Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Bericht door Lurania »

Hier ga ik laten zien hoe je je persoonlijke mappen kunt verplaatsen. Persoonlijke mappen zijn de mappen die onder jouw naam staan op bijvoorbeeld de C schijf. Hier hoort ook de map 'downloads' en 'mijn documenten' bij.
Waarom is dit handig? - Als je C-schijf crasht, ben je ook al je documenten kwijt. Staan deze op een andere schijf/andere partitie ben je deze hopelijk niet kwijt!
Dit werkt sowieso bij Windows 7 en 8, XP en Vista werkt (denk ik) ook, maar daar zou je als deze handleiding niet werkt zelf naar moeten zoeken via internet.

Wat heeft dit voor invloed op je downloads en bijvoorbeeld de sims 3? Nou, deze installeren standaard alles op de C schijf. Als je de locatie van 'mijn documenten' en 'downloads' goed veranderd, bijvoorbeeld naar de D schijf, worden ze daarop gedownload.

Voordelen:
+ Vaak is de D partitie/schijf groter dan de C, dus hier kun je meer op kwijt
+ Je C partitie/schijf is kleiner
+ Je bent je bestanden hopelijk minder snel kwijt als je computer of laptop crasht!
+ Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, gaat het verplaatsen heel snel

Nadelen:
- Je moet even doorhebben hoe het helpt
- Als er gevraagd wordt of je alles wilt verplaatsen moet je op 'Ja" klikken, anders werkt het niet goed!


Goed, laten we beginnen:

Afbeelding

Zoals je kunt zien, is dit mijn C schijf. Voor deze informatietopic heb ik mijn map “Afbeeldingen” terugverplaatst, deze kun je dan ook zien op de volgende afbeelding.

Afbeelding

De rest van de mappen heb ik al verplaatst naar de D schijf. Hieronder zal ik met foto's uitleggen hoe je dit doet.
Belangrijk: Om te kunnen verplaatsen, moet je altijd op de juiste plek staan. Dus bijvoorbeeld bij 'C –gebruikersnaam – mijn documenten' (en niet bij 'gebruikersnaam – mijn documenten'!)

Je klikt met de rechtermuisknop op de map. Vervolgens klik je op “Eigenschappen”. Hier zie je enkele tabbladen, maar het belangrijkste is het tabblad “Locatie”.

Afbeelding

Je veranderd simpelweg de “C” in een andere letter. Bijvoorbeeld “D”. (Je kan het ook op een externe harde schijf zetten, maar dan moet je deze schijf altijd aan hebben staan!)

Ikzelf heb de C veranderd in een D.

Dan klik je op “Toepassen”.

[Afbeelding

Zoals je hier kunt zien, krijg je de vraag of je alle bestanden wilt verplaatsen. Klik hier op “Ja”.
Soms krijg je ook de vraag of je de map wilt aanmaken (omdat hij er nog niet staat: klik dan ook op “Ja”!)
Dit zorgt ervoor dat alle oude én nieuwe bestanden op de juiste plek komen, namelijk op de D schijf in mijn geval.

Afbeelding

Afbeelding

De laatste twee afbeeldingen laten mijn persoonlijke mappen in C en in D zien. Zoals je op de eerste afbeelding, staat alleen de map “Roaming” nog in C. Deze kun je ook verplaatsen, maar de uitleg hierover was mij te ingewikkeld.

In de tweede afbeeldingen zie je dan alle mappen op D. Zoals je kunt zien kun je alle mappen daarheen verplaatsen!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Vragen mogen altijd gesteld worden in dit topic.
Laatst gewijzigd door Lurania op 23 nov 2014, 14:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Bericht door xJessica »

Je moet nog even kijken naar de afbeeldingen ;)
Not all monsters do monstrous things
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Bericht door Lurania »

Haha ja ik zag het! Ik dacht dat ze er met [img] op zouden staan maar ik weet niet zeker hoe dat werkt op dit forum :)

Als je op het link klikt zijn de plaatjes vrij klein, maar klik je met rechts op de afdeling en dan "In nieuw tabblad openen" worden ze groter! :normalelach:
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Bericht door BanaanZombie »

Als je gaat typen zie je daar boven een paar mogelijkheden, onder andere Img

Ik verander het wel even voor je, maar zo doe je dat dus. Of je zet zelf [img]en[/img] neer


Edit: Ze werken niet, je moet dus een andere link hebben
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Bericht door xJessica »

BanaanZombie schreef:Als je gaat typen zie je daar boven een paar mogelijkheden, onder andere Img

Ik verander het wel even voor je, maar zo doe je dat dus. Of je zet zelf [img]en[/img] neer
[img]en[/img] werken niet? heb net ff snel gekeken...
Not all monsters do monstrous things
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Bericht door Lurania »

Nee die werken niet want dat was ook het eerste wat ik probeerde haha :P

Is er een andere manier om een plaatje in te zetten? Met "Url" kun je hem wel verkorten maar moet je er alsnog op klikken dus dat is hem ook niet helemaal..
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Handleiding - Persoonlijke mappen verplaatsen van C naar D/externe schijf!

Bericht door BanaanZombie »

Ja, ik zei al dat je verkeerde link had

Bij tinypic gebruik je de link waar al [img] etc staat
Kun je de rest zelf even doen? (moet eigenlijk leren nu)
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”