keuze is voor de speler, en voor de speler alleen, en elk moment kan je switchen. Als je geen zin hebt om te vechten, kan je rustig een van de vele steden bezoeken.

Skyrim is een game vol mogelijkheden (en bugs, ssst), en dat maakt het tot een geweldig spel. Elke keer als je op pad bent kom je iemand tegen, en altijd krijg je wel een nieuwe quest, een soort missie. Het spel is letterlijk onmogelijk om uit te spelen en je kan er uren aan besteden.
Je mag je character, de persoon waarmee je speelt, zelf aanpassen, en je kan zelf de richting kiezen. Wil je dat hij/zij een magiër wordt of een sluwe sluipmoordenaar? Wil je vol op de vijand afgaan of wil je hem graag ontwijken? Ook hief heb je zelf de keuze.

Mocht je het spel nog niet gespeeld hebben, ik beloof je dat het een geweldig spel is en dat het geen miskoop is.

En nu, mijn goede Skyrim-spelers, terug naar jullie!
Ben benieuwd wat jullie het mooiste gedeelte van Skyrim vinden! Ik vind zelf Winterhold erg mooi, zeker 's nachts is het geweldig om rond te lopen, maar Whiterun Hold spreekt me ook erg aan... wat denken jullie?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Wat een mooie inleiding! Het lijkt me echt een schitterend spel, ik durf het nog niet aan maar wil het zeker eens gaan proberen :)
Maar wat gebeurt er als je verliest van de draak of op een andere manier wordt gedood (en je wilt geen cheats gebruiken)?
Krijg je dan automatisch je eigen karakter weer terug en ga je op datzelfde punt verder, of moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

Bee schreef:Wat een mooie inleiding! Het lijkt me echt een schitterend spel, ik durf het nog niet aan maar wil het zeker eens gaan proberen :)
Maar wat gebeurt er als je verliest van de draak of op een andere manier wordt gedood (en je wilt geen cheats gebruiken)?
Krijg je dan automatisch je eigen karakter weer terug en ga je op datzelfde punt verder, of moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen?
Tijdens de game moet je zelf opslaan. Je kan autosave aanzetten (elke keer als je dan snel ergens heen reist, of als je een huis of stad binnengaat dan slaat het spel automatisch op) zodat je daar zelf niet aan hoeft te denken.
Elke keer als je dood gaat, dan wordt het laatst opgeslagen spel geladen. Als je dus een grot binnengaat en wordt daar verslagen terwijl autosave aanstond, dan begin je weer op het moment dat je de grot binnengaat.

Bee je MOET het proberen haha. Je zou misschien aan het begin redelijk moeten wennen (je gaat redelijk vaak dood aan het begin en je wordt een beetje overladen door het spel), maar als je eenmaal een goed overzicht hebt van de locaties en de quests dan zal het spel je zeker bevallen!
Het spel kost nu nog maar 15 euro, met alle uitbreidingspakketten is dat 30 euro. Je kan het natuurlijk downloaden, maar dit spel is de prijs meer dan waard. Er zijn een paar uitbreidingspakketten, maar de meeste extra content wordt gemaakt door de modders, er zijn hele sites vol met mods.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Okay! Wel fijn dat je dan niet opnieuw hoeft te beginnen, kun je nog even oefenen :lach2:
Ik zag hem bij bol.com ...
Zit hier alles in? Is geen 30 euro
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

Bee schreef:Okay! Wel fijn dat je dan niet opnieuw hoeft te beginnen, kun je nog even oefenen :lach2:
Ik zag hem bij bol.com ...
Zit hier alles in? Is geen 30 euro
Ja, die is helemaal compleet.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Wauw! Om de prijs hoef je het iig niet te laten ...
Oh ooo :lol:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

Klopt, de prijs is idd heel erg laag. Het spel is ook al een paar jaar oud, het komt uit 2011, en daarom is het ook erg goedkoop. Het spel heeft ook niet echt een sterke computer nodig om het goed te draaien, met een GPU die Sims 3 aankan zit je redelijk goed!
Het ziet er nog prima uit, een aantal screenshots:
Spoiler: Open
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door BanaanZombie »

Het lijkt mij stiekem ook wel leuk haha. Maar ik denk dat het downloaden wordt voor mij, aangezien ik ook snel ergens flauw van ben haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Ziet er erg mooi uit!

Ik heb net even gekeken op CanYouRunIt ...
Helaas moet je grafische kaart een eigen geheugen hebben van 512 MB
De mijne (GeForce 9100M G) heeft slechts 256 MB
Een nieuwe grafische kaart kan niet op mijn PC
De overige 'eisen' zijn allemaal meer dan genoeg

Wel vreemd, de sims spellen doen het allemaal prima met wat martelen en gemeenspelen ..

@Banaan - ja ik ga het ook eerst proberen met een download denk ik, je weet maar nooit :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

BanaanZombie schreef:Het lijkt mij stiekem ook wel leuk haha. Maar ik denk dat het downloaden wordt voor mij, aangezien ik ook snel ergens flauw van ben haha
Downloaden kan natuurlijk ook ;) als je een betrouwbare download nodig hebt, moet je even een PB sturen, ik heb er wel eentje, en anders kan je het zelf natuurlijk ook opzoeken.

Ik heb nu trouwens wel heel veel over rondwandelen en mooie plekken bekijken, maar let op dat er in Skyrim heel veel gevochten wordt. Overal zijn er bandieten, wolven, spinnen, draken... en ook te tombes en grotten zitten vol met gevaar. Als je dus niet van vechten en actie houdt, dan is het spel af te raden.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om zo min mogelijk te vechten, dan moet je eigenlijk alle quests overslaan en alleen rondwandelen en vechten wanneer je aangevallen wordt (de wegen zijn natuurlijk niet altijd veilig), maar dan mis je een groot deel van het spel.
En mocht je veel dood gaan... de PC versie heeft de "console commands", een soort geavanceerde cheats die je kan gebruiken om items te krijgen, nooit dood te gaan of iemand gelijk te doden.
Bee schreef:Ziet er erg mooi uit!

Ik heb net even gekeken op CanYouRunIt ...
Helaas moet je grafische kaart een eigen geheugen hebben van 512 MB
De mijne (GeForce 9100M G) heeft slechts 256 MB
Een nieuwe grafische kaart kan niet op mijn PC
De overige 'eisen' zijn allemaal meer dan genoeg

Wel vreemd, de sims spellen doen het allemaal prima met wat martelen en gemeenspelen ..

@Banaan - ja ik ga het ook eerst proberen met een download denk ik, je weet maar nooit :)
Jammer, maar je kan het natuurlijk altijd proberen, haha.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Ik wil het wel proberen :grijns:
Wil je mij de link PB-en?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door maralicious »

Yaaaay een Skyrim topic! Just what I needed. Na de inleiding gelezen te hebben snap ik eindelijk eens waar het precies over gaat, haha. Ik sprak eens met mijn vrienden over het spel en vertelde vol trots dat ik kennelijk de Dragonborn was en dat dat heel bijzonder was, toen bleek dat iedere speler het is. Oeps
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

Haha fijn dat de inleiding geholpen heeft :)

Veel van het verhaal moet je eigenlijk zelf te weten komen, ze gaan je niet voeren. Door boeken te lezen in het spel kom je veel te weten over Skyrim zelf, de geschiedenis van de provincie en door met NPCs te praten kan je veel leren over het huidige verhaal.
Ze leggen het vaak heel simpel uit zodat je, ook als je net in het verhaal stapt, het goed kan snappen.
Vraag aan iemand van de Thalmor waarom ze tegen Talos zijn, en ze vertellen je wat ze doen en waarom ze dat doen.
Vraag aan Ulfric Stormcloak (Jarl van Windhelm) wat zijn motief is voor het vermoorden van Torygg en al snel wordt duidelijk wat de huidige situatie is.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door tarac »

Is dat The Elder Scrolls V Skyrim.Legendary Edition ?
Of is dat weer heel wat anders ?
Want dat is een download van bijna 24 GB
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

tarac schreef:Is dat The Elder Scrolls V Skyrim.Legendary Edition ?
Of is dat weer heel wat anders ?
Want dat is een download van bijna 24 GB
Yep, dat is met alle uitbreidingen.
Ga je het ook proberen, Tarac? :P
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door tarac »

Sven schreef:
tarac schreef:Is dat The Elder Scrolls V Skyrim.Legendary Edition ?
Of is dat weer heel wat anders ?
Want dat is een download van bijna 24 GB
Yep, dat is met alle uitbreidingen.
Ga je het ook proberen, Tarac? :P
Ik meen dat ik het ooit wel eens geprobeerd heb.
Begint dat met een stel mensen op een boerenwagen die dan een dorpje binnenrijden waar 2 mensen onthoofd worden of zoiets ?
Daar vond ik weinig aan, ik kwam niet verder dan een soort toren.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

Jep, dat is het spel.
Was dat nog net nadat het dorp aangevallen werd door een draak, en dat je toen een toren in vluchtte, of was het een andere toren?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Ja dat is em ...
Hij doet het wel bij mij, maar ik heb vrij veel moeite met de besturing :mrgreen:
Ik kom vooralsnog ook niet veel verder haha
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

Haha is misschien een beetje moeilijk in het begin.
Hoe ver ben je, Bee? Al in Riverwood geweest, of zit je nog in Helgen?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Ik liep maar wat rond te rennen, vastgebonden handen en behoorlijk gedesoriënteerd ...
Geen idee wat ik doen moet, die draak zorgde er juist voor dat ik niet de volgende was ... en nu moet ik die doden ofzo?

Ik heb het maar weer afgesloten, mijn muis reageert ook niet goed, heel langzaam ... geen idee of ik dat nog beter ga krijgen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door maralicious »

Volgens mij kun je de ''zwaarte'' van je muis, aanpassen in het spel. Mijn muis was ook héél langzaam, maar dat heb ik kunnen aanpassen zodat hij lichter wordt! Ik weet niet meer waar, vast ergens in de instellingen.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Sven »

In de gameplay-instellingen kan je de look sensitivity aanpassen, dat heb je nodig.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Bee »

Sven schreef:In de gameplay-instellingen kan je de look sensitivity aanpassen, dat heb je nodig.
Dat had ik al gedaan.
Besturing van de muis had ik nog niet gevonden maar kijk ik de volgende keer naar :)

Edit: Toch vind ik het best bijzonder dat het spel sowieso draait op mijn grafische kaart met 256 MB eigen geheugen!
CanYouRunIt vertelde dat het niet zou lukken ..
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door maralicious »

Bee schreef:
Sven schreef:In de gameplay-instellingen kan je de look sensitivity aanpassen, dat heb je nodig.
Dat had ik al gedaan.
Besturing van de muis had ik nog niet gevonden maar kijk ik de volgende keer naar :)

Edit: Toch vind ik het best bijzonder dat het spel sowieso draait op mijn grafische kaart met 256 MB eigen geheugen!
CanYouRunIt vertelde dat het niet zou lukken ..
Ik heb Skyrim geïnstalleerd op vrijwel al mijn computers, ook redelijk oude en op alle pc's & laptops draait hij vlekkeloos terwijl ik denk dat lang al die grafische kaarten niet aan de eisen voldoet, dus je bent de enige niet haha
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Skyrim-topic

Bericht door Pomerani »

Ik denk er al een tijdje aan om hem te kopen voor de ps3. Als ik niet meer weet welk spel ik moet kopen koop ik deze.
~ Soy la puta ama ~
Plaats reactie

Terug naar “Praten”